جستجو

فراخوان بین المللی طراحی معماری و برنامه ریزی شهری برای میدان ویکتوری پراگ منتشر شده است.

■ مهلت: ۵ تیر ۱۳۹۷ ■

  • به گزارش فستیوارت بر اساس خبر منتشر شده در هنر معماری آنلاین، شورای شهر پراگ از مؤسسه‌ی برنامه‌ریزی و توسعه‌ی شهری پراگ خواسته است که یک مسابقه‌ی برنامه‌ریزی شهری برگزار کند تا راه حلی‌ کلی برای میدان ویکتوری به دست آید. راه‌ حل انتخابی نه تنها باید کیفیت زندگی ساکنان محلی را افزایش دهد، بلکه باعث بهتر شدن وضعیت ترافیک شود.

≡ کلیات مسابقه

  • وضعیت کنونی یکی از بزرگ‌ترین و تاریخی‌ترین میدان‌های شهر پراگ، بیانگر اهمیت آن نمی‌باشد. در حال حاضر ساختار فعلی میدان با توجه به ترافیک سنگین، به لحاظ کیفی شرایط ایده‌آلی برای رفت‌و‌آمد در یک فضای عمومی و یا کاربردی ندارد. افتتاح مجتمع تونل بلانک (Blanka Tunnel Complex) در سال گذشته بدون راه اندازی مسیر Evropská – Svatovítská باعث تضعیف وضعیت ترافیکی در  Vítězné náměstí و خیابان‌های مجاور شد.

 هدف مسابقه

  • هدف مسابقه، یافتن بهترین راه‌ حل برای فضای میدان ویکتوری و تمامی زمین‌های اطراف متعلق به آن و همچنین راه‌های حمل‌و‌نقل عمومی‌ موجود و مرتبط با میدان خواهد بود که به خلق یک فضای عمومی و تفریحی به مثایه مظهر شهر با در نظر گرفتن سیستم حمل‌و‌نقل جدید  و وضعیت ترافیکی منجر شود.
  • میدان، در ابتدا باید مطابق با نیازهای ساکنان بومی پراگ باشد. طرح ارائه شده باید میدان را به کاربران آن بازگرداند. موضوع طرح پیشنهادی، طراحی یک فضای عمومی متعلق به پایتخت است، نه انجام آن.

≡ لینک ها و دانلود ها

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه