جستجو
فراخوان سومین سمپوزیوم مجسمه سازی مفاخر ایران ویژه دانشمندان معاصر علوم

فراخوان سومین سمپوزیوم مجسمه سازی مفاخر ایران ویژه دانشمندان معاصر علوم منتشر شد.

  • مهلت: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

سازمان زیباسازی شهر تهران سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر ایران (ویژه دانشمندان معاصر علوم) را از تاریخ ۱ تا ۱۰ مهر ماه برگزار می نماید. این سمپوزیوم با هدف ایجاد زمینه مشارکت فعال هنرمندان مجسمه ساز و به منظور تجلیل از مقام مفاخر فرهنگی و هنری ایران برگزار می شود. هنرمندان گرامی می توانند جهت شرکت با ارائه سوابق حرفه ای مرتبط در این سمپوزیوم ثبت نام نمایند.

ویژگی های سمپوزیوم:

این سمپوزیوم مختص طراحی و ساخت سردیس بوده و با ایجاد فضای مناسب برای گردهمایی هنرمندان مجسمه ساز، تلاش می کند ضمن بهره گیری از وجود هنرمندان مجرب زمینه انتقال تجربیات اساتید را به نسل جوان مجسمه سازی کشور فراهم آورد.

شرایط شرکت:

تمامی داوطلبان شرکت در سمپوزیوم باید دارای سابقه و تجربه طراحی و ساخت سردیس و مسلط و آشنا به قواعد آناتومی سردیس (پرتره) باشند. انتخاب هنرمندان بر اساس رزومه و سوابق هنری مرتبط و تسلط بر اجرای آثار فیگوراتیو توسط شورای سیاستگذاری  صورت می گیرد.

شرایط اجرای آثار:

اندازه سردیس ها – بر اساس مقیاس ۵/۱ برابر ابعاد طبیعی سر انسان – با ارتفاع ۸۰  تا ۹۰ سانتی متر تعیین شده است.  جزئیات ساخت آثار در جلسات کارشناسی و هماهنگی با هنرمندان منتخب اعلام خواهد شد.

ستاد اجرایی سمپوزیوم مواد مصرفی شامل گل یا خمیر مجسمه سازی را به اندازه مورد نیاز فراهم نموده، همچنین یک عدد سه پایه مجسمه سازی در اختیار هنرمند قرار می‌دهد.

ساخت و تهیه اسکلت فلزی سردیس به عهده هنرمند می باشد.

هنرمندان می بایست وسایل و ابزار شخصی کار خود را همراه داشته باشند.

هنرمندان می بایست در پایان زمان تعیین شده، سردیس کامل ساخته شده را  پس از تایید ناظران هنری از جنس گل یا خمیر و آماده قالب‌گیری نهایی به ستاد اجرایی سمپوزیوم تحویل دهند.

ساعت کار سمپوزیوم در ایام برگزاری از ساعت ۹ تا ۱۷ تعیین شده و هنرمندان می‌بایست در این ساعت در محل کارگاه سمپوزیوم حضور و فعالیت داشته باشند.

هدیه ورودی :

به هر یک از هنرمندان راه یافته به سمپوزیوم پس از اجرا، تحویل کامل اثر و ماکت نمایشگاهی مبلغ ۱۶۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به همراه لوح تقدیر اعطاء خواهد شد.

امتیاز :

دبیرخانه سومین سمپوزیوم مجسمه سازی  مفاخر( ویژه دانشمندان معاصر) در نظر دارد ماکت نمایشگاهی آثار منتخب  را در موزه مجسمه سازمان  نگهداری و به نمایش بگذارد. از این رو هنرمندان منتخب می بایست ماکت در ابعاد ۴۰  سانتی متر را  پیش از برگزاری رویداد به دبیرخانه سمپوزیوم تحویل دهند.

 یادآوری :

به هنرمندانی که به دلایل شخصی از ادامه کار، خودداری نموده و یا موفق به اتمام و تحویل کامل اثر نشوند، لوح تقدیر و مبلغ تعیین شده تعلق نخواهد گرفت.

تشخیص تکمیل و اتمام سردیس ساخته شده، با شورای انتخاب هنرمندان خواهد بود.

چگونگی ثبت نام:

متقاضیان محترم می توانند با مراجعه به سایت https://zibasazi.tehran.ir/ جهت دریافت فایل فرم ثبت نام و ارسال مدارک ثبت نام خود به ایمیل ادرس farakhanart@gmail.com اقدام نمایند.

 مدارک لازم:

تکمیل فرم ثبت نام

ارائه رزومه مستند به صورت فایل پی دی اف

ارائه حداقل ۵ تصویر – به صورت فایل تصویری با کیفیت و فرمت JPG – از آثار فیگوراتیو شامل سردیس، نیم تنه و پیکره

ارائه یک قطعه عکس ۴*۳

مهلت ثبت نام: 

تا پایان وقت اداری  ۲۰ مرداد ماه سال جاری می باشد.

سایر موارد:

کلیه آثار ساخته شده در سمپوزیوم متعلق به سازمان زیباسازی شهر تهران بوده و حق استفاده از این آثار به هر نحو و درج تصویر آثار در بروشور، کاتالوگ و تمامی آثار چاپی برای دبیرخانه سمپوزیوم محفوظ است.

مراحل انجام قالبگیری و تولید نهایی سردیس ها از مواد ماندگار، پس از اتمام سمپوزیوم توسط دبیرخانه انجام شده و آثار در محل تعیین شده در سطح شهر نصب خواهد شد.

در طول برگزاری سمپوزیوم امکان بازدید شهروندان از این رویداد به منظور تعامل وگفت‌وگو با هنرمندان وجود دارد.

نشانی دبیرخانه (مدیریت آثار حجمی):

پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، کوچه جمالی شرقی، پلاک ۱۲، عمارت عین الدوله

تلفن:  ۷- ۲۲۹۶۹۷۴۴– داخلی ۱۰۱، ۱۰۲، ۱۰۷

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه