جستجو

فراخوان حمایت از تولید تئاتر در حوزه هنری اردبیل منتشر شد.

  • مهلت: ۱۵ مهرماه ۱۳۹۷

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، حسن قهرمانی معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری استان اردبیل با اعلام این خبر افزود: آثاری که مفهوم اخلاق در زندگی را لحاظ کنند در اولویت پذیرش قرار دارند.

وی «ارزش‌های دینی»، «انقلاب اسلامی- دفاع مقدس»، «سبک زندگی ایرانی- اسلامی»، «ادبیات کهن اسلامی و ایرانی»، «موضوعات اجتماعی» و «ادبیات شفاهی و آیین‌های بومی منطقه‌ای در ارتباط با ارزش های فرهنگی مانند صله رحم، دستگیری از نیازمندان و… » را از دیگر اولویت های این فراخوان عنوان کرد.

قهرمانی اظهار داشت: نمایشنامه‌های ارسالی نباید توسط همان گروه قبلا در جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای و سراسری شرکت کرده باشند.

وی اضافه کرد: در این فراخوان مقرر شده که آثار نمایشنامه‌نویسان بومی در اولویت باشد و ارائه مجوز نویسنده الزامی است.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان اردبیل گفت: هنرمندان متقاضی از سراسر استان‌ می‌توانند با لحاظ شعار فراخوان، ویژگی‌های بومی و اقلیمی منطقه خود شامل: زبان، آداب، سنن، رسوم و آیین‌های سنتی را مورد توجه قرار دهند تا تولیدات، رنگ و بوی بومی – منطقه‌ای را داشته باشد.

قهرمانی با بیان اینکه برای ایجاد تنوع در گونه‌های نمایشی ارسال آثار کمدی نیز مورد توجه است، گفت : نمایشنامه‌های ارسالی توسط کارشناسان مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری بازخوانی شده و سه اثر برای تولید انتخاب می‌شود.

وی افزود: پس از مرحله بازخوانی و اعلام اولویت‌ها و انتخاب آثار برتر، با مجری طرح قرارداد تولید انعقاد می‌‌شود.

قهرمانی گفت: قراردادها بر اساس حجم کار تولیدی اعم از تعداد نفرات تیم اجرایی، دکوراسیون، کاراکترها و هزینه طراحی‌های لازم برای اثر منعقد می‌شود.

وی در پایان گفت: حوزه هنری استان اردبیل به منظور بازبینی و ارتقای سطح کیفی اثر، گروهی از بهترین نمایشنامه‌نویسان و کارگردان‌های تئاتر استان را برای ارائه مشاوره فنی به گروه‌های متقاضی معرفی می‌کند تا در صورت دارا بودنِ اشکالات فنی و هنری آثار تصویب شده، نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود.

گفتنی است، مهلت ارسال متون تا ۱۵ مهرماه ۹۷ بوده و آثار تولیدی باید تا اواخر بهمن ۹۷ اجرا شود.

علاقه‌مندان می‌توانند متون نمایشی خود را به نشانی دبیرخانه واقع در اردبیل، میدان علی‌آباد، به سمت سه راه نیار، روبه‌روی نیروگاه برق، حوزه هنری استان اردبیل، واحد هنرهای نمایشی ارسال کنند و یا با شماره ۲- ۳۳۶۲۹۱۹۱-۰۴۵ تماس بگیرند.

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه