فراخوان دانشجویی طراحی معماری و داخلی IIDA 2026 منتشر شد.
- مهلت: ۱۷ بهمن ۱۴۰۴
انجمن بینالمللی طراحان داخلی (IIDA) هر ساله مسابقه طراحی دانشجویی برگزار میکند تا کنسپتهای خلاقانه دانشجویان طراحی داخلی و معماری داخلی را وارد عرصه بینالمللی کند. هدف این فراخوان معرفی استعدادهای جدید، تشویق به نوآوری در طراحی فضاهای داخلی و فراهم آوردن فرصت دیده شدن در شبکه حرفهای طراحی است.
شرایط و ضوابط
- این مسابقه برای دانشجویانی از سراسر جهان باز است که در حال حاضر در رشته طراحی داخلی یا معماری داخلی تحصیل میکنند؛ شرکت به صورت فردی یا تیمی (حداکثر ۵ نفر) امکانپذیر است.
- ارسال آثار باید به صورت الکترونیک باشد (ارسال نسخه چاپی پذیرفته نمیشود).
- شرکتکنندگان باید یک «طرح نوشته»(Design Narrative) به همراه یک تابلو ارائه دیجیتال (Digital Presentation Board) و تصاویر اضافی ارسال کنند.
- جزئیات طرح نوشته شامل اطلاعات تماس شرکتکنندگان، عنوان پروژه و توضیحی حدود ۵۰۰ کلمه درباره چرایی و چگونگی اجرای طرح.
- تابلوی ارائه باید اندازه ۲۴×۳۶ اینچ در قالب PDF با حجم بین ۳ تا ۱۰ مگابایت باشد و شامل پلان اندازهگذاری شده، پلان مبلمان و مصالح، پلان سقف بازتابی (reflected ceiling plan)، ۲ تا ۴ رندر از فضای کاملشده، دو نقاشی تکمیلی (نما، پرسپکتیو، اسکسیومتریک و غیره) و سایر عناصری که به مفهوم کلی کمک کند (پالت رنگ، جزئیات مبلمان، بخشهای دیواری، نقشه برق و غیره). تابلوها نباید شامل نام یا اطلاعات شناسایی شرکتکننده باشند؛ نام فایل باید به شکل «SDC + حروف اختصاری + سال_board» باشد.
- تصاویر اضافی (۱۰ تا ۱۲ عدد) باید جداگانه با فرمت JPG یا JPEG، حجم بین ۲ تا ۱۰ مگابایت، در حالت رنگ RGB و حداقل ۱۵۰ dpi (ترجیحاً ۳۰۰ dpi) ارسال شوند و فاقد اطلاعات شناسایی باشند.
- قضاوت توسط هیئتی از طراحان حرفهای انجام میشود؛ معیارهایی مانند زیباییشناسی، نوآوری، کارکرد، تطابق با چالش طراحی و تلفیق عناصر طراحی مدنظر است.
- برندگان در بهار ۲۰۲۶ اعلام میشوند و آثارشان در وبسایت IIDA، نشریه QUAD و خبرنامه DesignMatters منتشر خواهد شد.
هزینه شرکت در مسابقه
- برای افراد عضو دانشجویی IIDA: ۳۵ دلار
- برای افراد غیرعضو: ۶۰ دلار
- برای تیمهای دارای حداقل یک عضو IIDA: ۵۰ دلار
- برای تیمهای غیرعضو: ۹۰ دلار
جوایز مسابقه
- رتبه اول: ۲٬۵۰۰ دلار
- رتبه دوم: ۱٬۵۰۰ دلار
- رتبه سوم: ۷۵۰ دلار
- به علاوه دارا بودن دارایی دیجیتال رسمی جهت معرفی، پوشش رسانهای در شبکههای IIDA و در انتشار مطبوعاتی رسمی.