جستجو

فراخوان بین المللی مسابقه معماری Aquatecture سال ۲۰۱۸ منتشر شد.

  • مهلت: ۱۸ مهر ۱۳۹۷

■ به گزارش فستیوارت بر اساس خبر منتشر شده در وبسایت رستارک، برگزارکنندگان مسابقه از معماران، طراحان، مهندسان، اساتید، متفکران، دانشجویان و تمام کسانی که میتوانند دنیایی خیالی برای زندگی انسان ها تصور کنند دعوت به عمل میاورند در این رقابت شرکت کنند. شرکت کنندگان باید بر ارائه راه حل هایی برای زندگی در رفاه و امنیت در عین حفظ فضاهایی برای نسل های آینده با وجود تغیرات آب و هوایی تمرکز کنند. این مسابقه شرکت کنندگان را به رقابتی دعوت میکند تا در آن زیستگاهی برای آینده انسان طراحی کنند که مبنای آن آب باشد، تا این خانه دوزیست (خشکی و آب) را که مثل سیل منعطف است را توسعه و رشد دهند.

  • آب – المانی در طبیعت که در اصل زندگی را در برگرفته است. چیزی که زندگی را روی زمین متولد کرده و از ادامه آن حمایت میکند. با وجود اینکه ما روی خشکی مستقر شده ایم، ارتباطمان با آب همچنان ادامه دارد. آب دلیل زنده ماندن ماست.
  • امروزه در زندگیمان بر روی زمین با تغیرات آب و هوایی، گرمایش زمین، افزایش نشر سموم و کمبود منابع درگیر هستیم. به عنوان مثال کشورهای متفاوت، مثل هلند قرن هاست که با بالا و پایین آمدن سطح آب دریا ها مبارزه میکنند. با توجه به ترندهای فعلی اکنون زمان آن است که در برابر آینده مقاومت کنیم و راه حل های طراحی برای مقابله با جامعه همیشه در حال تغیر روی کره زمین ارائه دهیم.
  • امروز بحث “شهرهای هوشمند” از تمام گفتگو های مربوط به آینده معماری پیشی گرفته است. در این موضوع چگونگی نمایش برابری جنبه های متضاد بحران های زیست محیطی و پیشرفت تکنولوژیکی ساختمان آینده پرسشی مهم است.
  • پس از پوشاندن ۷۱ درصد سطح زمین، اکنون زمان آن فرا رسیده تا در آینده نزدیک دوباره به آب به عنوان پیشگام زندگی توجه کنیم. مکانی برای رشد زندگی انسان. ساختن فضاهای زندگی روی آب به زودی به نیازی برای زنده ماندن تبدیل خواهد شد.
  • ما معتقدیم معماران و طراحان ابزارها و مهارت های لازم برای فرموله کردن کانسپت های طراحی را که دارای قابلیت های ذاتی برای کمک به انطباق با یک موضوع است را دارند که هر دو این موارد، چند وجهی و عظیم است.

≡ موضوع مسابقه

  • شرکت کنندگان باید خانه ای دوزیست طراحی کنند که برای ۲۰ نفر فضای زندگی (خواب، استراحت، اعمال بهداشتی و تعامل) داشته باشد. فضاهای این پروژه باید برای فعالیت های زیر مناسب باشند: استراحت، تعامل، غذا درست کردن، ذخیره غذا، تولید انرژی و …
  • شرکت کنندگان آزادند تا فضاهای منحصر به فردشان را به پروژه اضافه کنند. طرح ارائه شده باید پایدار، دوستدار طبیعت باشد و بتواند در دریاهایی با خشن ترین امواج و سخت ترین شرایط آب و هوایی اجرا شود. این طرح میتواند خودش قابلیت جابه جا شدن داشته باشد یا میتواند با استفاده از سیستمی مجزا موقعیتش را دور دنیا تغیر دهد. شرکت کنندگان باید خانه ای خیالی طراحی کنند که امکان ساخته شدن به هر تعدادی و استفاده در سراسر دنیا را داشته باشد.

≡ جوایز مسابقه معماری Aquatecture 2018

■ در مجموع ۴۵۰۰ دلار امریکا است که به صورت زیر اهدا می شود:
● رتبه اول: ۲۰۰۰ دلار امریکا + گواهی شرکت در این مسابقه + تندیس مسابقه + نشر اثر
● رتبه دوم: ۱۲۰۰ دلار امریکا + گواهی شرکت در این مسابقه + تندیس مسابقه + نشر اثر
● رتبه سوم: ۸۰۰ دلار امریکا + گواهی شرکت در این مسابقه + تندیس مسابقه + نشر اثر
● ۵ اثر تقدیر شده: ۱۰۰ دلار امریکا + گواهی شرکت در این مسابقه
● برندگان، آثار تقدیر شده و آثار برتر در وب سایت Volume Zero و بسیاری از مجلات بین المللی طراحی و معماری منتشر خواهند شد.
● تمام شرکت کنندگان گواهی شرکت در مسابقه معماری Aquatecture 2018 را دریافت خواهند کرد.

≡ زمان بندی و هزینه ثبت نام برای ساکنان خارج از هندوستان

■ اولین دوره ثبت نام از ۵ تیر تا ۹ شهریور ۱۳۹۷: ۶۵ دلار امریکا، (به ازای هر تیم)
■ ثبت نام استاندارد از ۱۰ شهریور تا ۸ مهر ۱۳۹۷: ۸۵ دلار امریکا (به ازای هر تیم)

فرصت نهایی برای ارسال پرسش ها:

  • ۲۴ شهریور، ۱۳۹۷
  • آخرین فرصت ارسال آثار: ۱۸ مهر، ۱۳۹۷
  • اعلام نتایج مسابقه: ۱۹ آذر، ۱۳۹۷

≡ ارزیابی داوران:

  • شرکت کنندگان توسط گروهی از داوران که مهارت کافی را دارند بر اساس موارد زیر ارزیابی خواهند شد:
  • نوآوری در طراحی: شرکت کنندگان بر اساس نوآوری در ایده ها و کانسپتشان ارزیابی خواهند شد.
  • انتخاب سایت: شرکت کنندگان بر مبنای انتخاب موقعیت سایت و پاسخگویی نسبت به آن ارزیابی خواهند شد.
  • پایداری: آثار ارسال شده باید به جنبه های متفاوت پایداری توجه داشته باشند، چرا که طرح ها باید در زمینه سایت و شرایط آب و هوایی پیش بینی نشده قابل اجرا باشند.

≡ چه کسانی می توانند شرکت کنند؟

  • همه افراد میتوانند در این مسابقه شرکت کنند. از معماران، مهندسان، طراحان محصولات، متفکران، شرکت ها و تمام افرادی که به موضوع مسابقه علاقه مند هستند میتوانند بدون هیچ مدرک تخصصی برای شرکت در این مسابقه اقدام کنند.

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه