جستجو

فراخوان سی امین جشنواره تئاتر گیلان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان منتشر شد.

■ مهلت: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ■

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به منظور رشد و گسترش و ساماندهی هنر تئاتر، سی امین جشنواره تئاتر استانی را از تاریخ ٧ الی ١٢ شهریور ماه ١٣٩٧ برگزار می نماید.

شرایط و ضوابط شرکت در جشنواره

١- جشنواره در دو بخش رقابتی و مهمان  برگزار می گردد.

٢- نمایش هایی که در فاصله زمانی ابتدای مهر ماه ١٣٩۶  تا ١۵ مرداد ماه ١٣٩٧ اجرای عمومی خود را به پایان رسانده باشند می توانند در بخش رقابتی جشنواره شرکت کنند و دریافت تعهد اجراهای عمومی از گروه‌های متقاضی، به منظور انجام این مهم پس از جشنواره در سال ٩٧ به هیچ‌وجه پذیرفتنی نخواهد بود (اجرای عموم اجرایی است با مجوز شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش که در یکی از سالن ها یا پلاتو های زیر مجموعه حداقل ٧ شب اجرا شده باشد.و به تایید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان یا اداره کل استان برسد.)

٣- با توجه به اینکه سی امین جشنواره تاتر استان  پیش از ایام محرم و صفر  است ، بخش مهمان  جشنواره میزبان نمایش هایی با موضوعات مرتبط با ایام سوگواری محرم و ایثار و شهادت خواهد بود.

۴- بخش مهمان  به صورت غیر رقابتی برگزار می گردد.

۵- انتخاب آثار بخش مهمان بر عهده دبیرخانه جشنواره است.

۶- جهت حضور در جشنواره ( هر دو بخش) لازم است در سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ثبت نام نمایند و  فرم ها را تکمیل و مدارک لازم را در سایت جشنواره بارگذاری نمایند.

٧- هیئت انتخاب آثار متقاضیان شرکت در جشنواره را فقط به صورت اجرای صحنه‌ای (زنده) بررسی خواهد کرد.

٨- در جشنواره تئاتر استان تنها آثار صحنه ای مورد قضاوت قرار خواهند گرفت.

٩-نمایش‌های حاضر در بخش رقابتی جشنواره نباید توسط همان گروه (کارگردان و یا بازیگران) در بخش رقابتی دیگر جشنواره‌ها اعم از جشنواره‌های استانی، منطقه‌ای، سراسری و بین‌المللی شرکت کرده باشند.

١٠- بخش رقابتی (مسابقه) جشنواره نیز که برگزیدگان آن  به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی خواهند شد  فقط به آثار ایرانی اختصاص دارد.

١١- چنانچه در هر مرحله ای از انتخاب آثار تخلفی اثبات گردد ، دبیرخانه جشنواره گروه نمایشی را از حضور در مرحله بعدی (استانی، فجر) باز خواهد داشت.

١٢- آثاری که در بستر داستانی و نوشتاری نمایش از موضوعات فرهنگ بومی یا بسترهای تاریخی ، ادبی ، اقتصادی ، سیاسی ، آداب و رسوم منطقه و استان خود بهره ببرند ، در اولویت انتخاب خواهند بود.

١٣- نمایشهای قدیم و جدید نمایشنامه نویسان مطرح کشور که تا کنون اجراهای زیادی بر صحنه داشته اند تنها در صورت ارائه طرح اجرایی خلاقانه و شیوه ی نو در برخورد با اثر می توانند مورد قبول دبیرخانه جشنواره تئاتر استان قرار گیرند.

١۴- دبیرخانه جشنواره هیچگونه مسئولیتی در خصوص اسکان اعضای گروه‌های نمایشی در ایام برگزاری جشنواره نخواهد داشت.

١۵- هیئت داوران می‌توانند حداکثر دو اثر جهت حضور در جشنواره تئاتر فجر به عنوان اثر برگزیده بدون اولویت انتخاب کنند و در صورتی که تعداد آثار اجرا شده در بخش رقابتی کمتر از ۶ اثر باشد این تعداد به یک اثر تقلیل پیدا می‌کند.

١۶- انتخاب هیئت داوران به عهده دبیرخانه جشنواره خواهد بود.

≡ مدارک لازم جهت ثبت نام در سایت جشنواره

الف. تکمیل فرم تقاضای حضور درجشنواره

ب. مجوز کتبی نویسنده

ج. خلاصه داستان نمایشنامه در یک صفحه

د. خلاصه سوابق کارگردان در یک صفحه

ه. یک قطعه عکس پرسنلی کارگردان

و. تصویر درخواست گروه با امضای مدیر گروه

ز. تصویر مجوز شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش استان

ح. تصویر  فرم تایید اجرا توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان

≡ گاه شمار جشنواره

  • مهلت ثبت نام و اجرای عمومی  ١۵/۵/١٣٩٧
  • بازبینی زنده آثار متقاضی ٢٣ تا ٢۶ مرداد ماه ١٣٩٧
  • افتتاحیه جشنواره ٧/۶/١٣٩٧
  • اختتامیه جشنواره ١٢/۶/١٣٩٧

 

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه