جستجو

نامه سرگشاده به بنیانگذار محترم جشنواره وب ایران در باره شائبه خطا و تقلب در روند رای گیری

جناب آقای شایان شلیله

سلام علیکم.

من مدیر وبسایت فستیوارت هستم که در «جشنواره وب و موبایل ایران» شرکت داده شده است. در جریان رای گیری مردمی با مواردی مواجه شدم که صحت رای گیری را در هر دو بخش حرفه ای و مردمی زیر سوال می برد. این موارد را در ادامه ذکر می کنم و از شما تقاضا دارم به آنها رسیدگی نموده و در صورت صلاحدید به آنها پاسخ بدهید.

۱. کاندید دوم شدن وبسایتی که فاقد مطلب است غیر عادی است. وبسایت www.weart.ir در حالی که هنوز محتوای پیش فرض قالب آن حذف نشده و فاقد محتوای کافی است، در رتبه دوم بخش حرفه ای قرار دارد. این عمل چگونه ممکن است؟ ویدئویی مربوط به محتوای این وبسایت با تاریخ دقیق تهیه کرده ام که در صورت نیاز ارائه می دهم.

۲. چه ساز و کاری برای جلوگیری از رای دهی از طریق ایمیل های جعلی در بخش رای گیری مردمی وجود دارد؟ لطفا ایمیل های ثبت شده از وبسایت های ارائه ایمیل موقت را حذف کتید و برندگان را بطور منصفانه مشخص کنید. فیلمی از امکان رای دادن بوسیله وبسایت های ارائه دهنده ایمیل موقت تهیه کردم که درصورت نیاز ارائه می کنم.

۳. چه ساز و کاری برای حذف وبسایت هایی که بطور علنی اقدام به خرید رای از طریق اهدای جایزه نقدی و بن و تخفیف می کنند وجود دارد؟ وبسایت هایی علنا در حال انجام این کار هستند. ویدئوی از یکی از وبسایت های ارائه هدیه و جایزه تهیه کرده ام که در صورت نیاز ارائه می کنم.

۴. چطور ممکن است وبساتی بدون قرار دادن لینک رای دادن در صفحه اول خود، در بین کاندیداهای نهایی باشد؟ در این باره هم فیلمی از وبسایت های کاندید تهیه کرده ام که درصورت نیاز ارائه می کنم. این وبسایت ها در ساعات آخر جایگاه فستیوارت را از اولی جابه جا کردند.

با توجه به موارد فوق، از شما تقاضا می کنم نسبت به بازبینی آرای مردمی در بخش فرهنگ و هنر و اعتبارسنجی رای های داده شده؛ اقدام کنید. مخاطبان من با اعتماد به من و شما؛ زمان و حسن نیت خودشان را صرف رای دادن کرده اند. قطعا این طور نیست که این جشنواره و بخش های آن برای شما صرفا یک نمایش پر تصویر و صدای ملی باشد و شرکت کنندگان در آن صرفا تولید کننده آمار و ارقام باشند. گرچه این بخش از جشنواره (رای مردمی) فاقد هرگونه جایزه و یا لوح تأیید و تقدیری بوده است؛ اما مسلما این موضوع لزوم عادلانه برقرار شدن آن را نفی نمی کند. قطعا مخدوش شدن رای کابران در این مسابقه اعتبار کل آن را زیر سوال خواهد برد و علیرغم پتانسیل و نیاز موجود کشور؛ تکرار آبرومندانه و معتبر ان را در سال های آینده با مشکل روبرو می کند. از این رو به نظر می رسد رسیدگی به موارد مطرح شده و درخواست من مبنی بر بررسی ایمیل های ثبت شده در مسابقه آرای مردمی در بخش «فرهنگ و هنر» و پاسخگویی به آن غیر منصفانه و دور از تدبیر نباشد.

با تشکر

علی اصغر کلانتر

بیست و پنج بهمن هزار وسیصد و نود و پنج

ـ

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه