جستجو

فراخوان هشتمین جشنواره بین المللی دف نوازی «دف نوای رحمت» منتشر شد.

■ مهلت: ۳۱ تیر ۱۳۹۷ ■

حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی فراخوان هشتمین جشنواره بین المللی دف نوازی« دف نوای رحمت » باشعار«هنر، همگرایی ، مهربانی »که شهریور ماه ۹۷ در سنندج برگزار می شود را اعلام نمود .

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ؛ امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ضمن اعلام این خبر گفت : جشنواره دف نوازی « دف نوای رحمت » به عنوان یکی از مهمترین و با سابقه ترین جشنواره های موسیقی عرفانی در کشور هر ساله توسط حوزه هنری استان کردستان با هدف ترویج مضامین و مفاهیم رفیع اسلامی و انسانی ، کشف و حمایت از استعدادهای جوان درراستای  مقابله با تهاجم فرهنگی. ، خلق و تولید آثار هنری فاخر و نمونه برای ابلاغ تعالیم اسلامی، توجه به موسیقی‌های خانقاهی و عرفانی در فاصله بین عیدین سعیدین قربان وغدیر برگزار می شود و در این دوره نیز از ۳۱ مرداد لغایت ۲ شهریور در سنندج میزبان دف نوازان برتر ایران و گروه هایی از دیگر کشورها خواهیم بود .
وی در خصوص بخش های جشنواره گفت : جشنواره شامل  دو بخش بین الملل و سراسری می باشد که در آن  با گروه نوازان و تک نوازان دف در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان آقایان و خانم ها با هم به رقابت می پردازند .
مرادی با اشاره به استقبال بسیار بالا از جشنواره در طول سنوات گذشته افزود : امسال نیز به منظور ایجاد شور و نشاط برنامه های متنوعی در  بخش جنبی جشنواره پیش بینی شده است که  هرشب در یکی از مراکز تاریخی سنندج با حضور گروه هایی از استان های گیلان ، بوشهر ، لرستان ، کردستان و یک یا دو گروه خارجی و یک برنامه ویژه میزبان علاقه مندان موسیقی خواهیم بود .
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در خصوص شرایط عمومی و تخصصی جشنواره گفت :
در بخش بین الملل جشنواره به صورت غیر رقابتی بوده و انشاء ا… در این دوره شاهد حضور گروه هایی از چند کشور آسیایی و اروپایی خواهیم بود و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته با دعوت از اساتید مطرح از دانشگاه های معتبر موسیقی از کشورهای مطرح پنل هایی تخصصی را با موضوع بررسی مقام های موسیقی خانقاهی.، تاثیر موسیقی در آئین ها ؛ دف و سازهای کوبه ای هم خانواده آن در جهان را برگزار می نماییم.
وی در بخش سراسری که به صورت رقابتی خواهد بود گفت : بخش گروه نوازی شامل بخش اصلی و  بخش ویژه (مولودی خوانی ) خواهد بود و با توجه به هویت جشنواره تنها ساز دف (که اولویت اصلی جشنواره می باشد) و سازهای دو طبله و تاس (با توجه به جایگاه آئینی) مجاز به شرکت هستند و سازهای به اصطلاح ملودیک (ایرانی و غیرایرانی) حق شرکت ندارند.
•  در گروه نوازی اعضای گروه حداقل ۴ و حداکثر ۶ نفرمی باشد اما در  بخش ویژه محدودیتی در تعداد اعضاء وجود ندارد .
•  تعداد قطعات در گروه نوازی ۲ قطعه است
•  امکان حضور رده های سنی مختلف در گروه نوازی بلامانع است.
•  دربخش ویژه جشنواره حضور تک خوان الزامی و حضور هم خوان (ها)  اختیاری می باشد .
•  در بخش گروه نوازی هر گروه تنها می تواند  در یکی از بخش های اصلی یا ویژه شرکت نماید .
مرادی در خصوص دیگر شرایط جشنواره در بخش گروه نوازی گفت : در این بخش علاوه بر شرایط عنوان شده موارد ذیل نیز مورد بررسی داوان در دو بخش مقدماتی ونهایی خواهد بود که باید مد نظر شرکت کنندگان قرار گیرد.
۱٫  آهنگسازی(مواردی همچون جمله بندی و ترکیب ریتم ها، پلی ریتم و…استفاده (خلاقانه)از ریتم های خانقاهی و… )
۲٫  حجم صوتی(نوانس ها و..)
۳٫  هماهنگی در اجرا (حفظ تمپو و….)
۴٫  آداب صحنه(در هنگام ورود، اجرا وخروج)
۵٫  موارد تخصصی مورد نظر داوران(با توجه به هر ترکیب داوری متغییر خواهد بود.)
۶٫  دربخش ویژه علاوه بر موضوعات فوق اشعار، تکنیک و کوک خواننده و کرال نیز به صورت مجزا مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
۷٫  – جشنواره این حق را برای خود محفوظ می¬دارد تا اثر برگزیده در هر بخش گروه نوازی را برای یک اجرای زنده مورد استفاده قرار دهد.
۸٫  مدت زمان اجرای برنامه در گروه نوازی حداقل ۷ دقیقه و حداکثر ۱۰ دقیقه خواهد بود.و در بخش ویژه حداکثر ۱۵ دقیقه می باشد. (عدم رعایت نمره منفی خواهد داشت)
رئیس حوزه هنری استان کردستان شرایط جشنواره در بخش تک نوازی را که دو رده سنی ۱۳تا ۱۹ سال (نوجوانان ) و ۱۹ سال به بالا (بزرگسالان ) می باشد و تأکید نمود : سن افراد شرکت کننده در رده سنی نوجوان باید تا تاریخ برگزاری جشنواره از محدوده سنی ۱۳ تا ۱۹ سال کمترو بیشترنباشد.
وی در این زمینه تصریح نمود : دبیرخانه جشنواره در صورت مغایرت موضوع در هر مرحله مجاز به حذف شرکت کننده از مسابقه خواهد بود.
مرادی در خصوص زمان اجرا در تک نوازی گفت :  حداقل زمان اجرا ۳ دقیقه و حداکثر ۵ دقیقه در نظر گرفته شده است و در آن  شناخت مقام های  خانقاهی دف و ریتم خوانی و ریتم نوازی، در بخش تک نوازی از بخش های اصلی مسابقه و دارای امتیاز برابر است .
مرادی در خصوص دیگر شرایط جشنواره گفت : علاقه مندان و شرکت کنندگان عزیز می توانند برای دریافت فایل فراخوان ودیگر شرایط جشنواره به آدرس www. Artsanandaj.ir مراجعه و یا با شماره تلفن ۳۳۲۴۳۶۲۴ و۳۳۲۲۷۱۲۵ با پیش شماره ۰۸۷ تماس حاصل فرمایند .
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در خصوص تقویم زمان بندی جشنواره نیز گفت : مهلت ارسال آثار تا پایان تیر ماه ۹۷ تعیین گردیده است و انشاء ا… تا ۱۰ مرداد ماه پس از داوری مقدماتی راه یافتگان بخش نهایی جشنواره معرفی می گردید و صبح روز چهارشنبه ۳۱ مرداد ماه ۹۷ پذیرش شرکت کنندگان صورت خواهد گرفت و پس از رقابت شرکت کنندگان در بخش های مختلف بعد از ظهر جمعه ۲ شهریورماه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.
وی با دعوت از علاقه مندان جهت شرکت در این رویداد بین المللی  آدرس دبیرخانه جشنواره را به این شرح اعلام نموئ: سنندج – خ فلسطین – روبروی فرمانداری – حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان —  تلفن ۳۳۲۴۳۶۲۴- ۳۳۲۲۷۱۲۵- ۳۳۲۴۳۶۴۶-۰۸۷ ، کد پستی ۵۳۳۴۸-۶۶۱۶۶

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه