جستجو

فراخوان بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان منتشر شد.

  • مهلت ارسال طرح و ایده اجرایی بخش تئاتر خردسالان و تئاتر خیابانی: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
  • مهلت ارسال آثار متقاضی مسابقه نمایشنامه نویسی مرحله نخست: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
  • مهلت ارسال لوح فشرده نمایش های متقاضی بخش­ های تئاتر کودک و نوجوان: ۵ مهر ۱۳۹۷

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وانجمن هنرهای نمایشی ایران بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را با شعار «کودک و حقوق اجتماعی» در ۸ بخش تخصصی تئاتر کودک، مسابقه تئاتر خردسالان، مسابقه تئاتر خیابانی، تئاتر ملل، مسابقه نمایشنامه نویسی، تئاتر دانش آموزی و کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی برگزار می کند.

شعار جشنواره امسال با هدف تقویت و رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین انتخاب شده است.

مریم کاظمی دبیر بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در مقدمه این فراخوان نوشته است:

«جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بیست و پنج ساله شد. به پایان یک ربع قرن عمر جشنواره‌ نزدیک شده ایم و برای برگزاری بهتر و باشکوه ­تر این جشن بزرگ، آرزو و امیدواری زیادی داریم. امیدواریم که امکانات موجود این دوره به این رویداد هنری شیرینی و حلاوت بخشد.

بیش از هر چیز می‌خواهم انگیزه‌هایتان را از آغاز ورود به دنیای نمایش برای کودکان و نوجوانان به یاد بیاورید. این شما بوده‌اید که جشنواره را خلق کرده و برای پربارشدن سال به سال آن دقت و تلاش داشته و کیفیت کارهای هنری شما زینت‌بخش جشنواره بوده است. جشنواره کودک و نوجوان مدیون حضور شما بوده و حیات این رویداد هنری متاثر از اندیشه و کار عاشقانه شما دوستداران کودکی بوده است. از این منظر شما مستقل هستید نه وابسته به جشنواره.

می خواهم از شما هنرمندان فعال تئاتر کودک و نوجوان دعوت کنم بیایید وابستگی‌هایی را که در طول بیست و چهار دوره گذشته به خودمان تحمیل کرده ایم آرام آرام کنار بگذاریم تا بتوانیم چگونگی وجود این جشنواره را از نگاهی گسترده‌تر ببینیم. این ما خانواده تئاتر کودک و نوجوان هستیم که به این جشنواره هویت می بخشیم. بیایید این هویت را بازیابی کنیم و از نو شروع کنیم. فرزندان ایران زمین به هنر شما چشم دارند و ما برای شادی و امید بچه‌ها از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

ربع قرن جشن و جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مبارک باد.»

در این فراخوان شرح کامل شرایط حضور آثار هنرمندان در ۸ بخش تئاتر کودک، مسابقه تئاتر خردسالان، مسابقه تئاتر خیابانی، تئاتر ملل، مسابقه نمایشنامه نویسی، تئاتر دانش آموزی و کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی به طور مجزا تشریح شده است و تاکید شده کیفیت هنری آثار متقاضی و مضامینی چون اخلاق اجتماعی و خانوادگی، سنت‌های دین مبین اسلام، مهر و دوستی، فرهنگ اصیل اسلامی – ایرانی، نشاط و امید، توجه به محیط زندگی و مضامین آموزشی و تربیتی کودک و نوجوان ملاک واولویت های انتخاب و پذیرش آثار خواهد بود.

مهلت ارسال طرح و ایده اجرایی بخش تئاتر خردسالان و تئاتر خیابانی تا تاریخ  ۹۷/۵/۱۵ مهلت ارسال آثار متقاضی مسابقه نمایشنامه نویسی مرحله نخست تا تاریخ ۹۷/۶/۱۰ مهلت ارسال لوح فشرده نمایش های متقاضی بخش­ های تئاتر کودک و نوجوان تا تاریخ ۹۷/۷/۵ اعلام شده است.

هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان می توانند با مطالعه فراخوان و ارسال مدارک مورد نیاز همچنین تکمیل فرم درخواست حضور به نشانی دبیرخانه واقع در همدان، بولوار بعثت، جنب پارک مردم، مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی، دبیرخانه دایمی جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان و کدپستی ۶۵۱۶۹۳۳۶۳۴ و یا تماس با شماره تلفن های ۰۸۱۳۸۳۸۶۰۱۸ و  ۰۸۱۳۲۵۱۲۱۱۸ داخلی ۱۲۷ و پست الکترونیک: info@festival-children.ir برای حضور در جشنواره اقدام کنند.

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه