جستجو

فراخوان دهمین دوره جشنواره موسیقی استان فارس منتشر شد.

  • مهلت: ۲۰ آبان ۱۳۹۷

دهمین جشنواره موسیقی استان فارس با رویکرد گروه‌نوازی در ۴ بخش رقابتی، غیررقابتی، پژوهشی و آموزشی در شیراز برگزار می‌شود. براساس فراخوان اعلام شده بخش رقابتی برای نخستین بار به این دوره افزوده شده که در ۶ شاخه و ۲ مرحله اجرا می‌شود.

موسیقی دستگاهی کلاسیک ایرانی، کوبه‌ای، موسیقی نواحی (محلی و رقابتی)، کلاسیک بین‌المللی، آواز گروهی، ترانه (موسیقی پاپ) ۶ شاخه بخش رقابتی هستند. بخش غیررقابتی نیز به موسیقی کودک اختصاص یافته است.

همچنین افزوده شدن بخش پژوهشی از وجوه تفاوت این دوره از جشنواره است، محور پژوهش گروه‌نوازی در موسیقی ایران اعلام شده و علاقه‌مندان می‌توانند مقالات پژوهشی خود را در موضوعات مطالعات تاریخی با زیر عنوان‌های سیر تکوینی، سیر تحول و مطالعات تطبیقی؛ مطالعات فنی با زیر عنوان‌های تکنیک‌های آهنگسازی و تنظیم، تکنیک‌های اجرایی، ساز آرایی و رنگ آمیزی؛ مطالعات اکوستیکی با زیر عنوان استاندارد سازها از نظر جنس و اندازه به جشنواره ارسال کنند.

مطالعات تطبیقی با زیر عنوان گروه نوازی موسیقی ایرانی و فرهنگ‌های دیگر، مطالعات زیباشناسی با زیرعنوان جایگاه گروه نوازی در زیبایی‌شناسی موسیقی دستگاهی و نواحی ایران و مطالعات اجتماعی و فرهنگی با عنوان گروه نوازی در بستر تحولات فرهنگی اجتماعی از دیگر موضوعات بخش پژوهشی این جشنواره است.

در بخش آموزش نیز کارگاه‌های آموزشی با حضور استادان این حوزه و با موضوعات جشنواره برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای اطلاع بیشتر می‌توانند به سایت جشنواره مراجعه کنند.

مهلت ارسال آثار ۲۰ آبان ماه ذکر شده و نتایج اولیه یک آذرماه اعلام می‌شود همچنین آغاز بخش غیررقابتی ۸ آذرماه، آغاز بخش رقابتی ۱۰ آذرماه و اختتامیه جشنواره ۱۶ آذرماه اعلام شده است.

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه