جستجو

فراخوان مسابقه بین المللی دانشجویی سال ۲۰۱۹ طراحی زیستگاه فضایی ایمز ناسا منتشر شد.

  • مهلت: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷

به گزارش فستیوارت بر اساس خبر منتشر شده در گالری آنلاین، مرکز تحقیقاتی ایمز ناسا (NASA Ames Research Center) جامعه‌ی ملی فضا (National Space Society (NSS)) از دانش‌آموزانی که تا مقطع ۱۲ام دبیرستان تحصیل کرده‌اند (حداکثر ۱۸ سال دارند) در سرتاسر جهان برای شرکت در دوره‌ی ۲۰۱۹ مسابقه‌ی سالانه‌ی زیستگاه فضایی (Space Settlemeny) دعوت می‌کند.

موضوع مسابقه

  • ارائه‌ی موضوعات باید به زیستگاه‌های مداری مرتبط باشد. طراحی‌ها، تحقیقات نوآورانه و اصیل، جستارها، داستان‌ها، مدل‌ها، آثار هنری یا هر مطلب و داده‌ی دیگری که در ارتباط با زیستگاه فضایی در مدار باشد امکان ارائه دارد. زیستگاه‌ها نمی‌توانند روی یک سیاره یا ماه قرار بگیرند و باید خانه‌های دائمی و نسبتا خودکفا باشند، نه اردوگاه‌های کاری موقتی. این موضوع با جزئیات بیشتری در وبسایت رسمی شرح داده شده است.
  • زیستگاه‌های فضایی بر خلاف زندگی بر روی ماه یا دیگر سیارات، اجتماعاتی دائمی در مدار هستند. تحقیقات فیزیکدان دانشگاه پرینستون، دکتر O’Neil و دیگران نشان داده است که این کوچ‌گاه‌ها از لحاظ اصول فنی هرچند پرهزینه اما ممکن و شدنی است. قرار بر این است که افراد مقیم در این در مرزهای مرتفع در سازه‌های عظیم چرخان محفوظ از هوا زندگی کنند که صدها، هزاران، یا حتی میلیون‌ها نفر به همراه حیوانات، گیاهان و موجودات زنده‌ی تک سلولی حیاتی را برای رفاه و بقا در خود جای می‌دهد. زندگی در مدار مزایای زیادی دارد: تفریح و سرگرمی در جاذبه‌ی صفر، استقلال محیطی، فراوانی انرژی خورشیدی و منظره‌ی عالی تنها چند نمونه از این مزایا هستند.
  • برای هر کسی که مایل به عزیمت باشد فضای بزرگی وجود دارد، مواد بدست آمده از یک سیارک می‌تواند کوچ‌گاه‌هایی فضایی بسازد که جای زندگی روی آن به اندازه‌ی ۵۰۰ برابر سطح زمین است.
  • چرا زیستگاه‌ها باید بر روی مدار قرار داشته باشند؟ مریخ و ماه ما جاذبه‌ی سطحی بسیار پایین‌تر از جاذبه‌ی عادی زمین دارند. رشد استخوان و ماهیچه در بچه‌هایی که در جاذبه‌ی پایین بزرگ می‌شوند به قدری قوی نخواهد بود که بتوانند به راحتی به زمین سفر کنند. در مقابل، کوچ‌گاه‌های مداری قابلیت چرخش دارند تا جاذبه‌ی مصنوعی عادی زمین را در مناطق اصلی زندگی فراهم کنند.
  • دانش‌آموزان می‌توانند کل کوچ‌گاه‌ها را طراحی کنند یا تنها بر روی یک جنبه از زندگی مداری تمرکز نمایند.
  • مسابقه‌ی ۲۰۱۹ به صورت الکترونیکی اداره خواهد شد. از این پس امکان ثبت کاغذی وجود ندارد.

زمان ثبت نام

  • جامعه‌ی ملی فضا (NSS) از تمام شرکت کنندگان مسابقه‌ی ۲۰۱۹ دعوت می‌کند از ۶ام تا ۹ام ژوئن سال ۲۰۱۹، در ۸۳امین کنفرانس بین‌المللی توسعه‌ی فضای NSS (ISDC)در آرلینگتون ایالت ویرجینیا شرکت نمایند.

هزینه ثبت نام

  • هزینه عضویت وجود ندارد و ورود به مسابقه رایگان است.

جوایز مسابقه

  • تیم یا فرد شرکت کننده‌ای که بالاترین امتیاز را کسب کند جایزه‌ی Herman Rubin به ارزش ۵۰۰۰ دلار را کسب خواهد کرد و یک سخنرانی عمومی در یکی از رویدادهای ویژه‌ی این کنفرانس خواهد داشت.
  • تمامی شرکت کنندگان یک مدرک ناسا دریافت می‌کنند. بهترین ارائه در وبسایت رسمی مسابقه قرار خواهد گرفت.

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه