جستجو

فراخوان بین المللی مسابقه معماری استادیوم های مسکونی منتشر شد.

  • مهلت: ۳۰ آبان ۱۳۹۷

به گزارش فستیوارت بر اساس خبر منتشر شده در آرل، جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه سه هفته پیش به اتمام رسید. با به پایان رسیدن یک ماه پرهیجان و دوست داشتنی که تاثیر بسیار زیادی بر روی جهان ورزش داشت، انعکاس بیشتری بر روی اقتصاد گردشگری و برنامه ریزی شهری کشور میزبان خواهد گذاشت. در این مورد بخصوص کشور روسیه بیش از ۱۱ ورزشگاه رت در ۱۲ شهر این کشور ساخته یا مورد بازسازی های گسترده قرار داده است. این تغییرات یک امر طبیعی است که با هماهنگی با نهاد جهانی فوتبال، فیفا صورت می گیرد. اما تا به حال به این موضوع اندیشیده اید زمانی که رقابت های ورزشی بزرگ مانند المپیک، جام جهانی فوتبال و این قبیل فعالیت ها به پایان می رسد، چه اتفاقی برای مکان های ورزشی بزرگ و پرهزینه در پایان این رویدادهای رنگارنگ می افتد؟ سرنوشت آنها چه می شود؟
این رقابت معماری برای یک طراحی تلفیقی یا تغییر کاربری ورزشگاه به مجتمع مسکونی در نظر گرفته شده است. برای مشاهده شرایط و نحوه شرکت در مسابقه به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.
بسیاری از ورزشگاه های جام جهانی یا به باشگاه ها اختصاص دارند و یا به باشگاهی در داخل کشور میزبان واگذار می شوند. اما تعدادی ورزشگاه هم هستند که به پارک های پر زرق و برق توریستی، مسیرهای خاکی برای برگزاری رقابت های موتورسواری یا خودرو، و مکانی برای اسکان تزریق واکسیناسیون آنفلونزای خوکی (مانند استادیوم ورزشی المپیک مونترال) تبدیل می شوند. بسیاری از این تغییر کاربری ها اقتصادی نیست و بعد از برگزاری رقابت های اصلی به درد فعالیت های از پیش تعیین شده نمی خورد. پروسه مسابقه طراحی “استادیوم مسکونی: استفاده مجدد و انعطاف پذیر” دنبال یک راه حل می گردد که چگونه معماری می تواند فضایی ورزشی بزرگی را ارائه دهد که پس از برگزاری برنامه های ازپیش تعیین شده دوباره مورد استفاده صحیح و کامل تری قرار بگیرد.

≡ چالش های مسابقه

بنیاد Archstorming خواستار طراحی برای استادیومی سازگاری است که می تواند به عنوان یک ساختمان مسکونی مورد استفاده قرار بگیرد. این واقعیت که جام جهانی ۲۰۲۶ در آمریکای شمالی (آمریکا، کانادا، مکزیک) برگزار می گردد، این پروژه با توجه به نیازهای اقلیمی برای شهر نیویورک در نظر گرفته شده است. استادیوم های که پیشنهاد می شوند می توانند:
-به طور همزمان به عنوان یک استادیوم ورزشی و مجتمع مسکونی مورد استفاده قرار بگیرند.
-به یک ورزشگاه یا مجموعه ای مسکونی با توجه به مواد مورد استفاده و نیاز مورد اقتباس قرار گیرند.
-یا پس از پایان رقابت جام جهانی به یک مجتمع مسکونی بزرگ دائمی تبدیل شوند.
ورزشگاه ها می توانند شامل عملکردها و عرصه های زیر باشند:
زمین فوتبال، جایگاه تماشاگران، واحد های مسکونی (بین ۳۰ متر تا ۱۰۰ متر مربع)، رستوارن، دفاتر اداری، فروشگاه ها و مغازه های تجاری، فضاهای چند منظوره، سرویس های بهداشتی، باغ و فضای سبز و فضاهای عمومی.

≡ برنامه زمان بندی شرکت در مسابقه

تاریخ آغاز ثبت نام: ۱۸ ژوئیه ۲۰۱۸ (۲۷ تیر ۱۳۹۷)
تاریخ اتمام ثبت نام: ۲۱ نوامبر ۲۰۱۸ (۳۰ آبان ۱۳۹۷)
تاریخ ارسال آثار: ۲۱ نوامبر ۲۰۱۸ (۳۰ آبان ۱۳۹۷)
تاریخ رای هیئت داوران: ۲۱ نوامبر تا ۶ دسامبر ۲۰۱۸ (۳۰ آبان تا ۱۵ آذر ۱۳۹۷)
تاریخ اعلام برندگان: ۶ دسامبر ۲۰۱۸ (۱۵ آذر ۱۳۹۷)

≡ هزینه ثبت نام در مسابقه

هزینه شرکت در مسابقه: ۵۰ یورو

≡ جوایز

جوایز: تا ۲۰ هزار یورو ارتقا می یابد (۲۳٫۵۰۰ دلار آمریکا)
رتبه اول: ۱۰ هزار یورو
رتبه دوم: ۵ هزار یورو
رتبه سوم: ۳ هزار یورو
رتبه چهارم: ۱۵۰۰ یورو
رتبه پنجم: ۵۰۰ یورو

 

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه