جستجو

فراخوان اولین دوره رقابت بین المللی تصویرسازی #VinylArthink سال ۲۰۱۷ منتشر شد.

■ مهلت: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ■

این رقابت توسط انتشارات Arthink برگزار می شود. Arthink یک خانه نشر است که برای توسعه چرخه هنر تجسی از طریق استفاده از شکل های خلاقانه ملهم از جهان طراحی ایجاد شده است.

■ واجدین شرایط

■ شرکت در این مسابقه برای همه هنرمندان جهان آزاد است.

موضوع مسابقه

■ هنرمندان باید یک اثر هنری (تصویرسازی، نقاشی سنتی، کلاژ، اثر گرافیکی یا فوتومونتاژ) با الهام از یک ترک موسیقی یا آهنگ مورد علاقه طراحی و ارسال کنید.
■ استفاده از هر تکنیکی آزاد است.
■ هر هنرمند می تواند تنها یک اثر ارسال کند که لیات آن باید به یکی از شکل های زیر باشد:

هزینه شرکت در مسابقه

■ شرکت در این مسابقه رایگان است.

جوایز مسابقه

نفر اول:  ۱۰۰۰ €
نفر دوم:  ۵۰۰ €
نفر سوم:  ۳۰۰ €

در صورت نیاز به ترجمه فارسی جزئیات فراخوان، عضویت ویژه خود را از طریق لینک http://festivart.ir/vip فعال نموده و سپس تقاضای خود را برای https://telegram.me/honarpazhouh ارسال کنید تا خبر برای مترجم ارسال شود. با عضویت ویژه، علاوه بر این فراخوان، به مدت دو ماه به همه خبرهای ویژه دسترسی خواهید داشت. قبل از فعال کردن عضویت ویژه، قوانین وبسایت را در لینک http://www.festivart.ir/terms مطالعه کنید.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

[restrict paid=true]

مسابقه «VinylArthink، موسیقی برای دیدن» رویدادی است که برای اولین بار توسط انتشارات Arthink برگزار می شود. این رقابت بین المللی قصد دارد هنرمندان، تصویرگران و گرافیست هایی را که علاقمند به عضویت در هیئت تحریریه نوآور Arthink و کمپین سرمایه گذاری آینده برای تولید اولین کتاب «Creacon (Creative’s Containers)» به معنی «ظروف خلاقانه»  با نام «Arthink-Book» هستند، پیدا کند.

چرا وینیل؟

کتاب آرثینک یک کتاب مصور است که ابعاد آن یادآور صفحات گرامافون ۳۳ و ۴۵ دور در دقیقه است. احیای صفحات گرامافون قدیمی به گرمی مورد استقبال قرار می گیرد و همین مورد موضوع رقابت را تعیین کرد: موسیقی. درواقع اثر هنری پیشنهادی باید در ارتباط با یک تِرَک موسیقی یا آلبوم باشد که با نظر هنرمند انتخاب شده است.

هشتگ #VinylArthink نمایشگر نشانه نمادین برای همه اخبار و رویدادها است که حول و حوش مسابقه در شبکه های اجتماعی می چرخند و در اینستاگرام و فیسبوک قابل دسترسی هستند.

آثار هنری در شبکه های اجتماعی برگزارکننده ارسال می شوند تا به اشتراک گذاشته شوند و درباره آنها نظر داده شود.

■ جوایز مسابقه

هنرمندان این فرصت را در اختیار دارند که در فعالیت های خانه نشر و کمپین آتی برای تولید Arthink-Book شرکت کنند. علاوه بر آن جوایز نقدی زیر به برندگان اهدا می شود:

■ نفر اول:  ۱۰۰۰ €
■ نفر دوم:  ۵۰۰ €
■ نفر سوم:  ۳۰۰ €

این جوایز بدون در نظر گرفتن فروش آثار هنری اهدا می شوند.

■ آیا من می توانم آلبوم یا ترک موسیقی دلخواه خودم را انتخاب کنم؟

بله. شما می توانیدیک آلبوم یا ترک موسیقی از هر هنرمندی را انتخاب کنید. اما به یاد داشته باشید که تنها باید یک ترک موسیقی یا آلبوم موسیقی باشد.

مثال:

  • نام اثر هنری:
  • «The colours of the 68s»
  • آلبوم مربوطه یا ترک موسیقی:
  • “Yellow Submarine” – The Beatles (or) “Revolver”, The Beatles’ seventh music album.
  • نام فایل: «نام، نام خانوادگی، نام اثر هنری»
  • “Name, surname, title of the artwork”
  • توضیح کوتاه درباره اثر هنری مانند:
  • Short description of the artwork: “A journey into the colours of the pop culture in the 70s, inspired by The Beatles’ songs”

■ آیا باید به اثر و آلبومی که دوست دارم فکر کنم و با الهام از آن اثر خودم را خلق کنم؟

اثر هنری باید توسط شخص هنرمند انتخاب شده باشد. بسیار از هنرمندان در زمان خلق اثر هنری خودشان به موسیقی گوش می دهند و از آن تأثیر می پذیرند. مسابقه #VinylArthink بر این اساس شکل گرفته است.

 ■ آیا اثر هنری باید جلد یک CD یا کتاب باشد؟

اثر هنری باید بر اساس فرمت عمودی یک کتاب آرثینک باشد. کتاب آرثینک نه یک CD و نه یک کتاب است. کتاب آرثینک یک نقاشی تاشو، یک عنصر طراحی است و زمانی که بسته شود، ابعاد یک صفحه گرامافون را می گیرد و می تواند در کتابخانه مانند یک کتاب قرار بگیرد. اثر ارسالی هنرمند تصویر این نقاشی را ارائه می کند.

■ من باید چند تصویر اجرا کنم؟

فقط یک اثر نیاز است. هنرمند می توانید یکی از دو تمپلت ارائه شده را انتخاب کند: ۳ یا ۴ بخشی. تمپلت و برگه اطلاعات تکنیکی با کلیک بر روی این لینک (بخش شرکت در مسابقه در وبسایت) قابل دانلود است. اثر هنری باید الزاما و بطور کامل در ابعاد مشخص شده اجرا شود.

اثر هنری می تواند از یک تصویرسازی (که باید به فرمت عمودی و دستورالعمل های مشخص شده در «برگه اطلاعات تکنیکی» ارائه شده عمل کند) یا از سه یا چهار تصویرسازی، یک سکانس (تصاویر متوالی) یا مجموعه ای از عناصر (که باید به آهنگ/آلبوم انتخاب شده مربوط باشند) تشکیل شده باشد.

■ دانلود تمپلت های طراحی

تمپلت های مسابقه را می توانید از اینجا هم دانلود کنید.

■ من باید اثرم را منتشر یا ارسال کنم؟

اثر هنری باید از طریق لینک آپلود در وبسایت آرثینک ارسال شود؛ زمانی که ثبت نام در مسابقه به درستی انجام شود، این لینک از طریق ایمیل برای شما ارسال می شود. اثر هنری باید قبلا منتشر نشده باشد و نمی تواند بطور خصوصی منتشر شود، در اینصورت هنرمند از دور مسابقه خارج می شود.

■ آیا دیگران می توانند اثر هنری را ببینید یا درباره آن نظر بنویسند؟

اگر اثر هنری از طریق لینک آپلود ارسال شوند بر اساس قوانین تعیین شده در «بخش مقررات» در برگه اطلاعات فنی، آنها در شبکه های اجتماعی کارکنان آرثینک (فیس بوک و اینستاگرام) منتشر میشوند تا درباره آنها نظر داده شود و همچنین توسط خود هنرمندان به اشتراک گذاشته شوند. همه مردم می توانند این آثار را ببینند و درباره آنها نظر بنویسند.

■ حتی اگر من در بین برندگان نباشم، بازهم دیگران می توانند اثر من را ببینند؟

اثر هنری در طول زمان برگزاری مسابقه در شبکه های اجتماعی باقی خواهد ماند. در پایان انتخاب آثار، آثار هنری باز هم در شبکه های اجتماعی باقی خواهند ماند، اما فقط آثار برگزیده و برندگان آنها در گالری سایت و کاتالوگ کمپین Crowdfunding برای تهیه کتاب آرثینک نمایش داده می شوند.

■ آرثینک چیست؟

آرثینک یک خانه نشر (انتشارات) است که برای توسعه گردش هنرهای تجسمی از طریق استقفاده از فرمت های خلاقانه ملهم از جهان طراحی آغاز به کار کرده است. آرثینک با آفرینش، عرضه، توسعه، تبلیغ و فروش هنرهای تجسمی خلق شده توسط همکارانش سر و کار دارد. هنرمندان آثارشان را خودشان، اما با توجه و استفاده از فرمت های استانداردها آرثینک خلق می کنند که Creacon به معنی «ظروف خلاقانه» (Creative’s Containers) نامیده می شوند.

Creacon ها چه هستند؟

Creacon ها فرمت های از پیش تعیین شده ای (preset) بر قواعد طراحی صنعتی هستند. انتظار می رود که این ها با ضرورت هایی مانند امکانات حمل و نقل، بویژه برای فرمت های بزرگ، توجه به سبک هاس سنتی، ارگونومی، حفاظت و ذخیره سازی آثار هنری زمانی که نمایش داده نمی شوند و … سازگار باشند.

این شرکت Creacon های متعددی را سازماندهی کرده است، اما در این استارت آپ منحصرا بر ری کتاب آرثینک تمرکز کره است که اولین Creacon این شرکت محسوب می شود. این یک کتاب ـ نقاشی است که ابتدا برای تصویرگران اجرا شد، اما بعدا توسط هنرمندان، گرافیست ها و عکاسان مورد استقبال قرار گرفت.

■ چرا آرثینک؟

هنرمندان همواره آثار هنری ای را خلق می کنند که بیانگر استعداد آنها در موسیقی، ادبیات یا سینما است و به درستی تمایل دارند که بطور وسیع و در دسترس عموم قرار بگیر. این موضوع به ندرت برای هنرهای فیگوراتیو اتفاق می افتد. بنا بر این سوال اصلی که آرثینک تلاش می کند به آن پاسخ بدهد این است:

چرا اینقدر آثار هنری کمی بر روی دیوارها قرار دارد؟ و چگونه ما  می توانی به هنرمندان کمک کنیم که آن فضاهای خالی را اشغال کنند؟

از یک سو، تعداد زیادی هنرمندان جوان و با تجربه وحود دارد که آثار آنها عموما در پورتفولیو یا کارگاه های آنها بسته بندی شده است. و از طرف دیگر، فضاهای زندگی روزمره ما، فضاهای خالی ای وجود دارد که در معرض تهدید قرار دارند. افراد می توانند چیزهای زیادی بر روی آن دیوار ها ببینند، اما به ندرت آثار هنری معاصر دیده می شود. و بالعکس، ما چطور می توانیم کسی را که می خواهد آن فضای خالی را اشغال کند، وادار کنیم که یک اثر هنری معاصر را خریداری کند؟ در واقع شبکه رسمی هنر از جامعه عمومی دور است: تعداد کمی گالری هنری وجود دارد و آثار هنری بسیار گران هستند.

آرثینک به دنبال پاسخ گویی به این شکاف در اتحاد بین هنر و طراحی است. اولین موضوعی که آرثینک به آن می پردازد «قطعه منحصر بفرد» است. این موضوع از تولد عکاسی ناشی می شود، اما تناقضات عمیق آن در هنر دیجیتال واضح است. سایر شکل های بیان معاصر از تولید مدرن و فن آوری های در حال انتشار بهره می برند، که آنها را برای جامعه گسترده تری قابل دسترس می کنند.

آرثینک متعهد می شود که این اصول بدون از دست دادن کیفیت برای هنرهای تجسمی نیز بکار می روند. شبکه هنری فعلی مشابه مدل «مد عالی / High Fashion» است و آرثینک قصد دارد که به هنرمندان و جامعه هم فرصت استفاده از مد «Pret a porter» را بدهد.

■ توضیح: Pret a porter ها، محصولات با کیفیت سطح بالای کارخانه ای هستند که با هدف ارائه محصول ارزشمند برای مشتریان گسترده در برابر محصولات دست دوز منحصر به فرد هستند که برای یک نفر ساخته می شدند و با نام «Haute Couture» شناخته می شوند.

ابتکارات آرثینک بر اساس این حدود است: حمایت از چرخه در حال افزایش هنرهای تجسمی و امکان دادن به هنرمندان برای تولید آثار هنری خودشان نه فقط برای شبکه هنری فعلی، بلکه برای جامعه ای وسیع تر.

[/restrict]

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

2 پاسخ

    1. سلام. هر کاربر ویژه طلایی و نقره ای تا ۱۲ ساعت بعد از فعال سازی عضویت امکان ارسال درخواست ترجمه فراخوان رو داره. لطفا نام کاربری خودتون رو به t.me/honarpazhouh ارسال کنید تا بررسی بشه.

پاسخ دادن به فراخوان لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه