جستجو
Science Without Borders Challenge 2021: The Magic of Mangroves

فراخوان رقابت بین المللی علوم بدون مرز ۲۰۲۱ منتشر شد.

  • مهلت: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹

■ بنیاد Living Oceans خالد بن سلطان نهمین چالش سالانه علوم بدون مرز را با موضوع اهمیت مانگرو اعلام کرد. رقابت علم بدون مرز یک مسابقه بین المللی هنری است که برای دانش آموزان ۱۱ تا ۱۹ ساله برگزار میشود و بورس های تحصیلی به ارزش ۵۰۰ دلار به آثار برنده تعلق می گیرد. این مسابقه سالانه باعث می شود دانش آموزان ضمن یادگیری مسائل مهم حفظ اقیانوس، خلاق باشند. این مسابقه برای ایجاد دانش آموزان و معلمان در زمینه حفاظت از اقیانوس از طریق اشکال مختلف هنری ایجاد شده است. در صورت نیاز و تمایل می توانید از خدمات ویژه «دپارتمان تخصصی زبان انگلیسی فستیوارت» برای ثبت نام مطمئن در این فراخوان استفاده کنید:

http://festivart.ir/department-en

≡ چه کسانی می توانند شرکت کنند؟

■ شرکت برای دانش آموزان ۱۱ تا ۱۹ ساله از سراسر جهان آزاد است.

≡ موضوع رقابت امسال:

■ «اهمیت مانگرو» تقریباً ۸۰ گونه مانگرو در سراسر جهان وجود دارد. درختان و بوته‌هایی است که در حد فاصل خشکی و دریا در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری زیست می‌کنند. آنها در محیط های گل آلود و نمکی رشد می کنند، جایی که اکسیژن کمی در رسوبات وجود دارد و جزر و مد اقیانوس می تواند ریشه های آنها را برای کل یا بخشی از روز غرق کند. زندگی در این شرایط سخت، آسان نیست. این گیاه به طور متوسط در اینجا شانس زنده ماندن نخواهد داشت، این چیزی است که حرا را استثنایی می کند. آنها سازگاری های منحصر به فرد و ویژه ای دارند که به آنها امکان می دهد با زندگی در این محیط کنار بیایند. یک سیستم فیلتراسیون موثر به خلاص شدن از شر نمک اضافی کمک می کند، در حالی که ریشه هایی که در بالای سطح زمین رشد می کنند به آنها امکان تبادل گازها را می دهند. به علاوه، سیستم ریشه پیچیده آنها باعث پایداری رسوبات می‌شود و اجتماعات آنها انرژی امواج را کاهش می‌دهد.

≡ هزینه شرکت در فراخوان:

■ رایگان است.

≡ جوایز:

■ جایزه نفر اول: بورس تحصیلی ۵۰۰ دلار
■ جایزه نفر دوم: بورس تحصیلی ۳۵۰ دلار
■ جایزه نفر سوم: بورس تحصیلی ۲۰۰ دلار

≡ لینک ها و دانلود ها:

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه