جستجو
پوستر فراخوان نهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد

نهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد توسط سوی بنیاد شعر و ادبیات داستانی منتشر شد.

■مهلت: ۱۰ آبان■

معرفی جایزه

  • در تیرماه سال ۱۳۸۴ و در آخرین سال دولت هشتم موضوعِ برگزاری جایزه ادبی جلال آل احمد به تصویبِ شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید. اما عمر دولت هشتم به برگزاری این جایزه نرسید تا این که در سال ۱۳۸۵ و با آغاز کار دولت نهم پرونده برگزاری این جایزه بزرگ ملی و ادبی گشوده شد.
  • در همان سال آئین‌نامه جایزه در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید. بر اساس آئین‌نامه تاریخ دوم آذر ماه هر سال –به یادِ سالروز تولد جلال آل احمد- برای تاریخ اختتامیه این جایزه انتخاب شد. سرانجام اولین دورهٔ جایزه در سال ۱۳۸۷ برگزار شد. تاکنون هشت دوره از این جایزه برگزار شده و دوره پیش رو نهمین دوره این جایزه است.
  • به گزارش روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، دبیرخانه نهمین دوره جایزه ادبی جلال ‌آل‌احمد که با هدف «ارتقای زبان و ادبیات ملی ـ دینی» در آذرماه سال ۱۳۹۵ برگزار می‌شود، از نویسندگان، پژوهشگران، پدیدآورندگان و ناشران دعوت کرد آثار خود را در چهار گروه «داستان بلند و رمان»، «مجموعه داستان کوتاه»، «نقد ادبی» و «مستندنگاری» به این دبیرخانه معرفی کنند.

[irp]

  • بر اساس اعلام دبیرخانه این جایزه، کتابهایی که برای نخستین بار در سال ۱۳۹۴ منتشر شده باشند و این کتاب با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در داخل کشور به چاپ رسیده باشد، امکان شرکت در عرصه رقابتی جایزه را خواهند داشت. همچنین آثار باید در یکی از چهار گروه «داستان بلند و رمان»، «مجموعه داستان کوتاه»، «نقد ادبی» و «مستندنگاری» قرار گیرند تا بتوانند در همین زمینه‌ها با سایر کتاب‌ها به رقابت بپردازند.
  • طبق اعلام دبیرخانه نهمین جایزه جلال آل‌احمد، مهلت ارسال آثار، ۱۰ آبان ماه ۱۳۹۵ است و صاحبان آثار می‌توانند کتاب‌های خود را به نشانی تهران، خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه اعرابی (پنجم)، پلاک ۶، بنیاد شعر و ادبیات داستانی، دبیرخانه جایزه ادبی جلال آل‌احمد کدپستی ۱۵۸۵۶۳۴۹۷۱ بفرستند.
  • همچنین شماره‌های ۸۸۳۱۸۶۴۶-۰۲۱ داخلی ۳۰۳ و ۳۰۴ و دورنگار: داخلی ۱۰۲ پاسخگوی صاحبان آثاری است که می‌خواهند برای دریافت اطلاعات بیش‌تر با دبیرخانه نهمین جایزه جلال آل‌احمد تماس بگیرند.
  • جایزه جلال آل‌احمد، معتبرترین جایزه داستان‌نویسی کشور است که برگزاری آن از دوره هفتم بر عهده بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان گذاشته شده است.

 

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه