جستجو

فراخوان جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان توسط فرهنگ سرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان منتشر شد.

■ مهلت: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ■

به گزارش فستیوارت بر اساس خبر منتشر شده در ایران تئاتر، «چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان» از سری برنامه‌های معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، با ارائه فراخوان آغاز به کار کرد.
رئیس ستاد برگزاری چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان گفت: در راستای بیست و پنجمین جشنواره تئاترکاشان، چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر نیز در فرهنگ سرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار می شود.
مرتضی والی زاده اظهار داشت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان با همکاری مرکز هنرهای نمایشی این جشنواره را در ۴ بخش “صحنه ای”، “خیابانی- محیطی “، “بین الملل” و بخش “کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی” ۲۰ تا ۳۰آبان ماه امسال در این شهر اجرا می کند.
مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان ، خاطر نشان کرد: هنرمندان و علاقه مندان می‌توانند برای شرکت در این رویداد فرهنگی هنری تا ۱۰ مردادماه سال جاری آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره به نشانی کاشان- میدان شورا- بلوار شهیدان خاندایی- فرهنگ سرای مهر و شماره صندوق پستی ۱۳۱۱-۸۷۱۳۵ ارسال کنند.
والی زاده ضمن اشاره به اینکه امسال جشنواره در بخش بین الملل نیز برگزار می شود افزود: بر اساس فراخوان منتشر شده ، کلیه هنرمندان تئاتر کشور و سایر کشورهای دیگر و همچنین گروه های نمایشی می توانند با ثبت نام در سایت جشنواره به نشانی Mehrfestival.irدرخواست خود را ثبت نموده و با دریافت کد رهگیری از وضعیت پذیرش آثار در این دوره از جشنواره اطلاع پیدا کنند.
وی ضمن تاکید بر اینکه ارائه به موقع آثار به دبیرخانه، به سرعت و دقت انتخاب آثار و رعایت زمانبندی بررسی و اعلام نتایج یاری خواهد رساند و با اشاره به اینکه نتایج متون برگزیده تا اول شهریور ماه اعلام می‌شود، افزود: با توجه به اینکه بازبینی آثار با نظر هیات انتخاب به صورت حضوری و یا غیر حضوری می باشد آخرین زمان ارسال لوح فشرده نمایش های منتخب جشنواره ۱۰مهرماه و زمان اعلام آثار نهایی راه یافته به جشنواره ۱۰آبان ماه سال جاری می باشد.
رئیس ستاد برگزاری جشنواره چهاردهم، هدف از برگزاری این جشنواره را گردهمایی و رقابت سازنده هنرمندان، ارتقاء سطح هنرهای نمایشی،ایجاد فرصت های برابر و همچنین حمایت از گروه های هنری برشمرد و ابراز امیدواری نمود با توجه به رویکردهایی که در فراخوان امسال این جشنواره لحاظ شده ، شاهد تغییراتی مثبت و برگزاری رویدادی متفاوت و مردمی ترنسبت به سیزده دوره قبل خواهیم بود.
والی زاده با اشاره به اینکه موضوعات جشنواره چهاردهم به دو دسته موضوعات اجتماعی و شهروندی تقسیم شده و سازمان فرهنگی ورزشی در نظر دارد از طریق این جشنواره و تاثیر گذاری هنر تئاتر به بحث معضلات اجتماعی و تبیین ماموریت مدیریت شهری با بهره گیری از هنرهای نمایشی بپردازد، محورهای اصلی جشنواره را شامل موضوعات اجتماعی همچون ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی، ارزش های والای انسانی و فرهنگ ایثار، ترویج امید و نشاط اجتماعی، وفاق ملی و مشارکت عمومی، آگاهی بخشی آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد، طلاق و فضای مجازی عنوان کرد.
مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان یادآور شد: در جشنواره چهاردهم ملی تئاتر مهر، آیین همسایه داری و فرهنگ آپارتمان نشینی، ترافیک و حمل و نقل عمومی، حفاظت از محیط زیست، صرفه جویی در مصرف انرژی و منابع طبیعی، مراقبت از اموال عمومی، بازیافت و نظافت شهری، توسعه فرهنگ گردشگری و آداب برخورد با گردشگر، اخلاق شهروندی و احترام متقابل به عنوان موضوعات شهروندی مد نظر قرار داده شده است.
وی اذعان داشت: ستاد برگزاری چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر و بیست و پنجمین جشنواره تئاتر کاشان تلاش دارد در این دوره از جشنواره در بخش نگاه ویژه در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی به مناسبت انتخاب کاشان به عنوان پایتخت کتاب ایران،معرفی مشاهیر، تاریخ و آیین های بومی محلی منطقه فرهنگی کاشان و وقایع انقلاب اسلامی با توجه به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران گام بر دارد.
وی گفت: نمایش های بخش “صحنه ای” به صورت رقابتی همراه با ارزیابی داوری و غیر رقابتی و بخش”خیابانی، محیطی ” چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان برای اولین بار به صورت رقابتی همراه با ارزیابی و داوری با پذیرش حداکثر ۱۴ اثر نمایشی در هر بخش برگزار می شود.
شایان ذکر است سعید ابریشمی راد شهردار کاشان، به عنوان رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره و مرتضی والی زاده مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان به عنوان رئیس ستاد چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان در این جشنواره حضور دارند.
“چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر” در ادامه “بیست و پنجمین جشنواره تئاتر کاشان” به میزبانی فرهنگ سرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان ۲۰تا ۳۰آبان ماه در این شهر برگزار می شود.

 

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه