جستجو

فراخوان سی‌امین جشنواره تئاتر استان زنجان برای سال ۱۳۹۷ منتشر شد.

■ مهلت: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ■

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، ناصر مقدم، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اعلام این خبر گفت: این جشنواره از چهارم تا هفتم شهریور ماه از سوی اداره کل و انجمن هنرهای نمایشی استان برگزار می‌شود که هدف از آن ارتقاء سطح کیفی آثار و ارتباط موثر تماشاگران با آثار نمایشی و گزینش آثار برجسته بوده و به صورت رقابتی برگزار می‌شود.

وی در مورد شرایط عمومی این جشنواره اظهار داشت: جشنواره به جز بخش رقابتی می‌تواند میزبان آثار نمایشی در بخش‌های دیگری همچون میهمان، ویژه، جنبی یا … باشد. بخش رقابتی (مسابقه) جشنواره نیز که برگزیدگان آن نهایتا به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی خواهند شد، صرفا اختصاص به آثار ایرانی خواهد داشت .

وی تاکید کرد: متون اقتباسی (به روز شده ایرانی) می‌توانند با ذکر دقیق مشخصات صاحب اصلی اثر و تشخیص هیئت انتخاب آثار در بخش رقابتی حضور داشته باشند.

این مقام مسئول، جشنواره تئاتر استان را مختص آثار تولید شده که اجرای عمومی آنها به انجام رسیده دانسته و ادامه داد: بر همین اساس گروه‌هایی که در حد فاصل زمانی پس از اتمام جشنواره تئاتر استان در سال ٩۶ تا شهریور ٩٧ تولید و اجرای نمایش داشته‌اند می‌توانند متقاضی حضور باشند.

مقدم گفت: تمامی آثار حاضر در بخش رقابتی (مسابقه) جشنواره می‌بایست تا دو هفته پیش از برگزاری جشنواره استانی سال ٩٧ حداقل ۵ اجرای عمومی در شهرستان محل تولید داشته باشند و دریافت تعهد اجراهای عمومی از گروه‌های متقاضی، به منظور انجام این مهم پس از جشنواره در سال ٩٧ به هیچ‌وجه پذیرفتنی نخواهد بود .

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در خصوص ملاک تایید اجرای عمومی آثار جهت شرکت در جشنواره اظهار داشت: ملاک جشنواره، درج اطلاعات آثار نمایشی در پورتال استانی (سایت ایران تئاتر) به تاریخ اجرای عمومی آن اثر بوده و در جشنواره تئاتر استانی صرفا آثار صحنه‌ای انتخاب و مورد داوری قرار خواهند گرفت .

وی با اشاره به سایر شرایط شرکت در جشنواره افزود: نمایش‌های حاضر در بخش رقابتی جشنواره نباید توسط همان گروه (کارگردان و یا بازیگران) در بخش رقابتی دیگر جشنواره‌ها اعم از جشنواره‌های استانی، منطقه‌ای، سراسری و بین‌المللی شرکت کرده باشند . ارائه مجوز کتبی نویسنده برای اجرای عمومی و شرکت در جشنواره به هنگام ارائه درخواست از سوی کارگردان نیز الزامی است. هیئت انتخاب آثار متقاضیان شرکت در جشنواره را فقط به صورت اجرای صحنه‌ای (زنده) بررسی خواهد کرد و چنانچه در هر مرحله‌ای از انتخاب آثار مغایرتی با این شرایط اثبات شود، دبیرخانه جشنواره، گروه نمایشی را از حضور در مرحله بعدی (استانی، فجر) باز خواهد داشت .

به گفته مقدم، دبیرخانه جشنواره هیچگونه مسئولیتی در خصوص اسکان اعضای گروه‌های نمایشی در ایام برگزاری جشنواره نخواهد داشت و انتخاب هیئت داوران به عهده دبیرخانه جشنواره خواهد بود.

این مقام مسئول تاکید کرد: هیئت داوران می‌توانند حداکثر دو اثر جهت حضور در جشنواره تئاتر فجر به عنوان اثر برگزیده بدون اولویت انتخاب کنند و در صورتی که تعداد آثار اجرا شده در بخش رقابتی کمتر از ٨ اثر باشد این تعداد به یک اثر تقلیل پیدا می‌کند. ملاک اصلی انتخاب آثار و معرفی برای حضور در جشنواره تئاتر فجر دارا بودن کیفیت مقبول است. در صورت عدم احراز این شرایط توسط گروه‌های شرکت‌کننده هیئت داوران مختار است هیچ گزینه‌ای نداشته باشد .

وی خبر از پرداخت کمک‌هزینه برای کمک به کلیه گروه‌های نمایشی که موفق به ورود برای شرکت در جشنواره شوند، داده و افزود: شرکت در جشنواره به منزله پذیرش کلیه مقررات جشنواره تئاتر استان محسوب می‌شود .

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در مورد شرایط اختصاصی این جشنواره نیز اعلام کرد: متقاضیان لازم است فرم درخواست شرکت در جشنواره را تکمیل کرده و به انضمام مدارک و براساس تقویم جشنواره به دبیرخانه یا ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های تابعه ارسال کنند که از جمله این مدارک، فیلم اجرای (صحنه‌ای) عمومی در قالب DVD یا CD، پوستر و بروشور نمایش اجرا شده، مجوز اجرای عمومی صادره از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها، خلاصه نمایشنامه در یک صفحه A۴ به صورت تایپ شده، ارائه مجوز کتبی نویسنده برای اجرای عمومی و شرکت در جشنواره است.

وی با اشاره به تقویم جشنواره گفت: آخرین مهلت ثبت‌نام در جشنواره ١٠ مردادماه سال ٩٧ بوده و بازبینی حضوری نمایش‌ها از بیستم تا بیست و سوم مردادماه انجام می‌شود و در نهایت از چهارم تا هفتم شهریورماه، سی‌امین جشنواره تئاتر استانی در زنجان برگزار می‌شود.

 

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه