جستجو

≡ سلسله نشست های تجزیه و تحلیل فیلم با عنوان «نما به نما» توسط باشگاه خانه عکس و تصویر مؤسسه فرهنگی هنری شهید آوینی برگزار می شود. ≡

■ بیست و دومین جلسه: «بدنام»■
■با حضور «استاد حمیدرضا حافظی»■

بیست و دومین نوبت از سلسله جلسات «تجزیه و تحلیل فیلم؛ نما به نما»، از سری برنامه‌های باشگاه خانه عکس و تصویر مؤسسه فرهنگی هنری شهید آوینی، این هفته، سه‌شنبه ۲۸ دی، ساعت ۱۷، به تحلیل نما به نمای فیلم بلند سینمایی بدنام (Notorious) ساخته آلفرد هیچکاک، می پردازد.

در این برنامه که با حضور استاد حمیدرضا حافظی برگزار می‌گردد؛ به این فیلم از منظر متن، میزانسن، تدوین و صدا توجه خواهد شد و با تاکید بر مباحث زیبایی شناسی تصویر، سکانس های متعددی از فیلم، نما به نما آنالیز میشود .

حمیدرضا حافظی، فیلمنامه نویس، کارگردان و مدرس سینماست که در کارنامه خود نگارش فیلمنامه های بلند سینمایی و نویسندگی و کارگردانی فیلم های کوتاه داستانی، سریالی و تله فیلم را در دو حوزه رئال و انیمیشن دارد و نامزدی و دریافت جوایز جشنواره‌های متعدد ملی و بین‌المللی از افتخارات اوست. برگزاری بیش از ۷۰ عنوان دوره و کارگاه آموزشی و همچنین سمینارهای تخصصی در سراسر ایران، در کنار فیلمنامه نویسی، کارگردانی و پژوهش های سینمایی از زمره تجربیات وی می‌باشد. اثر اخیر او با عنوان «زیبایی‌شناسی تصویر در سینما و تلویزیون» که توسط مرکز پژوهش‌های سازمان صدا و سیما منتشر گردیده، پس از رونمایی در بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، با استقبال خوب مخاطبان روبرو شده است.

لازم به ذکر است باشگاه خانه عکس و تصویر موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی بصورت هفتگی برنامه های متنوعی را به مخاطبین باشگاه ارائه میکند و جلسات تجزیه و تحلیل فیلم باشگاه خانه عکس و تصویر نیز به طور ثابت و پیوسته هر دو هفته یکبار، سه‌شنبه‌ها از ساعت ۱۷ الی ۲۰، با تدریس استاد حمیدرضا حافظی در سالن همایش‌های مؤسسه برگزار می‌شود . تا به حال سکانسهای متعددی از آثار کارگردانان بزرگ سینما؛ کاپولا، هیچکاک، ولز، اسپیلبرگ، پولانسکی، فینچر، آنجلوپولوس، کیشلوفسکی و … بصورت نما به نما تجزیه و تحلیل شده است .حضور کلیه علاقه‌مندان سینما در این سلسله جلسات آزاد است.

■ زمان: ۲۸ دی ■
■ ساعت برگزاری: ۱۷- ۲۰ ■
■ مکان برگزاری: سالن همایش های موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی ■

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه