جستجو

مهلت شرکت در بخش مسابقۀ داستان کوتاه جشنوارۀ تیرگان ۲۰۱۷ به روزهای پایانی خود نزدیک می شود.

■ مهلت: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ■

جشنوارۀ تیرگان ۲۰۱۷ از نویسندگان علاقه‌مند دعوت می‌کند که داستان‌های کوتاه خود را به زبان فارسی برای شرکت در بخش مسابقۀ داستان کوتاه ارسال کنند. این مسابقه با همکاری مشترک کافه‌لیت مونترال و جشنواره‌ی تیرگان برگزار می‌شود.

بررسی داستان‌های دریافتی در سه مرحله توسط گروه داوران اجرا می‌شود و سه داستان به عنوان برندگان جوایز اول تا سوم انتخاب خواهند شد.

نفر اول: ۵۰۰ دلار جایزۀ نقدی، تندیس آرش کمان‌گیر و لوح تقدیر.

نفر دوم: ۳۰۰ دلار جایزۀ نقدی و لوح تقدیر.

نفر سوم: ۲۰۰ دلار جایزۀ نقدی و لوح تقدیر.

داستان‌های راه‌یافته به مرحلۀ نهایی، پس از ویرایش، در مجموعه‌ای به نام داستان‌های کوتاه تیرگان منتشر خواهند شد.

داستان‌های ارسال شده باید واجد همۀ شرایط زیر باشند:

  • به زبان فارسی نوشته شده باشند.
  • بدون احتساب عنوان، واژگانشان کمتر از ۲۵۰۰ باشد.
  • پیش از ارسال به مسابقۀ داستان‌نویسی تیرگان، در هیچ کتاب، نشریه، رسانه، تارنما، وب‌گاه یا بلاگی منتشر نشده باشند.
  • متن‌های ارسالی باید در قالب MS Word با پسوند doc یا docx، با صفحه‌بندی استاندارد A4 و با شماره‌ی صفحه باشند.

در فرم ثبت نام مسابقه، اطلاعات شامل نام نویسنده، نام داستان، تعداد کلمات، روش تماس با نویسنده و کشور محل اقامتش گردآوری می‌شود. فایل متن داستان در این فرم بارگذاری می‌شود. این فایل باید تنها شامل متن و نام داستان (بدون نام یا اطلاعات نویسنده) باشد.

هر نویسنده می‌تواند فقط یک داستان کوتاه ارسال کند.

لطفا توجه کنید که با ارسال داستان به مسابقۀ داستان‌نویسی تیرگان، نویسنده اجازۀ چاپ و انتشار آن را به جشنواره واگذار می‌کند.

 داوری مسابقۀ داستاننویسی جشنوارۀ تیرگان ۲۰۱۷ 

گروه داوری شامل چهار نفر از نویسندگان، منتقدان و محققان سرشناس ادبیات داستانی هستند. داستان‌ها پیش از ارسال به داورها، شماره‌گذاری شده و بدون نام نویسنده‌ها برای داورها فرستاده می‌شوند. سازوکار ارزشیابی و انتخاب داستان‌های برتر به شرح زیر است.

داستان‌های دریافتی به دو گروه مساوی (گروه ۱ و گروه ۲) تقسیم می‌شوند. از چهار داور نخست، دو گروه داوری دو نفره تشکیل می‌شود (گروه الف و گروه ب). در فرآیند داوری، هر داور مستقل از دیگر داورها عمل خواهد کرد. بر پایۀ زبان، خلاقیت و تخیل، پی‌رنگ و ساختار، شخصیت‌پردازی و کشش داستان، داورها به هر داستان امتیازی بین ۰ تا ۱۰۰ اختصاص می‌دهند.

مرحلۀ نخست:

داستان‌های گروه ۱ برای داورهای گروه الف، و داستان‌های گروه ۲ برای داورهای گروه ب فرستاده می‌شوند. در هر گروه، هر داور همۀ داستان‌های فرستاده شده به آن گروه را می‌خواند و به داستان‌ها امتیاز می‌دهد. داستان‌هایی که از یکی از دو داور حداقل ۵۰ امتیاز بگیرند، به مرحلۀ دوم صعود می‌کنند. داستان‌هایی که از هر دو داور کمتر از ۵۰ امتیاز دریافت کنند، از دور مسابقه خارج می‌شوند.

مرحلۀ دوم:

داستان‌های پذیرفتۀ شدۀ گروه الف برای گروه ب، و داستان‌های پذیرفته شدۀ گروه ب برای گروه الف فرستاده می‌شود. داورهای هر گروه تمام داستان‌های ارسالی را خوانده و ارزشیابی می‌کنند. در این مرحله فقط داستان‌هایی که از هر دو داور حداقل ۵۰ امتیاز بگیرند، به مرحلۀ نهایی راه می‌یابند.

مرحلۀ نهایی:

در این مرحله، امتیاز نهایی هر داستان از جمع امتیازهای کسب شده از هر چهار داور محاسبه می‌شود. سه داستانی که بالاترین امتیازها را کسب کنند، به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص می‌دهند.

همۀ این مراحل با نظارت دبیر مسابقۀ داستان‌نویسی انجام خواهد گرفت.

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه