جستجو

فراخوان کمک‌ هزینه ۱۵۰ هزار یورویی بنیاد فولکس واگن برای محققان علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر شد.

■ مهلت: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ■

به گزارش رازنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلمان، بنیاد فولکس واگن واقع در شهر هانوفر آلمان به شماری از پژوهشگران بین‌المللی در حوزه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی کمک هزینه ارائه می‌کند. به گزارش سایت بنیاد فولکس واگن، اصالت و نوآوری معیار بسیار مهمی برای سنجش کیفیت در مطالعات فرهنگی و علوم انسانی است، اما با توجه به ماهیت خاص موضوعات مربوط به مطالعات فرهنگی، علوم انسانی و علوم اجتماعی، بسیار دشوار است که بگوییم چه بخشی از تحقیقات در این حوزه‌ها «جدید»، «اصلی» یا «خلاقانه» است. از همین رو بنیاد فولکس واگن سعی دارد؛ با سرمایه‌گذاری بر روی ایده‌های خلاقانه، محققان علوم انسانی و مطالعات فرهنگی را به فعالیت در پروژه‌های جدید تشویق کند.

≡ مشخصات کمک هزینه

  • این کمک‌هزینه در دو بخش فردی و گروهی اعطا می‌شود. مسئولان بنیاد فولکس واگن مبلغ ۸۰ هزار یورو برای یکسال در اختیار محققانی قرار می‌دهند که به صورت فردی می‌خواهند به تحقیقات بپردازند. این کمک‌هزینه به توسعه یک ایده جدید و یا یک فرضیه جدید اعطا می‌شود که باید در قالب یک مقاله و یا رساله منتشر شود.
  • در بخش گروهی نیز مبلغ ۱۵۰ هزار یورو برای یک سال و نیم در اختیار محققان قرار می‌گیرد. در این بخش محققان در گروه‌های کوچک چهار نفره باید بر روی پروژه تحقیقاتی مشترک کار کنند. نتایج حاصل از این پروژه باید در یک نشریه منتشر شود.
  • در هر دو بخش گروهی و فردی معیار سنجش کیفیت کار محققان، اصالت و نوآوری در تحقیقات است.

≡ واجدین شرایط

  • پژوهشگران کلیه حوزه‌های علوم انسانی و مطالعات فرهنگی که دوره دکترا را به پایان رسانده‌اند، می‌توانند برای این کمک‌هزینه اقدام کنند. این کمک هزینه برای اقامت و پژوهش در موسسات آلمان به متقاضیان اعطا می‌شود.

≡ نحوه ثبت نام

  • علاقمندان ‌باید مدارک خود را حداکثر تا ۱۴ نوامبر سال جاری میلادی، به این موسسه ارسال کنند.
  • مدارک ارسالی باید شامل خلاصه‌ای از پروژه تحقیقاتی به زبان‌های انگلیسی و آلمانی، ایده‌ و پیشنهاد محقق و خلاصه‌ای از رزومه کاری وی باشد.
  • همچنین محققان باید به چند سوال درباره نوآوری و اصالت در تحقیقات پاسخ دهند.
≡ دانلود ها

 

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه