جستجو
فراخوان مسابقه بین المللی عکاسی وردپرس سال 2017

فراخوان مسابقه بین المللی World Press Photo سال ۲۰۱۷ برای عکاسان حرفه ای منتشر شد.

■مهلت: ۱۷ دی■

این مسابقه توسط World Press Photo Foundation، یک سازمان مستقل غیر انتفاعی در آمستردام هلند برگزار می شود و در آن بهترین عکس های سال که به روزنامه نگاری تصویری کمک کرده باشد، انتخاب می شوند. عکس های ارسالی چه بصورت تک عکس و چه بصورت مجموعه عکس ارسال شوند، بر اساس ظرافت، صادقانه بودن و بینش بصری قانع کننده آنها درباره دنیای ما داوری می شوند. این رقابت در سال ۱۹۵۵ آغاز به کار کرده است و شما می توانید مجموعه تمام عکس های برنده را در جدول زمانی ببینید.

[restrict paid=true]

مسابقه به بخش های مختلف تقسیم شده است و توسط یک هیئت داوران متشکل از عکاسان خبری حرفه ای مورد ارزیابی قرار می گیرند. عضویت در هیئت داوران هرسال تغییر می کند، و با رهبری یک رئیس و توسط یک دبیر که فرآیند سخت داوری را انجام می دهد، پشتیبانی می شود. هیئت داوران، رئیس و دبیر از «بنیاد عکس مطبوعات جهان» مستقل هستند. کارکنان، هیئت مدیره و شرکای بنیاد نمی توانند بر تصمیم های داوران نظارت کنند.

برنامه زمانی

  • ۲۶ آبان: اعلام جزئیات مسابقه و معرفی داوران انجام شد.
  • ۱۱ آذر: وبسایت مسابقه برای ثبت نام باز می شود.
  • ۱۷ دی: وبسایت ثبت نام بسته می شود. همه ثبت نام ها باید تا این تاریخ انجام شده باشند.
  • ۲۲ دی: وبسایت برای ارسال آثار بسته می شود و داوری آغاز می شود.
  • ۲۵ بهمن: برندگان اعلام می شوند.
  • ۳۱ فروردین تا ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶: از همه برندگان دعوت می شود تا در جشنواره عکس نشریات جهان روزنامه نگاری تصویری در آمستردام هلند شرکت کنند.

شرایط شرکت در مسابقه

  1. شرکت در این مسابقه فقط برای عکاسان حرفه ای مجاز است. این امر باید با ارائه مدرک وضعیت حرفه ای شرکت کننده ثابت شود. این مدرک می تواند شامل مواردی همچون اسکن کارت مطبوعاتی، مدرک عضویت از یک انجمن عکاسی حرفه ای، کارت عضویت در اتحادیه روزنامه نگاری، نامه مرجع یک یک آژانس عکس، ویرایش گر عکس یا انتشارات و یا هر مورد مشابه دیگر باشد.
  2. عکاسان باید خالق عکسی باشند که به نام خودشان ارسال می کنند.
  3. عکاسان یا عامل یا نماینده ای که از طرف آنها ثبت نام می کند باید دارنده حق نشر باشند و یا از طرف دارندگان حق نشر اجازه داشته باشند که اثر را ارسال کنند.
  4. هر عکس فقط یک بار می تواند ارسال شود، چه بصورت تک عکس و چه بصورت بخشی از یک مجموعه، یا بعنوان یک بخش از بدنه یک پروژه طولانی مدت. عکس هایی که بیشتر از یک بار ارسال شوند، از مسابقه حذف می شوند.
  5. عکس های ارسالی می توانند منتشر شده باشند یا نشده باشند.
  6. عکس ها باید دارای ویژگی های زیر باشند:
    • با فرمت jpeg آپلود شوند.
    • با کیفیت متوسط یا بالا ثبت شده باشند.
    • حداقل طول آنها ۳۰۰۰ پیکسل باشد
    • .دارای یک پروفایل رنگی استاندارد (an embedded ICC profile) باشند. برای تصاویر رنگی مدهای رنگی RGB یا sRGB و برای عکس های سیاه و سفید Gamma 2.2 پیشنهاد می شود. مد رنگی CMYK پذیرفته نمی شود.
  7. در تصاویر نباید نام عکاس، آژانس یا انتشارات یا هر گونه اطلاعات دیگر مشاهده شود. این اطلاعات می تواند در متادیتای عکس ها وجود داشته باشند، اما نباید در خود عکس دیده شوند.
  8. همه تصاویر باید دارای شرح های (caption) دقیق به زبان انگلیسی باشند و شامل همه اطلاعات توضیح داده شده در راهنمای شرح ها باشد.
  9. فقط عکس های یک بار نودهی شده و عکس های تک قاب پذیرفته میشوند. موارد زیر پذیرفته نمی شوند:
    • عکس های با نوردهی چندگانه (Multiple exposures)، چند صحنه ای (دو، سه، چهار یا مانند آنها)
    • عکس های پانوراما، چه با دوربین ثبت شده باشند و چه با نرم افزارهای ویرایش عکس.
  10. محتوای عکس ها نباید با اضافه کردن، چینش دوباره، معکوس کردن، تغییر دادن یا حذف افراد یا اشیاء از درون قاب تغییر کند. دو استثناء وجود دارد:
    1. برشی که عناصر زائد را حذف کند مجاز است.
    2. حذف گرد و غبار سنسور یا خراش های روی اسکن نگاتیو مجاز است. برای اطلاع از جزئیات چیزهای مورد قبول یا غیر قابل قبول راهنمای چه چیزی دستکاری محسوب می شود را ببینید.
  11. تنظیم رنگ یا تبدیل به سیاه و سفید (خاکستری) که محتوا را تغییر ندهد، مجاز است. دو استثناء وجود دارد:
    1. تغییر رنگ نباید باعث تغییرات چشمگیر در رنگ (hue) تا حدی شود که رنگ های پردازش شده با رنگ های اصلی تفاوت داشته باشند.
    2. تغییر در غلظت (density)، کنتراست، سطح (level) رنگ (hue) و/یا اشباع (saturation) که با تیره کردن (obscuring) و حذف پس زمینه محتوا را تغییر بدهد و/یا تغییر اشیاء و انسان ها در پس زمینه تصویر مجاز نیست. برای اطلاع از جزئیات چیزهای مورد قبول یا غیر قابل قبول راهنمای چه چیزی دستکاری محسوب می شود را ببینید.
  12. شرکت کنندگانی که اثر آنها به سبب تغییر در محتوا در دو مسابقه (از و شامل مسابقه سال ۲۰۱۶) حذف شود، برای مدت ۵ سال بعد از مسابقه دوم از شرکت در مسابقه محروم می شوند.
  13. تنها ثبت نام ها و آثار ارسال شده از طریق وبسایت ثبت نام پذیرفته می شوند.
  14. آخرین مهلت درخواست نام کاربری و رمز عبور برای وبسایت ثبت نام، ساعت دوازده ظهر روز جمعه ۱۷ دی ماه به وقت اروپای مرکزی است. آخرین مهلت برای ارساف آثار برای رقابت سال ۲۰۱۷، ساعت ۱۲ ظهر روز ۲۲ دی ماه به وقت اروپای مرکزی است.
  15. دارندگان حق نشر (کپی رایت)، مالک آن باقی می مانند. برای آثار برنده، مالکان حق نشر به موسسه ورد پرس فوتو حق انحصاری و نامحدود استفاده از عکس با کیفیت بالا برای فعالیت های تمام رسانه ها شامل شبکه های اجتماعی، آنلاین یا چاپی، در ارتباط با مسابقه، نمایشگاه، کتاب سال، آرشیو عمومی و تمام موارد تبلیغاتی و آموزشی برای و تحت اختیار موسسه ورد پرس فوتو را بدون هرگونه پاداشی می دهد.
  16. برای همه عکس ها به جز عکس های برگزیده، صاحبان حق نشر اجازه استفاده از عکس های با کیفیت پایین را در آرشیو غیر عمومی برای مقاصد آموزشی و پژوهشی بدون دریافت پاداش ارائه می دهند.
  17. مالکان حق نشر اظهار و تصدیق می کنند که ارسال عکس ها هیچ قانونی را نفی نکرده است و علاوه بر آن اینکه هیچ شخص ثالثی نمی تواند ادعا یا اعتراضی مرتبط با حق نشر منتقل شده به موسسه ورد پرس فوتو در بندهای ۱۵ و ۱۶ بکند. بدینوسیله مالکان حق نشر موسسه ورد پرس فوتو را از هرگونه ادعای شخص ثالث مصون نگه می دارند.
  18. قوانین ثبت نام و هر گونه تعارض، اقدام یا ادعای هر چیزی که طبیعتا برخواسته و یا به هر طریقی مرتبط با قوانین ثبت نام (شامل هرگونه اختلاف یا ادعای غیر قراردادی) باشد، باید تحت قوانین هلند مورد حل و فصل قرار بگیرد.
  19. هرگونه اختلاف برخواسته از قوانین ثبت نام(چه قراردادی و یا چه غیر قراردادی) باید به تنهایی و منحصرا توسط دادگاه صالح آمستردام مورد رسیدگی قرار بگیرد.
  20. شرایط مطرح شده در قوانین ثبت نام الزامی هستند و ورد پرس فوتو حق رد یا حذف هر ثبت نامی را بر اساس تصمیصم شخصی خودش دارد.

منشور اخلاقی مسابقه

  • شرکت کنندگانی در مسابقه ورد پرس فوتو باید اطمینان داشته باشند عکس های آنها ارائه ای دقیق و صادقانه باشد از صحنه ای که شاهد آن بودند و مخاطب را گمراه نمی کند.

این موضوع به آن معنی است که شرکت کنندگان:

  1. باید از تأثیری که اثر آنها می تواند بر روی صحنه ای که از آن عکاسی کرده اند اعمال کند، آگاه باشند و باید از تغییر توسط فرصت های عکس ثبت شده مقاومت کنند.
  2. نباید بطور عمدا در صحنه ای که عکاسی می کنند بوسیله تکرار دوباره یا حوادث ساختگی (by re-enacting or staging events) مداخله یا تغییر ایجاد کنند.
  3. باید بوسیله اطمینان از عدم وجود هرگونه تغییرات مادی در محتوای آن، درستی عکس را حفظ کنند.
  4. باید مطمئن شوند توضیحات (captions) عکس درست است.
  5. باید مطمئن شوند ویرایش داستان یک عکس ارائه ای درست و صادقانه از محتوای آن ارائه می کند.
  6. باید درباره تمام فرآیندی که در طی آن عکس ساخته می شود، صریح و شفاف باشند و درباره کارشان به موسسه وردپرس فوتو پاسخگو باشند.

این منشور اخلاقی بهترین دستورالعمل کار را فراهم می کند.

قوانین ورود به تفصیل شرح می دهند که چگونه منشور اخلاقی در موارد زیر اجرا میشوند:

  • بند ۲ منشور، تحت پوشش قانون ۸ ثبت نام و راهنمای موجود در چه چیزی دستکاری محسوب می شود قرار دارد.
  • بند ۳ منشور، تحت پوشش قانون های ۱۰ تا ۱۳ و مثال های تصویری چیزی دستکاری محسوب می شود قرار دارد.
  • بند ۴ منشور، تحت پوشش قانون ۸ ثبت نام و راهنمای نوشتن توضیح قرار دارد.
  • بند ۶ منشور، تحت پوشش قوانین فرآیند راستی آزمایی قرار دارد.

نحوه ثبت نام

  • قبل از ورود به مسابقه باید ثبت نام کنید و حساب کاربری خودتان را به تأیید برسانید. آخرین مهلت ثبت نام ۱۷ دی ماه است . برای ورود به صفحه ثبت نام در این رقابت روی این لینک کلیک کنید.
  • بعد از اینکه تقاضای شما پذیرفته شد، شما می توانید به سایت وارد شوید و حساب کاربری خودتان را مدیریت کنید و عکس های خودتان را آپلود کنید. توجه کنید که ارسال یک عکس، بعنوان اثر نهایی تلقی می شود و به هیج وجه امکان تغییر آن وجود ندارد. آخرین مهلت ارسال عکس ۲۲ دی ماه است.

قبل از آغاز:

  • باید منشور اخلاقی و قوانین شرکت در مسابقه را خوانده و قبول کرده باشد.
  • راهنمای نوشتن توضیح درباره عکس و جلوگیری از دستکاری عکس ها را خوانده باشد.
  • حالا پروژه های طولانی مدت در این مسابقه یک بخش مجزا هستند و آثاری را که توسط یک یا گروهی متشکل از دو یا چند نفر ثبت شده باشند، قبول می کند.
  • عکس های داستانی باید شامل ۲ تا ۲۰ عکس باشند. پروژه های طولانی مدت می توانند شامل ۲۴ تا ۳۰ عکس باشند.
  • شرکت کنندگان باید فایل یا فایل های همه عکس های راه یافته به مرحله نهایی ثبت شده توسط دوربین را ارائه کنند. این فایل/ها در فاصله ۹ بهمن تا ۲۴ بهمن درخواست و بررسی می شوند. عدم ارائه این فایل ها زمانی که مورد درخواست قرار گرفتند، باعث حذف اثر می شود.
  • اگر در یک اثر دستکاری کشف شود، در بازه زمانی فوق با عکاس/عکاسان برای ارائه توضیحی که برای داوران ارسال خواهد شد، تماس گرفته می شود. پس از تماس، عکاس/عکاسان برای پاسخ گویی ۳۶ ساعت زمان در اختیار دارند.
  • در همان زمان با شرکت کنندگان تماس گرفته می شود و از آنها درخواست می شود تا توضیحات و متادیتای عکس را با تیم حقیقت یاب/راستی آزما بررسی کنند.

مراحل گام به گام ثبت نام

  1. برای رفتن به صفحه ثبت نام بر روی این لینک کلیک کنید.
  2. شما هم می توانید بعنوان عکاس و هم بعنوان هماهنگ کننده از طرف چند عکاس از یک موسسه (آژانس، انتشارات یا …) ثبت نام کنید. اگر خودتان عکاس هستید، گزینه «Photographer» و در غیر اینصورت «Coordinator, submitting entries…» را انتخاب کنید.
  3. آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید.
  4. تاریخ تولدتان را از طریق این صفحه به میلادی تبدیل کنید و در کادر مربوطه وارد کنید.
  5. ملیت خودتان را در بخش Nationality، ایران انتخاب کنید و بر روی دکمه Continue کلیک کنید. وبسایت بر اساس اطلاعات شما در وبسایت جستجو می کند و اگر با ایمیل شما ثبت نامی انجام نشده باشد، به صفحه دیگری منتقل می شوید که در انتهای آن گزینه «Create Account» وجود دارد. روی آن کلیک کنید.
  6. در صفحه بعد، منشور اخلاقی مسابقه قرار دارد. در زیر آن تیک گزینه «I have read and agree…» را بزنید و سپس بر روی «Continue» کلیک کنید.
  7. در صفحه جدید نام کوچک خودتان را در فیلد «Given name» و نام خانوادگی خودتان را در فیلد «Family name» وارد کنید.
  8. در بخش «Name for publication» می توانید نام کامل خودتان یا موسسه ای را که در آن مشغول به کار هستید ذکر کنید. این نام در بخش های امتیازات و انتشارات وردپرس به کار می رود.
  9. اگر مرد هستید، گزینه Male و اگر زن هستید، گزینه Female را انتخاب کنید.
  10. بر روی گزینه «Next Step: Professional Information» کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید.
  11. در این صفحه گزینه هایی که تکمیل آنها اجباری است، با ستاره مشخص شده اند. آنها را بر اساس دستور زیر تکمیل کنید.
  12. در منوی «Confirm work email»، ایمیلی را که ثبت کرده بودید، مجددا برای تأیید وارد کنید.
  13. در بخش «Phone number»، ابتدا کشور ایران را انتخاب کنید و سپس شماره خودتان را بدون خط فاصله، خط تیره، ممیز یا … وارد کنید.
  14. در منوی «Country» کشور Iran را انتخاب کنید.
  15. در بخش «Street address» آدرس خیابان محل زندگی تان را بنویسید.
  16. کدپستی خودتان را در بخش «Postal code» وارد کنید.
  17. در بخش «Place» می توانید اسم شهرتان را بنویسید.
  18. بر روی دکمه «Next Step: Professional Information» کلیک کنید تا به مرحله بعدی بروید.
  19. در بخش «proof of professional status»، اسکن کارت خبرنگاری، مدرک عضویت در یک آژانس عکس حرفه ای، کارت عضویت در اتحادیه روزنانه نگاری، نامه تأیید از یک آژانس عکس، ویراستار عکس یا انتشارات ارائه کنید.
  20. در بخش «Employment Status»، اگر مستقل هستید گزینه «Self-employed» و اگر وابسته به جایی هستید «Employed by an organization» را انتخاب کنید.
  21. بر روی دکمه «Account Information» کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید.
  22. در منوی «New password» یک رمز عبور برای خودتان انتخاب کنید.
  23. در منوی «Confirm new password» مجددا رمز عبورتان را بنویسید تا مطمئن شوید اشتباهی نداشتید.
  24. اگر مایلید خبرنامه وردپرس و شرکت کانن را دریافت کنید، در دو بخش بعدی، گزینه های «Yes, please» و در غیر اینصورت «No, thank you» را انتخاب کنید.
  25. بر روی گزینه «Submit» کلیک کنید تا اطلاعات ارسال شود.
  26. اگر گزینه «Registration Complete» را مشاهده کردید، ثبت نام تمام شده است. اطلاعات شما مورد بررسی قرار می گیرد در صورت تأیید ظرف سه روز کاری برای شما ایمیل ارسال می شود.

داوری

  • این مسابقه دارای چهار هیئت داوری تخصصی و یک هیئت داوران عمومی است و دو هفته طول می کشد.
  • معیار داوری آثار ترکیبی از ارزش های خبری، استانداردهای روزنامه نگاری و خلاقیت عکاسان و مهارت های بصری است. در مورد داستان ها و پروژه های طولانی مدت، ویرایش موارد ارسال شده نیز در نظر گرفته می شوند.
  • داوران تخصصی عبارتند از:
    • هیئت داوران اخبار و مستند متشکل از ۵ عضو.
    • هیئت داوران طبیعت متشکل از ۳ عضو
    • هیئت داوران مردمی، متشکل از ۳ عضو.
    • هیئت داوران ورزشی، متشکل از ۳ عضو.

اعلام برندگان

اعلان برندگان چند روز پس از آنکه داوران مذاکرات خود را انجام دادند، در روز ۲۵ بهمن در یک کنفرانس مطبوعاتی و بصورت آنلاین اعلام می شود.

بخش های مسابقه

  1. موضوعات معاصر
    • عکس های تکی (CI) یا داستانی (CIS) که به مستندسازی موضوعات فرهنگی، اقتصادی، محیطی، سیاسی یا اجتماعی می پردازند.
    • همه تک عکس ها باید در سال ۲۰۱۶ ثبت شده باشند.
    • داستان ها می توانند بین ۲ تا ۱۰ عکس باشند. همه عکس های داستانی باید در سال ۲۰۱۵ یا ۲۰۱۶ ثبت شده باشند. حداقل یک عکس در مجموعه باید در سال ۲۰۱۶ عکاسی یا در این سال منتشر شده باشند.
    • همه عکس های ثبت شده در سال ۲۰۱۶ می توانند در رقابت جایزه World Press Photo of the Year شرکت کنند.
  2. زندگی روزمره
    • عکس های تکی (DL) یا داستانی (DLS) که به مستندسازی عناصر عادی یا خارق العاده در زندگی هرروزه می پردازند که بطور عادی خبر تلقی نمی شوند.
    • همه تک عکس ها باید در سال ۲۰۱۶ ثبت شده باشند.
    • داستان ها می توانند بین ۲ تا ۱۰ عکس باشند. همه عکس های داستانی باید در سال ۲۰۱۵ یا ۲۰۱۶ ثبت شده باشند. حداقل یک عکس در مجموعه باید در سال ۲۰۱۶ عکاسی یا در این سال منتشر شده باشند.
    • همه عکس های ثبت شده در سال ۲۰۱۶ می توانند در رقابت جایزه World Press Photo of the Year شرکت کنند.
  3. خبرهای عمومی
    • عکس های تکی (GN) یا داستانی (GNS) که در موضوعات خبری و پیامدهای آن منتشر می شوند.
    • همه تک عکس ها و داستانی ها باید در سال ۲۰۱۶ ثبت شده باشند.
    • عکس های داستانی می توانند بین ۲ تا ۱۰ عکس باشند.
    • همه عکس ها (تک عکس ها و داستانی ها) واجد شرایط رقابت جایزه World Press Photo of the Year هستند.
  4. پروژه های طولانی مدت
    • یک پروژه درباره یک موضوع که توسط یک گروهی متشکل از دو یا چند عکاس در طول بیشتر از سه سال مختلف ثبت شده باشد.
    • تعداد آثار می تواند بین ۲۴ تا ۳۰ عکس باشد و باید شامل عکس هایی از حداقل سه سال مختلف باشد و حداقل ۴ عکس باید در سال ۲۰۱۶ ثبت شده باشد. آثار ارسال شده در این بخش فقط بعنوان بخشی از یک کار مورد داوری قرار می گیرند و تک عکس ها نمی توانند به بخش دیگری منتقل شوند. تک عکس ها امکان شرکت در رقابت جایزه World Press Photo of the Year را ندارند.
  5. طبیعت
    • عکس های تکی (NA) و داستانی (NAS) از گیاهان، جانداران و یا منظره ها.
    • همه تک عکس ها باید در سال ۲۰۱۶ ثبت شده باشند.
    • عکس های داستانی می توانند بین ۲ تا ۱۰ عکس باشند. همه عکس های داستانی باید در سال ۲۰۱۵ یا ۲۰۱۶ ثبت شده باشند. حداقل یک عکس در مجموعه باید در سال ۲۰۱۶ عکاسی یا در این سال منتشر شده باشند.
    • همه عکس های ثبت شده در سال ۲۰۱۶ می توانند در رقابت جایزه World Press Photo of the Year شرکت کنند.
  6. مردم
    • عکس های تکی (PO) و داستانی (POS) که اشخاص یا گروهی از مردم را به تصویر می کشند.
    • همه تک عکس ها باید در سال ۲۰۱۶ ثبت شده باشند.
    • عکس های داستانی می توانند بین ۲ تا ۱۰ عکس باشند. همه عکس های داستانی باید در سال ۲۰۱۵ یا ۲۰۱۶ ثبت شده باشند. حداقل یک عکس در مجموعه باید در سال ۲۰۱۶ عکاسی یا در این سال منتشر شده باشند.
    • همه عکس های ثبت شده در سال ۲۰۱۶ می توانند در رقابت جایزه World Press Photo of the Year شرکت کنند.
  7. ورزش ها
    • عکس های تکی (SP) یا داستانی (SPS) که ورزش های انفرادی یا تیمی را ثبت کرده باشند.
    • همه تک عکس ها باید در سال ۲۰۱۶ ثبت شده باشند.
    • عکس های داستانی می توانند بین ۲ تا ۱۰ عکس باشند.
    • همه عکس ها (تک عکس ها و داستانی ها) واجد شرایط رقابت جایزه World Press Photo of the Year هستند.
  8. آخرین خبرها|Spot News
    • عکس های تکی (SN) یا داستانی (SNS) که نمایانگر لحضات خبری یا حوادث فوری هستند.
    • همه تک عکس ها باید در سال ۲۰۱۶ ثبت شده باشند.
    • داستانی ها می توانند بین ۲ تا ۱۰ عکس باشند.
    • همه عکس ها (تک عکس ها و داستانی ها) واجد شرایط رقابت جایزه World Press Photo of the Year هستند.

هزینه شرکت در مسابقه

  • این مسابقه رایگان برگزار می شود.

جوایز

  • یک هیئت داوران بین المللی عکس های رسیده را مورد داوری قرار می دهد و در هر یک از بخش های مسابقه، سه نفر را بعنوان اول، دوم و سوم معرفی می کند.
  • همه عکس های برنده جوایز این جشنواره در یک نمایشگاه گرد می آیند که به ۴۵ کشور جهان سفر می کند و هرساله توسط بیش از ۴ میلیون نفر بازدید می شود.
  • عکس های برنده همچنین در کتاب سال در بیش از ۳۰ هزار نسخه چاپ می شوند که به زبان های مختلف قابل دسترسی است و می تواند از طریق فروشگاه برگزارکننده خریداری شود.
  • همه برندگان جوایز در ماه آوریل به آمستردام برده می شوند تا جوایز خودشان را در رویداد ۲ روزه «جشنواره عکس مطبوعات جهان روزنامه نگاری» تصویری دریافت کنند. در این مراسم، معرفی عکاسان، نمایش فیلم، گفتگو و جشن اهدای جوایز برگزار می شود.
  • هزینه های دعوت، بازگشت، اقامت در هتل برای حضور در این رویداد بر عهده جشنواره است.
  • یک دیپلم و جایزه چشم طلایی، در جشن سالانه به برندگان اهدا می شود.
  • علاوه بر آن برندگان جوایز غالبا در نشریات بزرگ معرفی می شوند و از آنها دعوت می شود تا در رویدادهای عمومی، افتتاحیه های نمایشگاه، و سخنرانی های طول سال صحبت کنند.

جایزه World Press Photo of the Year

  • رقابت World Press Photo امسال با افتخار از یک عکاس که خلاقیت تصویری و مهارت های او عکسی را آفریده که یک رویداد یا موضوع با اهمیت روزنامه نگاری فوق العاده را در آن سال ثبت یا بازنمایی کرده است، تقدیر می کند. این عنوان بعنوان معتبرترین جایزه بین المللی روزنامه نگاری در جهان به شمار می رود.
  • جایزه شامل یک مبلغ نقدی ۱۰ هزار یورویی، بلیط هواپیمای بازگشت و اقامت در هتل برای سفر به آمستردام در طول جشنواره روزنامه نگاری تصویری است. برنده این رقابت همچنین برگزیده ای از تجهیزات دوربین که توسط شرکت کانن فراهم شده و یک جایزه چشم طلایی دریافت می کند.

[irp]

لینک ها و دانلود ها

  • متن فراخوان در وبسایت ورد پرس
  • مرامنامه اخلاقی
  • شرایط ثبت نام
  • بخش های مسابقه
  • جوایز
  • پاسخ به سوالات توسط «Micha Bruinvels»، مدیر مسابقه توسط ایمیل روبرو انجام می شود: contest@worldpressphoto.org

این فراخوان در حال ترجمه شدن است و بخش های دیگر طی روزهای آینده ارسال می شود.

[/restrict]

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه