جستجو

≡ فراخوان چهارمین نشست تخصصی هنر با موضوع «فلسفه هنر شلینگ» منتشر شد. ≡

موسسه کتاب آرایی ایرانی در ادامه نشست های خود با محوریت موضوع هنر، در چهارمین رویداد و همزمان با رونمایی از «رساله فلسفه هنر شلینگ»، به بررسی فلسفه هنر این متفکر آلمانی می پردازد.

■ سخنران: دکتر بهروز عوض پور ■

به شرکت کنندگان رساله مکتوب ارائه خواهد شد.

■ زمان برگزاری: ۵ شنبه؛ ۱۸ آذر ۱۳۹۵ ■

■ تلفن ثبت نام: ۶۶۱۷۸۷۱۱ – ۶۶۴۰۵۷۶۲ ■

■ کانال تلگرام: https://telegram.me/ketab_araie_irani

شلینگ تنها فیلسوفی است که کل فلسفه را ضمیمه‌ی فلسفه‌ی هنر می‌خواند و فلسفه‌ی هنر را سنگ بنای رواق کلی فلسفه. پس بر اهل هنر است که در حال به مطالعه‌ی فلسفه‌ی او – به ویژه فلسفه‌ی هنر او – بپردازند که هیچ فیلسوف دیگری برای هنر چنین جایگاه رفیعی لحاظ نکرده است. و این که شلینگ کمتر از هگل – فیلسوف هم دوره‌ی خود – در تحول افکار سیاسی و اجتماعی دوره‌ی خود مؤثر بوده است، امروزه فلاسفه‌ی تحصلی مسلک افکار او را غیر علمی و کاملاً تخیلی می‌دانند، ادعا می‌شود که تفکر او در یک نظام واحد منسجم و علمی قابل جمع‌آوری و جمع‌بندی نیست، و یا این که در دانشگاه‌های معتبر غربی کمتر کلاس مستقل خاصی به تدریس و بررسی افکار او اختصاص داده می‌شود، اتفاقاً، می‌بایست برای اهل هنر دلیل مضاعفی برای مطالعه‌ی فلسفه‌ی او باشد چرا که این موارد آشکارا بر ” هنری بودن ” کل فلسفه‌ی او دلالت دارند، آن هم دلالتی وافی. از دید نگارنده همین که در آثار او عاملی برای تأیید و تثبیت پیش‌ انگاشته‌‌ها و عکس برگردان‌های رایج ذهنی خود نخواهیم یافت، بهتر است عمیقاً در آثار و افکار او تدقیق و تأمل کنیم. باشد که این سرآغازی شود برای رهایی از سطحی‌اندیشی؛ درد همه‌گیری که دوره‌ی ما را از درون دچار پوکی و پوسیدگی کرده و از برون مبتلای به ژولیدگی.

درباره فلسفه هنر شلینگ
درباره فلسفه هنر شلینگ

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه