جستجو

سمینار تخصصیِ «تکنیک‌های آواز و ساب‌سیستم‌های گفتار» (پَنِل تخصصیِ آواز) جمعه ۵ آبان، ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، این نشست با حضور مهندس عارف احسن (کارشناس مجری و مدرس آواز)، دکتر نسیم احمدی (متخصص صوت و گفتار درمانگر)، دکترمسعود کاظمی (فوق تخصص حنجره)، دکتر محمود آخوندزاده بافقی (روان‌شناس)، فربد یدالهی (مدرس و نوازندۀ سازهای کوبه‌ای‌ــ ریتم‌شناسی)، دکتر احمد رضایی (کارشناس شعر و ادبیات فارسی) برگزار می‌شود.

پنل‌های آوازی سال‌هاست در کشورهای پیشرفته در علم صدا و آواز در حال فعالیت و گسترش است. چنانچه روز به روز به استحکامِ شیوۀ آموزشی و توانِ علمی آن در مسیر کاهش آسیب و بهره‌وریِ صوتی و عضله‌شناسی صدا و حافظه ماهیچه‌ایِ آن افزوده می‌شود. با توجه به تحقیقاتی که در این سال‌ها بر روی کیفیت و تولید صوت آوازی انجام شده و دغدغه‌های آموزشِ این گرایش، با تشکیل تیمی از متخصصین موسیقی و آواز، فیزیولوژیک، پزشکی و بُعدِ روانی صدا، تحقیقات و نشست‌هایی در این خصوص تشکیل شد تا مباحث و تکنیک‌های صدا از منظر متخصصین به چالش کشیده شود و با ثبت بهترین نتیجه هنرجویان به عنوان روشی کارآمد و بدون آسیب از آن بهره‌مند شوند.

سیستم تنفس و نقش آن در آواز، حنجره و تولید صوت، تولید گفتار و اثرات آن بر کیفیت صدا، سیستم رزونانس، سیستم نوای گفتار یا آهنگ، آسیب‌شناسی و نگهداری ساب‌سیستم‌های صدا و ارتباط آن با آواز، تکنیک‌های آواز و فنون آوایی، مدیریت استرس و عوامل روانی، اثرات پاسچر و پوزیشن سر و تنه بر صدا (آناتومی استخوانی) ریتم‌شناسی در آواز، ممیزی شعر در آواز از جمله مباحثی است که در این نشست بررسی می‌شود.

حضور در این نشست برای علاقمندان آزاد و پرسش و پاسخ، آواز‌خوانی مدعوین با بررسی کارشناسی بخش دیگر نشست است. علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران مراجعه کنند.

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه