جستجو

فراخوان نخستین جشنواره طراحی المان های شهری قرآن و عترت توسط اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران منتشر شد.

■ مهلت: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ■

به گزارش دفتر تبلیغ،ترویج و توسعه فعالیت های قرآن و عترت؛ به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، دکتر برزین ضرغامی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اعلام این مطلب گفت: به منظور زیباسازی چهره شهر، هویت بخشی به شهر ایرانی – اسلامی – قرآنی با استفاده از طرح ها، ایده ها و تفکرات خلاقانه جدید و ایجاد آثار فرهنگی و هنری ارزنده و ماندگار از طریق ایجاد رقابت سالم میان کلیه طراحان، هنرمندان، دانشجویان، متخصصین، صاحب نظران و علاقمندان حقیقی و حقوقی سراسر کشور در زمینه های : طراحی، نقاشی، گرافیک، مجسمه سازی، معماری و … اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با مشارکت سازمان زیباسازی شهر تهران و با همکاری معاونت قرآن و عترت ” نخستین جشنواره المان های شهریِ قرآن و عترت” از مجموعه برنامه های جشنواره سراسری آیات را برگزار می نماید.

وی افزود: اهداف این جشنواره شامل انتقال مفاهیم و ارزش های دینی و اعتقادی و  نشر و ترویج فرهنگ و آموزه های قرآن وعترت با استفاده مناسب از ابزار های هنری. نگاه ویژه به موضوعات قرآن و عترت برای تولید آثار هنری. توجه به هنرهای شهری به عنوان رسانه ای برتر و ارزشمند برای تبادل اندیشه های قرآن و عترت. حمایت از هنرمندانی که در عرصه های دینی و قرآنی فعالیت می نمایند. ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه با استفاده از ترویج مبانی قرآن و عترت. ارتقای آگاهی عمومی و معرفی نمادها و ارزش های قرآن و عترت. بالابردن کیفیت فضاهای شهری با استفاده از نمادهای قرآن و عترت و ایجاد انگیزه برای بهسازی محیط زندگی توسط شهروندان می باشد.

دکتر ضرغامی درباره  شاخص ها و ملاک های انتخاب آثار گفت: رعایت اصول و مبانی هنرهای تجسمی ، سعی در برقراری ارتباط خلاق و محتوا محور با شهروندان و القای شادی بصری و تفکر، تناسب طرح با موضوع، استفاده مناسب از رنگ و عناصر تجسمی، پرهیز از کپی دیگر آثار و منحصر به فرد بودن آن و داشتن دید مناسب از تمامی زوایا در این جشنواره مورد توجه خواهد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره را ١٠ بهمن ماه ١٣٩۵ و زمان برگزاری جشنواره را ٢۵ تا ٣٠ بهمن ماه ١٣٩۵اعلام کرد و از کلیه هنرمندان سراسر کشور دعوت کرد برای شرکت در این جشنواره و اطلاع از جزئیات فراخوان به سایت Tehran.farhang.gov.ir مراجعه نمایند.

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه