جستجو

فراخوان اولین جشنواره ملی «هنرهای تجسمی در آموزش دامپزشکی» منتشر شد.

■ مهلت: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ■

دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، انجمن علمی-دانشجویی آناتومی، جنین­‌شناسی و تکنولوژی تولید مثل دامپزشکی دانشگاه تهران و اتحادیه انجمن­‌های علمی-دانشجویی کشور اقدام به برگزاری جشنواره‌ه­ای ملی تحت عنوان «جشنواره هنرهای تجسمی در آموزش دامپزشکی» در تاریخ ۱۴ تا ۱۶ اسفندماه کرده‌­است.

طرح‌­ریزی و برگزاری جشنواره ملی هنرهای تجسمی در آموزش دامپزشکی، وام­دار پیشینه موفق اجراکنندگان این جشنواره در برگزاری جشنواره‌­های ملی، کنگره‌­های ملی و بین­‌المللی و همچنین حضور مؤثر و کارآمد در مجامع علمی، دانشجویی و پژوهشی کشور و خارج از کشور بوده‌­است. گواه این امر، آخرین افتخارات و حضور درخشان برگزارکنندگان اصلی این جشنواره در سطح ملی و در میان تمامی رشته­‌های آموزش عالی کشور در سال ۱۳۹۶ بوده‌­است. کسب عنوان جشنواره برگزیده کشور برای «جشنواره ملی فیلم­‌های آموزشی ۳۰۰ ثانیه­ای انجمن­‌های علمی-دانشجویی دامپزشکی ایران»، انجمن برگزیده کشور برای «انجمن علمی-دانشجویی آناتومی، جنین­‌شناسی و تکنولوژی تولیدمثل دامپزشکی دانشگاه تهران»، اتحادیه علمی-دانشجویی برتر برای «اتحادیه انجمن‌­های علمی-دانشجویی دامپزشکی ایران» و پرافتخارترین دانشگاه برای «دانشگاه تهران» در دهمین جشنواره ملی حرکت به برگزارکنندگی وزارت محترم علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان بزرگترین مصاف رقابت علمی-دانشجویی کشور در تمامی سطوح و رشته‌­ها، مؤید این امر است. لذا بر آن شدیم تا بار دیگر گامی مؤثر در جهت اعتلا و ارتقای حوزه علمی و آموزشی دامپزشکی کشور با توجه به ظرفیت­‌های فرارشته­‌ای در میان اساتید، دانشجویان و تمامی فعالان این عرصه برداریم.

اجراکننده‌ها

– دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران

– انجمن علمی دانشجویی آناتومی، جنین‌­شناسی و تکنولوژی تولیدمثل دامپزشکی دانشگاه تهران

– اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی دامپزشکی ایران

اهداف

– جمع آوری تولیدات مختلف دانشجویان رشته‌های مختلف شامل طراحی‌، نقاشی، اینفوگرافی و مجسمه‌سازی در زمینه آموزش دروس دانشگاهی دامپزشکی و رشته‌های مرتبط

– هم‌افزایی تولیدات با ایجاد ارتباط بین گروه‌های مختلف دانشجویی

– ایجاد فضای رقابتی بین دانشجویان برای افزایش سطح کیفی تولیدات آموزشی

– معرفی فعالیت‌های آموزشی دانشجویان از دانشگاه‌های مختلف

زمان­بندی جشنواره

– مهلت ارسال آثار: تا ۱۰ اسفند ۱۳۹۶

– نمایشگاه و بخش حضوری جشنواره: ۱۶-۱۴اسفند ۱۳۹۶

– اختتامیه: ۱۶ اسفندماه ۱۳۹۶ (هم­زمان با مراسم دهمین سالگرد تاسیس انجمن علمی-دانشجویی آناتومی دامپزشکی دانشگاه تهران)

مراحل جشنواره

فرآیند برگزاری جشنواره به ترتیب و توضیح زیر به انجام می­‌رسد:

۱- دریافت آثار: ارسال‌­کننده هر اثر می‌­بایست اطلاعات فردی/گروهی و اطلاعات اثر را با تکمیل فرم پیوست­‌شده به این آیین­‌نامه همراه با اثر مربوط به پایگاه تلگرامی دبیرخانه جشنواره به آدرس t.me/AERTAsso ارسال نماید. طی ۲۴ ساعت پس از ارسال اثر، پیام تأییدیه دریافت اثر فرستاده خواهد شد.

* تبصره: هر اثر چه به صورت فردی و چه به صورت گروهی تهیه شده­‌باشد، می‌­بایست یک فرد به عنوان ارائه‌­دهنده داشته باشد که ارسال و پیگیری اثر توسط فرد ارائه‌­دهنده صورت گیرد.

۲- پایش اولیه آثار: دبیرخانه جشنواره بر اساس معیارهای ثابت جشنواره به پایش اولیه آثار می­‌پردازد و در صورت نیاز به ویرایش اثر، با ارائه‌­دهنده اثر ارتباط برقرار می­‌شود و توضیحات مربوط ذکر می‌­گردد. این پایش بلافاصله پس از دریافت اثر آغاز خواهد شد و در صورت نیاز به ویرایش اثر، توضیحات آن تا پیش از پایان مهلت ارسال آثار به اطلاع ارائه‌­دهنده خواهد رسید.

۳- نمایش آثار: آثار ارسالی به جشنواره پس از پایش اولیه، با ذکر اطلاعات هر اثر در بخش نمایشگاهی جشنواره به نمایش گذاشته خواهند شد.

۴- داوری آثار: داوری آثار به تفکیک قالب آثار و محورها توسط متخصصین علمی و هنری انجام می‌­پذیرد.

* تبصره: فرم داوری در هر قالب به پیوست آیین‌­نامه قابل دسترسی می‌­باشد.

۵- مرحله نهایی و اختتامیه: در اختتامیه جشنواره، در هر یک از قالب­‌های آثار، در صورت کسب امتیاز لازم توسط داوران، یک اثر به عنوان «اثر برگزیده»موفق به اخذ تندیس و هدایای جشنواره شده و یک اثر به عنوان «اثر شایسته تقدیر» انتخاب می­‌شود. همچنین یک اثر به عنوان «اثر برگزیده از نگاه مخاطبان» و بر اساس امتیاز بازدیدکنندگان بخش نمایشگاهی به هر اثر، موفق به اخذ تندیس و هدایای جشنواره خواهد شد.

تبصره: در صورت انتخاب اثر برگزیده در قالب کاریکاتور، جایزه ویژه جشنواره به آن اثر تعلق خواهد گرفت.

قالب آثار

محورها

– کلیه رشته‌­ها وشاخه­‌های درسی مرتبط با دامپزشکی شامل: دروس علوم پایه، دروس علوم فیزیوپاتولوژی، دروس کلینیکی، دروس دوره‌های تخصصی و علوم بین رشته‌ای

– علوم و رشته‌های مرتبط با حیوانات و حیات وحش مانند علوم زیستی

شرکت‌کنندگان

– دانشجویان داخلی دامپزشکی و رشته‌های مرتبط (تمامی مقاطع تحصیلی)

– دانشجویان بین­‌المللی (دانشجویان خارجی داخل کشور)

– دانش­‌آموختگان

– اعضای هیئت علمی

– گروه‌­ها و شخصیت‌های حقوقی (انجمن‌های علمی، نهادها، مؤسسات، شرکت‌ها و…)

شیوه ارسال آثار

ارائه‌­دهنده هر اثر علاوه بر ارسال اطلاعات صاحب(ان) و خود اثر (ذکر شده در مراحل جشنواره) می­‌بایست جهت ارسال اثر، به تفکیک قالب، به صورت زیر عمل نماید (شرایط ارسال هر اثر در بخش شرایط ارسال آثار ذکر شده­‌است):

– طراحی و نقاشی + کاریکاتور: ارسال فایل تصویر اسکن­‌شده اثر (ارسال عکس از اثر مورد پذیرش نمی­‌باشد.)

– اینفوگرافی: ارسال فایل تصویر اسکن شده در مورد اینفوگرافی دستی و ارسال فایل طراحی­‌شده در مورد اینفوگرافی رایانه‌ای

– مجسمه­‌سازی:در دو مرحله صورت می­پذیرد. مرحله اول شامل تهیه فیلم از اثر و ارسال آن به دبیرخانه جشنواره می‌باشد. مرحله دوم شامل تحویل اصل اثر به دبیرخانه جشنواره طی هماهنگی زمانی قبلی دبیرخانه با ارائه­‌دهنده می‌­باشد.

تبصره: فیلم تهیه­‌شده از اثرمی­‌بایست واضح و روشن باشد و در آن تصویر حداقل یکی از صاحبان اثر ثبت شود.

– عکاسی: ارسال فایل عکس ثبت­‌شده

شرایط ارسال آثار

– ارتباط آموزشی اثر: هر اثر ارسالی می­‌بایست به نحوی مرتبط با آموزش دامپزشکی و علوم مرتبط با آن باشد. این ارتباط به دو صورت است:

ارتباط مستقیم، شامل آثاری که مستقیما به بیان مبحثی آموزشی در محورهای ذکر شده می­‌پردازند. مانند اینفوگرافی مبحث فیزیولوژی قلب؛ ارتباط غیرمستقیم، شامل آثاری که به هر نحو آموزش محورهای ذکرشده را در هر سطح از بیرون نمایش می‌دهند. مانند عکاسی از کلاس­‌های آموزشی.

– اصالت اثر: لازم است که اثر ارسال­‌شده توسط خود فرد یا گروه ارسال‌­کننده تهیه شده باشد و استفاده از مواردی همچون فیلم‌ها، صوت‌ها و جزوات تهیه شده از کلاس‌های درسی به هر نحوی، بدون اطلاع مدرس، قابل قبول نمی­‌باشد.

– هویت اثر: هر اثر باید دارای شناسنامه (شامل نام تولیدکننده/تولیدکنندگان، دانشگاه یا انجمن یا مرکز و مؤسسه مربوط، شهر، تاریخ تولید) مندرج در خود اثر باشد.

– کیفیت اثر: طراحی و نقاشی (اندازه اثر: A3 – فرمت: jpeg)، اینفوگرافی (اندازه اثر: ۷۰*۵۰ سانتی‌متر – حداکثر حجم فایل اثر: ۱۰۰مگابایت- فرمت: jpeg)، مجسمه (اندازه اثر: بدون محدودیت – جنس اثر: بدون محدودیت)، کاریکاتور (اندازه اثر: A3– فرمت: jpeg)، عکس (حداکثر حجم فایل اثر: ۱۰۰ مگابایت – فرمت: jpeg)

– شئون اخلاقی اثر: هر اثر ارسالی می­‌بایست متناسب با شئون اخلاقی و قابل نمایش در فضای عمومی باشد.

تبصره: بدیهی است که حقوق و مسئولیت مربوط به هر اثر بر عهده صاحب(ان) اثر می­‌باشد.

– محدودیت تعداد آثار ارسالی: محدودیتی برای تعداد آثار ارسال­‌شده توسط یک فرد یا گروه وجود ندارد.

نمایشگاه و بخش حضوری جشنواره

– نمایشگاه: در نمایشگاه جشنواره که در تاریخ ۱۶-۱۴ اسفند ۱۳۹۶در محل دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران برگزار می‌‌گردد، کلیه آثار ارسالی تأییدشده با ذکر شناسنامه هر اثر نمایش داده خواهندشد.

– بخش حضوری جشنواره: در این بخش که همراه با نمایشگاه آثار ارسال شده در تاریخ ۱۶-۱۴ اسفند ۱۳۹۶ در محل دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران اجرا می‌شود، برای علاقمندان به طراحی، نقاشی و کاریکاتور این امکان فراهم می‌شود که با حضور در محل جشنواره و در این بازه زمانی سه­‌روزه به خلق آثار خود در محل نمایشگاه به صورت نقاشی دیواری بپردازند. علاقه‌مندان به شرکت در بخش حضوری جشنواره، لازم است حداکثر تا تاریخ ۱۰ اسفندماه با دبیرخانه تماس حاصل نموده و ثبت­‌نام نمایند.

همچنین در روزهای برگزاری بخش حضوری جشنواره، کارگاه‌­های تخصصی مربوط به هنرهای تجسمی برگزار خواهند شد که برنامه و نحوه ثبت‌­نام در آن­ها طی فراخوانی جداگانه در کانال اطلاع‌­رسانی جشنواره اعلام خواهد شد.

دبیرخانه جشنواره

نشانی:تهران، خ آزادی، دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، ساختمان آناتومی، طبقه اول، دفتر امورفرهنگی دانشجویی

روابط عمومی: ۶۱۱۱۷۱۱۸ – ۰۲۱ | ۰۹۳۹۲۹۴۰۷۶۳ | t.me/AERTAsso

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه