جستجو

فراخوان سومین پویش نذر دانایی در شیراز منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، پویش مردمی نذر دانایی حرکتی است که از سه سال قبل با هدف جمع آوری کتاب برای توزیع در مناطق کمتر برخوردار شیراز و روستاهای استان فارس توسط موسسه فرهنگی و هنر آفتاب مهر صبا راه اندازی شده است.

  • در این پویش شهروندان شیرازی امکانی پیدا می کنند که کتاب های خوانده شده خود را برای استفاده سایر کتابخوان هایی که دسترسی به کتاب ندارند، اهدا کنند.
  • در فراخوان «نذر دانایی» با این جمله که « نگذارید کتابهایتان در گوشه خانه خاک بخورد!» از مردم دعوت شده کتاب هایی را که نیاز ندارند، با اولویت « رُمان، تاریخ، کودک، تربیتی و روانشناسی» به این پویش بسپارند.

نحوه شرکت در پویش

  • پویش نذر دانایی اعلام کرده که از پذیرش کتاب های فرسوده، آموزشی و درسی معذور است و علاقه مندان به اهدای کتاب های خود با اولویت های ذکر شده، کافی است نام، نام خانوادگی و تعداد کتاب اهدایی را به شماره ٠٩٣٩٧١١۴۵۶٣ پیامک یا واتس اپ کنند.
  • در این فراخوان عنوان شده که اعضای پویش نذر دانایی در اولین فرصت ضمن تماس با اهدا کننده، برای جمع آوری کتاب ها اقدام خواهند کرد.
  • به گفته مسئول پویش نذر دانایی طی ٢ سال گذشته بیش از ١٢ هزار جلد کتاب در قالب این پویش جمع آوری و در بیش از ١٠ روستا و ٣ منطقه کم برخوردار شیراز و یکی از مناطق عشایری استان توزیع شده است.
  • حسن دهقان گفت: «نذر دانایی» هرگز به دنبال حذف و جایگزینی سایر نذرها نیست و معتقد است نباید برای انجام یک کار خوب، کار خوب دیگری را حذف کرد. وی ادامه داد: بسیاری از کتاب ها در گوشه کتابخانه ها و پستوهای خانه ها خاک می خورد اما با اهدای آن می توان اتفاق خوبی برای فرهنگ مطالعه در مناطق محروم و روستاها رقم زد .
  • دهقان ازهمکاری ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب فارس، اداره کل کتابخانه های عمومی فارس و پویش مردمی روستاییان فرزانه روستای دوستدار کتاب امامزاده بزم با این طرح مردمی خبر داد و گفت: «نذر دانایی» به صورت کاملا مردمی و مستقل اجرا می شود و مردم شیراز به عنوان داعیه دار کسب عنوان پایتخت کتاب، سه سال متمادی این طرح مردمی و بزرگ را اجرا کرده اند .

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه