جستجو

فراخوان فضای تئاتر بصری خانه نمایش مهرگان منتشر شد.

  • مهلت: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷

فراخوان فضای تئاتر بصری با نگاه ویژه به آثاری که به تلفیق تئاتر با هنرهای تجسمی، موسیقی معاصر و استفاده از تکنولوژی در راستای خلق تکنیک‌های بصری نوین می‌پردازند، توسط خانه نمایش مهرگان منتشر شد.

≡ معرفی برنامه

  • فضای تئاتر بصری جریانی مستقل است که تلاش دارد تا امکانی را برای ارائه نمایش‌های مدرن، نوآورانه و خلاق ایجاد کند. همچنین این نهضت به جهت رویکردی که برای خود در نظر گرفته، آن هم به جهت فاصله‌گیری از تئاتر بدنه و مرسوم، در نظر دارد تا به دور از هر نوع مرز و محدودیتی، زمینه‌هایی را برای متحد ساختن و تلفیق عناصر ژانرهای متنوع تئاتر ایجاد کند.
  • این فضا، تمرکز و اهمیت ویژه‌ای به تولیداتی می‌دهد که فاصله مرزهای میان بازیگری، رقص، هنرهای تجسمی و اجرا را به شکلی کاملا بصری نادیده می‌گیرد و به گونه‌ای در تلاش است که فرم‌های تازه‌ای را با تلفیق هنرهای مختلف به اجرا در بیاورند.

≡ اهداف

  • یکی از مهمترین اهداف این فضا، به وجود آوردن تصاویر جذاب، آزمایش‌های بصری گوناگون و همچنین بازی‌های فرمی متنوع درباره توهم و واقعیت ارائه شده توسط هنرمندان است چرا که تردید، زبان در این گونه از تولیدات، تصویری، استعاری و نمادپردازانه خواهد بود.
  • همچنین فضای تئاتر بصری، متعهد به ارائه مکانی برای به اشتراک گذاشتن تولیدات هنرمندان مختلف خواهد بود. لذا این فضا نگاه ویژه‌ای به آثاری دارد که به تلفیق تئاتر با هنرهای تجسمی، موسیقی معاصر و استفاده از تکنولوژی در راستای خلق تکنیک‌های بصری نوین در تئاتر می‌پردازد.

≡ اولویت ها

  • اولویت اصلی فضا تئاتر بصری، ارج نهادن و بصری کردن لایه‌های پنهان اجتماع گذشته و امروز به سبب رسیدن امر تئاتر به سوژه‌هایی جدید است؛ چرا که این شکل از تئاتر هدفی جز از بین بردن مرزها میان اثر و مخاطب نداشته، ندارد و نخواهد داشت. بدون تردید با نگاهی به جستارهای تئاتر معاصر دنیا، متوجه خواهیم شد که تئاتر معاصر دنیا، با تکیه بر تجربه‌های پیشین هنرمندان مختلف، تصاویر تازه‌ا‌ی در نسبت با آنچه که در گذشته تصویر می‌شده، به مخاطب ارائه می‌دهد.
  • بنابراین فضای تئاتر بصری فرصتی است برای ایجاد پلی بی‌واسطه میان گذشته و امروز به جهت ایجاد خلق تصاویر تصاویر جدید برای درک مفاهیم نوین در امر مشاهده و آنچه که از آن استنباط و قابل تاویل است.
  • متقاضایان می‌توانند پس از مطالعه فراخوان، از پانزدهم مرداد ماه تا ده شهریور ماه با ارسال نام و نام خانوادگی، رشته تحصیلی، رزومه در دایرکت صفحه اینستاگرام به نشانی @mehregantheatre، ثبت نام کنند و تا پایانی سی شهریور ماه ایده‌های خود را به دبیرخانه تئاتر بصری ارائه دهند.
  • خانه نمایش مهرگان واقع در خیابان انقلاب، خیابان خارک، بن بست اول، پلاک ۵ و شماره‌های تماس آن ۶۶۷۲۲۶۲۲ و ۶۶۷۲۴۸۱۵ است.

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه