جستجو
زیباسازی شهر تهران

فراخوان طراحی تندیس و سردیس شهدا توسط شهرداری تهران منتشر شد.

■ مهلت: ۲۵ تا ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ ■

سازمان زیباسازی شهر تهران جهت تکریم و پاسداشت دلاوری ها و رشادت های« شهدای ارجمند انقلاب اسلامی» و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، در راستای اهداف و سیاست های کلان شهرداری تهران و به منظور ارتقای کیفیت سیما و منظر شهری و بهره مندی از آثار فرهنگی و هنری، فراخوان طراحی تندیس و سردیس شهدا را به شرح زیر اعلام می نماید. از هنرمندان مجسمه ‌ساز دعوت می نماید مطابق شرایط زیر با ارائه طرح در این فراخوان مشارکت نمایند.

اسامی شهدا:

۱ نیم تنه شهید بهشتی دکترسیدمحمد حسینی بهشتی (زاده ۲ آبان ۱۳۰۷ در محله لُنبان اصفهان — شهادت در تاریخ ۷ تیر ۱۳۶۰ در تهران) اولین رئیس دیوان عالی کشور پس از انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷، اولین دبیرکل حزب جمهوری اسلامی و نایب رئیس مجلس خبرگان قانون اساسی که در تاریخ ۷ تیر ۱۳۶۰ در انفجار دفتر حزب جمهوری به شهادت رسید  
۲ سردیس شهید مجتبی هاشمی شهید سید مجتبی هاشمی، نخستین فرمانده کمیته انقلاب مرکزی تهران، و فرمانده گروه فداییان اسلام در طول جنگ ایران و عراق بود که در ۲۸ اردیبهشت ۱۳۶۴ در خیابان وحدت اسلامی، تهران توسط اعضای سازمان مجاهدین خلق مورد سوء قصد قرار گرفت و به شهادت رسید.  
۳ سردیس شهید حججی از نیروهای مدافع حرم که در مرداد ماه ۱۳۹۶ و در عملیاتی مُستشاری در منطقهالتَنْف –منطقه مرزی بین سوریه و عراق– توسط نیروهایداعشبه اسارت درآمد و پس از دو روز به‌دست داعش به شهادت رسید.  
۴ سردیس شهید طومانیان سرباز وظیفه جمهوری اسلامی در فوریه ۱۹۸۶ (بهمن ۱۳۶۵) خود را برای خدمت معرفی کرد و برای خدمت به لشکر ۶۴ ارومیه اعزام شد و پس از آن به پادگان مریوان در جبهه اعزام شد و در آن جا در ۱۵ آگوست ۱۹۸۷ (۵ مرداد ۱۳۶۶) به افتخار شهادت نائل گشت.  

نحوه ثبت نام و ارایه طرح:

هنرمندان می توانند با مراجعه به دبیرخانه و تحویل موارد زیر در این فراخوان شرکت نمایند.

–         تحویل ماکت حجمی

–         ارائه فایل تصویر با کیفیت از ماکت با فرمت JPG

–         ارائه قیمت پیشنهادی و برآورد هزینه دقیق(کلیه تندیس ها و سردیس ها از جنس برنز و با روش ریخته گری موم مفقوده مورد نظر می باشد)

–         تکمیل فرم ثبت نام

نکات مهم:

۱- طراحی حالت فیگور می بایست با ویژگی های شخصیت هر یک از شهدای گرانقدر مطابقت داشته و از نظر شباهت چهره نیز دقیق باشد.

۲- پایه تندیس ها نیز بر اساس مشخصات تندیس طراحی شده و مکان نصب اثر با ارتفاع مناسب توسط هنرمند طراحی و پیشنهاد می گردد.
۳- تشخیص توانمندی هنرمند در خصوص اجرای آناتومی دقیق و شباهت سازی چهره بر اساس سوابق هنریمرتبط که توسط هنرمند ارایه می شود به عهده شورای هنری خواهد بود.

مهلت ثبت نام:

۲۵ تا ۲۷ شهریور ۱۳۹۶

اعلام نتایج:

۱۰ روز پس از پایان مهلت ثبت نام از طریق سایت سازمان

نشانی: تهران- پاسداران- میدان هروی- خیابان وفامنش- خیابان جمالی شرقی- مرکز فعالیت­های مجسمه سازی شهر تهران(عمارت عین الدوله) – تلفن تماس ۴۷-۲۲۹۶۹۷۴۴     سایت سازمان   www.zibasazi.ir

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه