جستجو

فراخوان فستیوال ملی معماران و کارفرمایان منتشر شد.

  • مهلت: ۲۵ آبان ۱۳۹۷

به گزارش فستیوارت بر اساس خبر منتشر شده توسط دبیرخانه داِیمی فستیوال ملی معماران و کارفرمایان، مورخ ۲۱ تا ۲۴ دی ماه سال جاری همزمان با نمایشگاه بین المللی معماری و دکوراسیون داخلی ،خانه مدرن در محل دایمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد. ضرورت و نیاز برای ایجاد ارتباط و پیوند مناسب میان معماران، طراحان و افراد صاحب ایده با سرمایه‌گذاران و سازندگان ساختمان، انجمن کارفرمایی طراحی و معماری را برآن داشت تا با طراحی رویدادی متفاوت نسبت به معرفی توانمندی‌های جامعه معماران و ایجاد ارتباط موثر بین معماران و صاحبان پروژه، معرفی معماران به سرمایه‌گذاران و ارتقای مهارت‌های‌ کسب‌وکار معماران را از طریق برگزاری  فستیوال اقدام نماید.

مزایای فستیوال
  • این فستیوال فرصتی برای  نمایش برترین آثار جانبی یک معمار، پروژه های شاخص و همچنین فرصت شناسایی معماران صاحب ایده در ۴ بخش مجزا خواهد بود. در طی ۴ روز برگزاری فستیوال به صورت هم زمان دوره‌های تخصصی مدیریتی حوزه معماری و کارگاه‌های آموزشی در نمایشگاه ساختمان مدرن (Midex) اجرا می‌گردد .

چه کسانی می توانند شرکت کنند؟

  • از تمامی معماران ،طراحان و کارفرمایان محترم دعوت می شود در این فستیوال مشارکت نمایند.

اهداف

  • توسعه تعامل و ارتباط تجاری معماران و سازندگان
  • نمایش توانمندی جامعه معماری ایران
  • دعوت از انجمن‌ها، پیمانکاران و کارفرمایان حوزه ساختمان
  • تبیین راه‌های همکاری موسسات و نهادهای دولتی و خصوصی
  • ارتقای مهارت‌های کسب‌وکار و درآمدزایی معماران
  • ثبت حقوق آثار معماری

دست‌آوردهای فستیوال

ارتباط با کارفرمایان

صاحبان و شرکت‌های سازنده پروژه‌های ساختمانی در دونقش حامی و مهمان در فستیوال حضور خواهند داشت. بازدید از پروژه‌ها در نقش کمیته داوران و بازدیدکننده توسط و کارفرمایان بزرگ امکان آشنایی با معماران صاحب ایده را فراهم خواهدآورد.

ارتباط با معماران

معماران از سراسر ایران پروژه‌های خود را در این نمایشگاه ارائه خواهندکرد. امکان برقراری ارتباط با تعداد زیادی از معماران و اساتید این حوزه برای بازدیدکنندگان و حامیان رویداد فراهم است.

برندینگ

بازدیدکنندگان فستیوال از افراد تاثیرگذار و ممتاز جامعه معماری هستند، حامیان رویداد می‌توانند با معرفی نحصولات و توانمندی‌های خود از ارتباط مستقیم با گروه هدف که به علت مشغله زیاد کمتر در دسترس رسانه‌ها قرار دارند بهره‌مند شوند.

نمایش ملی آثار معماری

معماران شرکت‌کننده رویداد از سراسر ایران و صاحب‌سبک می‌باشند. حضور این معماران و نمایش پروژه‌ها باعث شناخت و معرفی بیشتر این افراد به سرمایه‌گذاران و سازندگان خواهدبود.

گردهمایی اعضای اکوسیستم معماری

فستیوال قصد دارد تا با بخش‌های گوناگون و متمایز خود بخش عمده‌ای از فعالان و اعضای حوزه معماری را طی مدت زمان برگزاری رویداد گرد هم‌آورد. این فرصت برای تمامی ذی‌نفعان رویداد امکان تبادلات تجاری را به نحو شایسته فراهم خواهدکرد.

ارتباطات تجاری با سرمایه‌گذاران و سازندگان

گردش مالی و اقتصادی پایدار حوزه معماری و ساخت‌وساز در گرو تلفیق هنر و تجارت با رعایت اصول خواهدبود. ارتباط سرما‌یه‌گذاران این حوزه با معماران صاحب‌سبک می‌تواند به رشد و توسعه روزافزون و در‌آمدزایی این صنعت کمکی شایان نماید.

پیشکسوتان، مفاخر و چهره‌های مطرح حوزه معماری

ارتباط و استفاده از تجربیات مفاخر و پیش‌کسوتان معماری فرصتی است که معماران جوان‌تر همیشه مغتنم شمرده‌اند. این فستیوال با دعوت و برگزاری نشست‌های تجربه‌مدار قصد دارد تا زمینه ارتباط این دو بخش معماری را بیش از پیش فراهم آورد.

تحلیل و بررسی چالش‌ها و مشکلات معماری

تریبونی برای بیان چالش‌ها و امکان همفکری برای ارائه راهکار مسائل معماری می‌تواند نقشی تاصیرگذار و گره‌گشا برای فعالان این صنعت در تعامل با بخش دولتی و سیاست‌گذار فراهم آورد.

بخش های فستیوال

  • ساختمان‌های مسکونی
  • ساختمان‎های ویلایی
  • تجاری‌تفریحی
  • معماری داخلی

نحوه شرکت در مسابقه فستیوال

  • شرکت کنندگان میتوانند تمام پروژه های ساخته شده  خود را در ۴ بخش فستیوال مطابق با ضوابط ذیل شرکت نمایند .

بررسی اسناد آثار :

  • بررسی اسناد آثار  بیشتر معطوف به چک کردن آثار از نظر داشتن حداقل استانداردهای لازم برای شرکت در جشنواره است و همچنین کنترل مدارک و رفع نواقص احتمالی آثار میباشد .

هزینه ثبت نام:

  • پس از بررسی و تایید به صورت کتبی از سوی دبیر خانه انجمن شرکت کننده ظرف مدت حداکثر ۳ روز اقدام به پرداخت هزینه ثبت‌نام برای شرکت در  هریک از بخش های فستیوال و نمایش آثار در طی چهار روز به مبلغ ۳٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان می نماید .

نکته: مشارکت کنندگان میتوانند در طی چهار روز برگزاری فستیوال و نمایش آثار حضور دائمی داشته و یا نماینده قانونی خود را معرفی و در فستیوال حاضر گردد .

ارزیابی نهایی در جشنواره:

  • ارزیابی و داوری در پایان روز برگزاری توسط هیات داوری در ستاد برگزاری فستیوال و با حضور مشارکت کنندگان صورت می گیرد. و همچنین از طریق آرای عمومی فعالین صنف نیز آثار انتخاب و برگزیده می شوند .

آیین نامه و شرایط اختصاصی مسابقه:

۱. شرکت در این مسابقه برای عموم آزاد است.
۲. مسابقه حاضر به صورت آزاد و در یک مرحله برگزار می گردد.
۳٫ رعایت حقوق معنوی و مادی آثار بر اساس «قانون حمایت حقوق مؤلفان، مصنفان و هنرمندان» – مصوب ۱۳۴۸ مجلس شورای ملی برای شرکت کنندگان و تمامی ارکان مسابقه لازم الاجراست.
۴٫ برگزارکننده مجاز است طرح، آثار و مستندات رسیده را پس از اتمام مسابقه با حفظ و رعایت مالکیت معنوی به نحو مقتضی و با ذکر مشخصات صاحب طرح و اثر و به شیوه ای که صلاح بداند منتشر نموده و یا به نمایش بگذارد.
۵٫ در مورد افراد حقیقی که به صورت گروهی در مسابقه شرکت خواهند نمود، برگزارکننده تنها فردی را که با عنوان سر گروه ثبت نام می کند، جهت انجام مراحل مسابقه، مکاتبات، اعطاء جایزه و سایر مسئولیت ها به رسمیت می شناسد. تکمیل فرم مالکیت معنوی، فرم ثبت نام گروهی و تکمیل اطلاعات و امضاء اعضاء گروه الزامی می باشد.
۶٫ شرکت کنندگان می‌بایست فرم ثبت نام و فرم تعهد مالکیت معنوی را تکمیل و امضا نمایند. یک نسخه بصورت مکتوب و فیزیکی همراه با امضای شرکت کنندگان و یک نسخه ذخیره شده بر روی CD یا DVD تهیه شود.
۷٫ طرح و آثار ارائه شده، پس از پایان مراحل مسابقه مسترد نخواهد شد.
۸٫ ارسال اثر توسط شرکت کنندگان به منزله اعلام مالکیت اثر است؛ در صورت اثبات عدم صحت این موضوع و یا تقلید عینی در طرح، ضمن رسانه‌ای شدن آن، شرکت کننده مورد نظر از مراحل مسابقه حذف شده و به مراجع قضایی معرفی خواهد شد و در صورت اخذ جایزه، الزام به عودت آن خواهد داشت و ملزم به پرداخت خسارات وارده می باشد.
۹٫ به آثاری که پس از مهلت مقرر به دبیرخانه مسابقه ارسال شود به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.
۱۰٫ بر روی شیت ها هیچگونه کد، شناسه، نام، مشخصات، لوگو و امثالهم از سوی شرکت کننده نباید درج شود.
۱۱٫ شرکت کنندگان بایستی لغایت آخرین زمان ارسال آثار، مدارک خواسته شده را از طریق باجه های پستی، پست پیشتاز نمایند یا حضوری به دبیرخانه مسابقه تحویل دهند و این امر بایستی به نحوی برنامه‌ریزی گردد که کلیه مدارک تا تاریخ مقرر به دبیرخانه مسابقه تحویل داده شود.
۱۲٫ برگزارکننده در قبال تأخیر و آسیب دیدگی ناشی از ارسال نامطلوب آثار به دبیرخانه، مسئولیتی ندارد.
۱۳٫ تصمیم گیری در مورد مسائل پیش بینی نشده بر عهده برگزار کننده بوده و متعاقباً به اطلاع عموم خواهد رسید.
۱۴٫ شرکت در مسابقه و ارسال اثر به منزله قبول مقررات است.

شرایط و مدارک مورد نیاز جهت شرکت در فستیوال:

شرکت‌کنندگان از پروژه اجرا شده همراه با مدارک اعلام شده و حداکثر تا ۲۵ آبان ماه ۱۳۹۷ به دبیرخانه تحویل می‌نمایند.

مدارک لازم عبارت اند از :

الف ـ شرح پروژه حداکثر در دو صفحه A4 با حروفی که به راحتی قابل خواندن باشند شامل موارد زیر :

  • تیم طراحی معماری، سازه، تأسیسات، مجریان اصلی پروژه
    • مشخصات کارفرما و بهره برداران
    • محل پروژه با کروکی و نشانی دقیق
    • کاربری بنا با ذکر جزئیات سازه و تأسیسات بنا به طور کلی، سطوح زیربنا و زمین پروژه
    • ایده طراحی
    • سال شروع و خاتمه اجرا
    • نوآوری ها و مزایای پروژه

طراحان پروژه های بازسازی باید توضیحات اضافی در موارد زیر ارائه دهند:

• کاربری قبلی و فعلی بنا
• محدوده مداخلات
• وضعیت بنا قبل از بازسازی
• مهم ترین ارزش های بنای موجود
• سازه و تأسیسات اولیه بنا

ب ـ تصاویر و نقشه ها برای هر ۴ بخش فستیوال :

۱. کلیه نقشه‌ها شامل پلان‌ها، نماها و مقاطع با فرمت DWG
۲. تصاویر سه بعدی با فرمت JPG در ابعاد حداقل ۱۲۴۰*۱۷۵۴ و حداکثر ۲۴۸۰*۳۵۰۰
۳٫ تصویر شیت‌های ارائه شده در فرمت Tiff و یا Jpeg با کیفیت ۳۰۰ dpi

 نکته : پروژه های بازسازی می بایست تصاویر وضعیت بنا را قبل و بعد از مداخله نشان دهند.

کلیه شیت‌ها بایستی پرینت گرفته شده و به همراه مدارک خواسته شده بر روی یک لوح فشرده (سی دی یا دی وی دی) نیز ذخیره شده و به دبیرخانه فستیوال ارسال گردد.

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه