جستجو

فراخوان اولین جشنواره ملی «ترانه و شعر سپید رضوی» منتشر شد.

■ مهلت: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ ■

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: اولین جشنواره ملی ترانه و شعر سپید رضوی از سری برنامه های شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(علیه السلام) به میزبانی این استان برگزار می شود.

یه گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛با اعلام این خبر بیان داشت: اولین جشنواره ملی ترانه و شعر سپید رضوی به منظور اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی و گسترش فعالیت های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت(علیهم السلام) برگزار می شود.

وی گفت: تقویت پیوند ادبیات فارسی با فرهنگ ناب رضوی، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده و مناسب آثار برتر فرهنگی در زمینه معارف رضوی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی «سبک زندگی رضوی و ابعاد شخصیتی امام رضا(علیه السلام)» را از جمله موضوعات این جشنواره برشمرد و ادامه داد: قالب های شعری این جشنواره «شعر سپید» و «ترانه» اعلام شده است و شرکت کنندگان می توانند در بخش ویژه این جشنواره با موضوع «مدح و منقبت امام موسی ابن جعفر (علیه السلام) نیز شرکت کنند.

وی درخصوص مقررات شرکت در این جشنواره هم توضیح داد: شرکت در تمامی بخش های جشنواره برای یک شاعر بلامانع است و مسئولیت محتوا و اصالت آثار بر عهده ارسال کننده است.

محبی همچنین با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در ارسال تعداد آثار بر اساس قالب های انتخابی، حداکثر تا ۵ اثر می توانند ارسال کنند، گفت: چنانچه آثار رسیده از کیفیت مطلوب برخوردار نباشد، تقلیل احتمالی جوایز به صلاحدید هیات داوران انجام می شود.

به گفته وی، اشعار سپید و ترانه هر کدام توسط داوران تخصصی همان بخش داوری می شود.

وی با بیان اینکه دبیرخانه جشنواره مجاز است از آثار ارسالی به صورت های مختلف (کتاب، نشریه،‌ بولتن و …) استفاده کند، افزود: دبیرخانه با حفظ حقوق معنوی صاحبان آثار برگزیده، مجاز به استفاده از آثار در تولیدات موسیقیایی خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی آخرین مهلت آثار برای شرکت دراین جشنواره را ۱۰ آبان ماه امسال ذکر کرد و یادآور شد: اختتامیه این مراسم همزمان با هفته دوم آذرماه سالجاری در بیرجند برگزار می شود.

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه