فراخوان جشنواره فیلم تبلیغاتی تهران منتشر شد.
- مهلت: ۳۰ آذر ۱۳۹۷
 
■ نخستین دوره جشنواره فیلم تبلیغاتی تهران در حوزه تولیدات ویدئویی و محتوای تبلیغاتی در رسانه های تلویزیون، سینما، شبکه نمایش خانگی، رسانه های اجتماعی و دیجیتال و فضای مجازی با شعار «نگاهی نو به نقش تبلیغات در اقتصاد، اشتغال و کارآفرینی» و با هدف ایجاد رقابت سالم و معرفی الگوهای برتر، کمک به نوآوری و اثربخشی تبلیغات، تقویت ایده های خلاق، انتخاب و معرفی عوامل تولید کننده و آثار برتر شرکت ها تولیدکننده آثار تبلیغاتی سمعی و بصری از تاریخ ۲۹ بهمن تا یکم اسفندماه سال جاری برگزار می شود. مهلت ارسال آثار از تاریخ اول آذر به مدت یک ماه می باشد و پیش ثبت نام الزامیست.
- علاقهمندان میتوانند تا ۳۰ آذرماه پس از انجام مرحله پیش ثبت نام در سایت جشنواره نسبت به ارسال آثار خود به دبیرخانه جشنواره به آدرس تهران، خیابان نیاوران – روبروی خیابان جماران – شماره ۱۸۰ – واحد ۴ اقدام کنند .
 
اهداف جشنواره
- انتخاب و معرفی عوامل تولید کننده و آثار برتر و انواع روش های خلاق و ثمربخش و موثر در رشد و اعتلای اقتصاد، اشتغال و کارآفرینی
 - ایجاد رقابت سالم و معرفی الگوهای برتر در تولید فیلمهای تبلیغاتی سمعی و بصری
 - کمک به نوآوری و ارتقای اثربخشی تبلیغات سمعی و بصری
 - کمک به رشد و ارتقای دانش علمی و تجربی سازمان ها، شرکت ها تولیدی و خدماتی، بانک ها و بیمه ها و … در حوزه تبلیغات سمعی و بصری
 - آشنا سازی دست اندرکاران حوزه تبلیغات و سفارش دهندگان آگهی با استانداردهای رایج، ابزارها و فناوری های روز صنعت تبلیغات و صنعت فیلمسازی تبلیغاتی
 - توسعه همکاری و تعامل بین رسانه ها با سفارش دهندگان و تولید کنندگان آثار و اقلام تبلیغات سمعی و بصری
 - کمک به تحکیم جایگاه تبلیغات در کشور
 - تقویت بنیه فرهنگی در تبلیغات کشور
 
موضوع جشنواره
- موضوع جشنواره فیلم های تبلیغاتی شامل موارد زیر است:
- تیزرهای تلویزیونی (فیلمهای رئال و انیمیشن تبلیغاتی)
 - فیلم های نمایشگاهی و تبلیغاتی
 - رپرتاژ آگهی
 - کلیپ های موسیقیایی تبلیغاتی
 - محتوای تبلیغاتی ویژه فضای مجازی و رسانه های نوین دیجیتال
 - تیزرهای ویژه سالن های سینما و شبکه نمایش خانگی
 
 
بخش های جشنواره
- جشنواره شامل دو بخش اصلی و جنبی است.
 - در بخش اصلی، آثار ارسال شده پس از بررسی توسط هیات انتخاب در شاخه های زیر به بخش مسابقه راه می یابند:
- تیزر
 - رپرتاژ آگهی
 - فیلم صنعتی
 - فیلم نمایشگاهی
 - فیلمهای کوتاه تبلیغاتی
 - ویدیو کلیپ
 - بهترین بازیگر
 - بهترین فیلمبردار
 - بهترین کارگردان
 - بهترین طرح و ایده
 - بهترین موسیقی
 - بهترین تدوینگر
 - بهترین گفتار متن
 - بهترین شرکت تبلیغاتی
 - بهترین اثر با موضوع مسئولیت اجتماعی (CRS )
 
 - بخشهای جنبی جشنواره نیز عبارتند از:
- بخش بین الملل(حضور مهمانان خارجی از سازمانها و جشنواره های بین المللی مرتبط با تبلیغات، مرور آثار بین المللی داخلی و خارجی در حوزه فیلمهای تبلیغاتی، سمینار و کارگاه آموزشی فیلمسازی تبلیغاتی با حضور مدرسین بین المللی با اهداء گواهینامه معتبر و … )
 - بخش فیلم های تبلیغاتی گردشگری
 - نمایشگاه عکس و آثار تبلیغاتی شرکت های تبلیغاتی و برندها، طی دو دهه گذشته(همراه با معرفی بهترینهای دو دهه اخیر )
 - برگزاری نشست های تخصصی در حوزه تبلیغات
 
 
شرایط ارسال آثار
- آثار ارسال شده باید از  کیفیت فنی مناسب و استاندارد برخوردار باشد و طول زمانی هر اثر، مطابق با شرایط زیر درنظر گرفته شود :
- تیزر ۱۰ تا ۶۰ ثانیه
 - رپرتاژ اگهی ۱ تا ۳ دقیقه
 - فیلمهای صنعتی و نمایشگاهی تبلیغاتی ۳ تا ۵ دقیقه
 - فیلم های کوتاه تبلیغاتی تا حداکثر ۱۰ دقیقه
 - ویدئو کلیپ های تبلیغاتی ۳ تا ۵ دقیقه
 
 
نحوه ارسال آثار
- همۀ آثار ارسالی باید با فرمت ذیل و بر روی سخت افزارهایی   –  Flash memory -Hard External – SD card  و تنها با فرمتهای زیر، به دبیرخانه جشنواره ارایه شوند. (سخت افزارهای فوق الذکر عودت داده می شود)
- Format = MPEG-4
 - Container = MP4
 - Aspect Ratio = 16:9
 - Video Codec = H.264
 - Video Resolution = FULL HD (1920* 1080)
 
 - تذکر مهم: از آنجا که در این جشنواره فرآیند ارسال فیلمها به دبیرخانه جشنواره یک مرحلهای است، در صورت انتخاب هر فیلم برای بخش مسابقه، فایل ارسال شده توسط تولید کننده اثار، مستقیماً و بدون هیچ تغییری در جشنواره به نمایش در خواهد آمد. از این رو اکیداً از ارسال آثار خود به صورت DVD video یا همان VOB خودداری فرمایید..
 
مقررات کلی جشنواره
- آثار ارسالی باید به گونه ای ارائه شوند که آرم یا نشانی از سازنده و صاحب آگهی در آگهی نباشد تا داوران حتی الامکان بدون آگاهی از صاحب آن به ارزیابی اثر بپردازند.
 - فیلم های ارسالی می بایست بعد از سال ۱۳۹۵ تولید شده باشند.
 - جشنواره به تمامی آثار پذیرفته شده در بخش مسابقه گواهی شرکت در جشنواره اهدا خواهد کرد.
 - جشنواره از پذیرش تبلیغات اغواگر و غیراخلاقی معذور است.
 - جشنواره مجاز است تحت عنوان جشنواره فیلم تبلیغاتی تهران، آثار پذیرفته شده را در مجامع فرهنگی – هنری،جشنواره ها و نمایشگاه های داخلی و خارجی به نمایش بگذارند.
 - به علت تراکم آثار ارسالی و محدودیت زمانی، فایلهای معیوب و یا فرمتهای متفرقه به هیچ عنوان در مرحله انتخاب آثار شرکت داده نخواهند شد.
 - پس از پیش ثبت نام و بررسی توسط هیات انتخاب و داوری، امکان خروج آثار ارسالی از جشنواره وجود ندارد.
 - اخذ تصمیم نهایی در مواردی که در مقررات حاضر پیش بینی نشده است، در اختیار دبیر جشنواره خواهد بود.
 - امضای فرم تقاضای حضور، به معنای قبول مقررات اعلام شده در فراخوان است.
 - کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی ( شرکتهای تبلیغاتی – کارگردان ها ، استودیوهای خلاق و روابط عمومی سازمانها و نهادهای دولتی ) امکان شرکت در جشنواره را دارند و هزینه شرکت در بخش مسابقه برای هر فیلم و اثر تبلیغاتی مبلغ ۱۵ میلیون ریال می باشد .
 
جوایز جشنواره
- جوایز بخش های مسابقه عبارتند از تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار ، لوح تقدیر و جوایز ارزشمند دیگر که در موضوعات مختلف به برگزیدگان اهدا خواهد شد.
 
زمان و مکان برگزاری
- مکان: تهران – مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی
 - زمان: ۲۹ بهمن الی یکم اسفند ۱۳۹۷
 - نشانی دبیرخانه جشنواره: تهران – خیابان نیاوران – روبروی خیابان جماران – شماره ۱۸۰ – واحد ۴
 - وب سایت جشنواره: www.taff.ir ایمل دبیرخانه جشنواره : info@taff.ir