جستجو

فراخوان بیست و ششمین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در دو حوزه مطالعات اسلامی و مطالعات ایرانی منتشر شد.

■ مهلت: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ ■

دبیرخانۀ جایزۀ جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، بیست‌و‌ششمین دورۀ  این جایزه را با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های ارزشمند در دو حوزه مطالعات اسلامی و مطالعات ایرانی، در سه بخش تألیف، ترجمه و تصحیح که برای نخستین بار طی سال گذشتۀ میلادی (۲۰۱۷) به زبان‌های گوناگون در کشورهای مختلف (غیر از ایران) چاپ شده است، در بهمن‌ماه ۱۳۹۷ برگزار می‌کند.

بر این اساس از تمامی ناشران، پدیدآورندگان و صاحب‌نظران دعوت میشود، یک نسخه از کتاب مورد نظر خود را برای شرکت در این دورۀ جایزه،  به نشانی دبیرخانه ارسال کنند.

موضوع آثار ارسالی:

الف ـ مطالعات اسلامی: کلیات، معارف اسلامی، تاریخ اسلام، رجال، اخلاق، علوم قرآنی، حدیث، ترجمۀ متون اسلامی، قرآن‌پژوهی و تفسیر، فقه و حقوق اسلامی، علم کلام، فلسفه، تصوف و عرفان، تاریخ علم در اسلام، فرهنگ و تمدن اسلامی، اقتصاد اسلامی، هنر و معماری اسلامی، مطالعات اسلام معاصر و غیره.

ب ـ مطالعات ایرانی: کلیات، زبان و زبان‌شناسی ایرانی، مردم‌شناسی، تاریخ علم در ایران، شعر و ادب فارسی، تاریخ ایران، هنر و معماری  ایرانی، تاریخ و تمدن ایران باستان، ترجمۀ آثار اندیشمندان ایرانی و غیره.

ویژگی‌های آثار ارسالی:

الف) برخوردار ی از ابتکار و خلاقیت در ارائه بینش اسلامی و تحقیقات و مطالعات ایرانی؛

ب) بهرهمندی از ارزش فرهنگی بسیار درخور توجه و منطبق با معیارهای تحقیقی و پژوهشی و استناد به منابع معتبر و علمی؛

ج) تناسب حجم کتاب با محتوا، فصلبندی موضوعها، رعایت هماهنگی فصول و یک‌دستی مطالب، ذکر فهارس فنی، اهتمام به ویراستاری، آرایه مناسب کتاب و نداشتن اغلاط چاپی؛

د) رعایت معیارهای اساسی ترجمه در کتابهای ترجمه شده؛

هـ) رعایت آداب و قواعد تصحیح انتقادی متون به همراه توضیحات و حواشی لازم، و ارائه نسخ بدل به حد کافی در کتابهای تصحیح‌ شده.

مهلت ارسال آثار: ۳۱ شهریور‌‌ ماه ۱۳۹۷

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه