جستجو
فراخوان نمایشگاه عکس توانمندی سازمان ملل

فراخوان نمایشگاه عکس توانمندی سازمان ملل با عنوان «شما و کنوانسیون حقوق معلولین» منتشر شد.

■مهلت: ۸ آبان■

سازمان ملل متحد به مناسبت فرا رسیدن سوم دسامبر برابر با ۱۲ آذر مصادف با روز جهانی افراد دارای معلولیت نمایشگاه عکس توانمندی سازمان ملل (UNEPE) را با عنوان شما و کنوانسیون حقوق معولین” برگزار می­کند.

به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد؛ مطابق با سالهای گذشته سازمان ملل به منظور بالا بردن آگاهی جامعه در مورد مشکلات توانیابان ,حقوق فردی و اجتماعی این افراد و مبارزه با کلیشه های متداول درباره افراد دارای معلولیت نمایشگاه عکسشما و کنوانسیون حقوق معولین” را همزمان با روز جهانی افراد دارای معلولیت برگزار می­کند.

نمایشگاه عکس امسال با توجه به دهمین سالگرد تصویب کنوانسیون به طور خاص به موضوع تاثیرات مثبت این کنوانسیتون بر زندگی مردم در سراسر جهان می پردازد. کنوانسیون حقوق معولین CRPD)) پس از سالها تلاش سازمان ملل برای اشاعه حضور برابر افراد دارای معلولیت در جامعه  در سال  ۲۰۰۶ تصویب شد ایران در سال ۱۳۸۷ با تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان به کنوانسیون بین المللی حقوق معلولان پیوست.

برپایه این گزارش تمام عکاسان حرفه­ای و آماتور می­توانند در این رویداد شرکت کنند. انتخاب نهایی عکس­ها در نیویورک مقر اصلی سازمان ملل متحد و توسط اعضا ارشد اداره اطلاعات همگانی و دپارتمان امور اقتصادی و اجتماعی صورت می­پذیرد.

تصاویر منتخب درصفحه نمایشگاه سازمان ملل و همزمان با روز بین المللی افراد معلول (۳ دسامبر سال ۲۰۱۶)  و بر روی وب سایت این سازمان به نمایش گذاشته میشود. همچنین تمام تصاویر ثبت شده در بانک تصاویر برای امور امداد­رسانی و انتشاراتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در سال گذشته دو عکس با موضوع معلولیت که توسط عکاسان ایرانی داوود عامری از خیریه رعد و امین برنج کار گرفته شده بود در نمایشگاه عکس سازمان ملل جزو ۱۰ تصویر برتر جهان انتخاب شدند.

در این دوره بیش از ۱۵۰ عکس از سراسر جهان به نمایشگاه عکس ۲۰۱۵ بزرگداشت روز جهانی معلولان در مقر سازمان ملل ارسال شده بود که از آن میان ۱۰ عکس برای نمایشگاه انتخاب شدند و از این ۱۰ تصویر ۲ تصویر متعلق به عکاسان ایرانی بوده است.

دستورالعمل برای ارسال عکس:

  • شرکت در این نمایشگاه برای عموم عکاسان آزاد بوده ( چه حرفه ای چه غیر حرفه ای) مگر اعضای سازمان ملل متحد و اقوامشان
  • عکس باید جدید باشد و در هیچ جای دیگری نشر پیدا نکرده باشد شرکت در مسابقه رایگان میباشد
  • عکسهای خود را تا تاریخ۸  آبان برای ما بفرستید

تمامی عکسها می بایست دارای فرم پرشده حق انحصاری نشر (کپی رایت) باشند

عکس های خود را همراه با فرم کپی رایت همراه با امضای الکترونیک برای ایمیل festival@raad-charity.org ارسال نمایید

فرمت:

  • همه عکس ها باید در فرمت JPEG باشند
  • سایز فایل: حداقل ۲۱۰۰ در ۱۵۰۰ پیکسل. بیش از ۱۵۰ DPI و حداکثر ۵ مگابایت
  • فایل های داده های تصویر را می توان با گوشی های هوشمند دوربین های دیجیتال و دوربین های ثابت گرفت.
  • تدوین دیجیتال مجاز بوده؛ با این حال، تصاویر با دقت باید نشان دهنده موضوع و افراد معلول باشند. تصاویری که به نظر می رسد بیش از حد تغییر یافته باشند رد صلاحیت خواهند شد
  • تصاویررنگی و مونوکروم هردو قابل قبول هستند.
  • اسکن از تصاویری که با دوربین فیلمبرداری گرفته شده باشند قابل قبول نیست.

انتخاب نهایی:

انتخاب نهایی عکسها توسط مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک توسط اعضا ارشد از اداره اطلاعات همگانی و دپارتمان امور اقتصادی و اجتماعی صورت خواهد پذیرفت.

تصاویر انتخاب شده در نمایشگاه مقر سازمان ملل در نیویورک در طول روز بین المللی افراد معلول در ۳ دسامبر سال۲۰۱۶ و بر روی وب سایت سازمان ملل متحد به نمایش گذاشته خواهند شد.

تمام تصاویر ثبط شده در بانک تصاویر سازمان ملل برای امور امداد رسانی و انتشاراتی قرار داده خواهند شد.

لطفا به خاطر داشته باشید:

اگرچه حق انحصاری ناشر عکس همواره محفوظ خواهد ماند، سازمان ملل اجازه پیدا میکند با حفظ نام و حقوق ناشر عکس را نشر دهد.

در صورت ممکن عکاس از نشر عکس های خود مطلع خواهد شد.

سازمان ملل متحد حق اعطای مجوز برای چاپ عکس به اشخاص ثالث را محفوظ خواهد داشت.

تمامی عکسهای ثبت شده می بایست فاقد هرگونه اشکال حقوقی نسبت به صاحب عکس یا شخص یا محیطی که عکس از آن گرفته شده باشند. در صورت بروز هرگونه اشکالی، سازمان ملل عکس را از نمایش در نمایشگاه رد صلاحیت خواهد کرد.

عکسها باید دارای امضای فرم رضایتمندی افراد حاضر در تصاویر باشند

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه