جستجو

≡ بیست و چهارمین نشست تجزیه و تحلیل فیلم «نما به نما» از سری برنامه‌های باشگاه خانه عکس و تصویر مؤسسه فرهنگی هنری شهید آوینی با موضوع فیلم «رستگاری در شاوشنگ» برگزار می شود. ≡

■ بیست و چهارمین جلسه: «رستگاری در شاوشنگ»■
■ با حضور «استاد حمیدرضا حافظی» ■

بیست و چهارمین نوبت از سلسله جلسات «تجزیه و تحلیل فیلم؛ نما به نما»، از سری برنامه‌های باشگاه خانه عکس و تصویر مؤسسه فرهنگی هنری شهید آوینی، این هفته، سه‌شنبه ۲۶ بهمن، ساعت ۱۷، به تحلیل نما به نمای فیلم سینمایی “رستگاری در شاوشنگ” ساخته فرانک دارابانت، می پردازد.

در این برنامه که با حضور استاد حمیدرضا حافظی برگزار می‌گردد؛ به این فیلم از منظر فیلمنامه، دکوپاژ ، میزانسن، تدوین، صدا و… توجه خواهد شد و با تاکید بر مباحث زیبایی شناسی تصویر، سکانس های متعددی از فیلم، نما به نما آنالیز می شود.

حمیدرضا حافظی، فیلمنامه نویس، کارگردان و مدرس سینماست که در کارنامه او نگارش فیلمنامه های بلند سینمایی و نویسندگی و کارگردانی تله فیلم های رئال و انیمیشن دیده میشود و آثار او در جشنواره های فیلم حضوری چشمگیر داشته است . تدریس در دانشگاه و برگزاری ده ها دوره و کارگاه آموزشی در سراسر ایران با عناوین فیلمنامه نویسی، کارگردانی و زیبایی شناسی تصویر از زمره تجربیات وی می‌باشد و کلاس های تحلیل فیلم او با عنوان “نما به نما” از شهرت خاصی برخوردار است.

لازم به ذکر است باشگاه خانه عکس و تصویر موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی بصورت هفتگی برنامه های متنوعی را به مخاطبین خود ارائه میکند و جلسات تجزیه و تحلیل فیلم باشگاه نیز هر دو هفته یکبار، با تدریس استاد حمیدرضا حافظی در سالن همایش‌های مؤسسه برگزار می‌شود . تا به حال سکانسهای متعددی از آثار کارگردانان بزرگ سینما؛ کاپولا، هیچکاک، ولز، اسپیلبرگ، پولانسکی، فینچر، بسون، آنجلوپولوس، کیشلوفسکی و … بصورت” نما به نما ” تحلیل شده است. حضور کلیه علاقه‌مندان تصویر و سینما در این سلسله جلسات آزاد و رایگان است.

■ زمان: سه شنبه ۲۶ بهمن ■
■ ساعت برگزاری: ۱۷-۲۰ ■
■ آدرس موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی: تجریش، میدان قدس، خیابان دکتر شریعتی، کوچه شهید سلیمانزاده ■

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه