جستجو
چهارمین جشنواره تک نوازی و گروه نوازی موسیقی آوای امید

فراخوان سومین جشنواره ملی شکوه شکیبایی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان منتشر شد.

■مهلت: ۱۵ دی■

ناصر مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان همزمان با ولادت با سعادت حضرت زینب (س) سومین جشنواره ملی شکوه شکیبایی را برگزار می‌کند.

  • فایل PDF فراخوان را « از اینجا دانلود کنید ».

وی گفت: جشنواره شکوه شکیبایی با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور، دفتر نماینده ولی فقیه در استان زنجان، استانداری زنجان و زینبیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه جشنواره مذکور همزمان با میلاد آن بانوی بزرگوار و در قالب برنامه‌های متنوع فرهنگی برگزار می‌شود، تصریح کرد: جشنواره شکوه شکیبایی پیرامون زندگی و ابعاد شخصیت مادر عاشورا و اسوه مقاومت و شجاعت حضرت زینب (س) و همچنین پیرامون ویژگی‌های آن بانوی حماسه ساز در پیوند با واقعه عاشورای حسینی و رویدادهای پس از آن برگزار می‌شود.

*برگزاری جشنواره شکوه شکیبایی در چهار بخش

مقدم با اشاره به اینکه این جشنواره در چهار بخش مقاله‌نویسی، شعر، داستان، دلنوشته فارسی و ترکی برگزار می‌شود، تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ منور حسینی و گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومان  به ویژه پیام آور عاشورا حضرت زینب کبری (س)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی هنری در زمینه سیره شخصیت و معارف حضرت زینب (س) و کمک به انتشار گسترده آن است.

وی با اشاره به محورهای برگزاری جشنواره گفت: در نظر گرفتن زندگی و ابعاد مختلف شخصیت مادر عاشورا و اسوه مقاومت و شجاعت حضرت زینب (س) و همچنین پیرامون ویژگی‌های آن بانوی حماسه‌ساز در پیوند با واقعه عاشورای حسینی و رویدادهای پس از آن از محورهای جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: ابعاد شخصیتی و رفتاری حضرت زینب (س)، جنبه‌های عرفانی حضرت زینب (س)، نقش و جایگاه اجتماعی حضرت زینب (س)، نگاه زیباشناختی حضرت (س)، بصیرت، شجاعت و ظلم‌ستیزی حضرت زینب (س) و مدیریت جهادی و مسؤولیت پذیری حضرت زینب (س) محورهای این جشنواره ملی است.

مقدم با اشاره به اینکه آثار ارسالی باید در فایل WORD2007 با فونت میترا ۱۴ با فاصله یک سانتی‌متری از طریق پست الکترونیکی ارسال شود، گفت: محدودیت سنی برای شرکت‌کنندگان وجود نداشته و ارسال آثار ادبی در پنج بخش شعر نو، شعر کلاسیک، داستان کوتاه، داستان بلند و مقاله ادبی و پژوهشی به جشنواره آزاد است.

*اهدای ۱۵ میلیون جایزه نقدی به نفر برتر در بخش مقاله

وی با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را نشانی info@ershadzn.ir ارسال کنند، اضافه کرد: داوری توسط اساتید مجرب و متعهد انجام و دبیرخانه جشنواره با توجه به حجم و نوع آثار رسیده از طریق هیأت داوری تعدادی از آثار را انتخاب و از صاحبان اثر برای حضور در جشنواره دعوت به عمل خواهد آورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ادامه به جوایز این جشنواره نیز اشاره کرد و افزود: در بخش مقاله به نفرات اول تا سوم ۱۰،۱۲ و ۱۵ میلیون ریال به همراه تندیس و لوح جشنواره اهدا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نفرات چهارم و پنجم نیز به طور مشترک به عنوان برگزیده معرفی شده و علاوه بر لوح سپاس جشنواره مبلغ ۵ میلیون ریال به آنها اهدا خواهد شد.

مقدم جوایز نفرات اول تا سوم در بخش شعر ترکی و فارسی را به ترتیب ۱۰،۸ و ۶ میلیون ریال به همراه تندیس و لوح جشنواره اهدا اعلام کرد و گفت: نفرات چهارم و پنجم نیز در این بخش به صورت مشترک معرفی شده و به هر یک از آنها مبلغ ۳ میلیون ریال جایزه نقدی به همراه لوح سپاس جشنواره اهدا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در بخش داستان ترکی و فارسی نیز مبلغ ۱۲،۱۰ و ۸ میلیون ریال به همراه جایزه نقدی و لوح تندیس به نفرات اول تا سوم اهدا خواهد شد، تصریح کرد: نفرات چهارم و پنجم نیز به صورت مشترک به عنوان برگزیده معرفی و به هر یک از آنها علاوه بر اهدای جایزه نقدی ۳ میلیون ریالی لوح سپاس جشنواره اهدا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش دل نوشته ترکی و فارسی نیز به نفرات اول تا سوم جشنواره به ترتیب ۶،۵ و ۴ میلیون ریال جایزه نقدی به همراه لوح و تندیس جشنواره اهدا می‌شود، تصریح کرد: همچنین به نفرات چهارم و پنجم نیز به صورت مشترک به عنوان برگزیده این بخش مبلغ ۲ میلیون ریال جایزه نقدی و لوح سپاس جشنواره اهدا خواهد شد.

*آخرین مهلت ارسال آثار ۱۵ دی ماه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ادامه با اشاره به تقویم اجرایی جشنواره مذکور افزود: مهلت ارسال آثار تا ۱۵ دی ماه بوده و نتایج جشنواره ۲۸ دی ماه اعلام و مراسم اختتامیه جشنواره نیز ششم و هفتم بهمن برگزار می‌شود.

مقدم با بیان اینکه ارسال آثار باید از طریق ایمیل جشنواره انجام می‌شود، تصریح کرد: آثار ارسالی قبلا در سایر جشنواره‌ها حائز رتبه و یا مقام شده باشد.

وی با اشاره به اینکه هزینه رفت و برگشت برگزیدگان صرفا با وسیله نقلیه عمومی اتوبوس و قطار به عهده دبیرخانه جشنواره است، افزود: حضور برگزیدگان در جشنواره و قرائت اثر انتخاب شده الزامی بوده و گزیده آثار جشنواره در قالب مجموعه‌ای به صورت کتاب چاپ و منتشر و به شرکت‌کنندگان تقدیم می‌شود.

وی با بیان اینکه به همه افرادی که آثار آنها به جشنواره راه پیدا کند، گواهی شرکت اعطا می‌شود، افزود: دبیرخانه در انتخاب و چاپ آثار مختار است.

 

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه