جستجو
فراخوان عکس سوگواره عاشورایی عکس پلک

فراخوان عکس سوگواره عاشورایی عکس پلک منتشر شد.

■ مهلت: ۱۰ آبان■

اهداف برگزاری سوگواره:

به تصویر کشیدن آئین های بومی، محلی، سنتی و ایرانی عزاداری در ماه محرم و شناساندن حادثه عاشورا از نگاه دوربین در شهرستان ابرکوه.
تقویت و تبادل تجربه های هنری میان هنرمندان فعال استان یزد و ایران اسلامی.

بخش ها / موضوعات و سطح برگزاری سوگواره:

بخش اصلی:
جلوه گاه فرهنگ و معماری بومی شهرستان ابرکوه در ماه محرم (ویژه شهرستان ابرکوه)
بخش ویژه:
جلوه گاه فرهنگ و معماری ایرانی اسلامی در ماه محرم (ویژه سراسر کشور)
موضوعات عکاسی در هر دو بخش:
۱-معماری بومی، سنتی در ماه محرم
۲-پوشش و لباس بومی، محلی در ماه محرم
۳-آئین های بومی، سنتی در ماه محرم
۴-نذری های بومی، محلی در ماه محرم

[irp]

این سوگواره صرفا در یک سطح برگزار می گردد:
سطح حرفه ای (عکاسی با دوربین)

قوانین شرکت در سوگواره:

هر عکاس مجاز است فقط در یک بخش سوگواره شرکت کند.
شرکت در این سوگواره در بخش اصلی برای تمامی علاقمندان (مرد و زن) به شرط تهیه عکس در شهرستان ابرکوه آزاد است.
این سوگواره تنها بصورت تک عکس برگزار می شود و هر عکاس می تواند حداکثر ۷ قطعه عکس (رنگی یا سیاه و سفید) به دبیرخانه ارسال نماید.
اندازه عکسهای ارسالی حداقل ۳۰ سانتی متر در ۲۰ سانتی متر با فرمت رایج دوربینهای دیجیتال  jpeg  ارسال گردد.
شناسنامه هر عکس شامل: زمان، مکان و عنوان مشخص گردد
توجه: (عکاس موظف است برای هر عکس یک عنوان به دلخواه  انتخاب کند)
عکس ها باید مستند بوده و پردازش تصاویر نباید خدشه ای در رویکرد اسنادی آثار وارد نماید. اعمال کراپ، تنظیمات روشنایی و کنتراست در زمره ی محدودیت های ویرایشی محسوب نمی شود ولی عکسهایی که حالت گرافیکی به خود گرفته باشند از بخش مسابقه خارج می شوند.
در محیط Word اطلاعات فردی شرکت کننده شامل: نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، نشانی محل سکونت، شماره تلفن ثابت و همراه، سابقه فعالیت هنری و نیز ذکر تعداد عکس ارسال شده و بخش و سطح مربوطه به همراه یک قطعه عکس پرسنلی ۴×۳ از عکاس ضمیمه و ارسال گردد.
آثاری که متقاضی حضور در دوره های قبل سوگواره بوده اند پذیرفته نمی شوند.
تفسیر و رفع ابهام از مقررات و اخذ تصمیم نهایی درباره موضاعات پیش بینی نشده بعده دبیر سوگواره است.
ارسال آثار به دبیرخانه به منزله قبول مقررات سوگواره می باشد.

ارسال آثار صرفا  از دو طریق صورت می گیرد:
۱- ارسال عکس و مشخصات به شماره تلگرام یا واتساپ: ۰۹۳۸۴۱۵۷۷۱۹
۲-ارسال عکس و فایل اطلاعات بر روی لوح فشرده به آدرس:
استان یزد/شهرستان ابرکوه/ کدپستی ۸۹۳۱۹۳۳۴۴۵ دبیرخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابرکوه

صرفا عکسهایی که در ایام محرم الحرام ۱۴۳۸ / مهر ماه ۱۳۹۵ در شهرستان ابرکوه تهیه شده باشند در سوگواره پذیرفته می شود (به جز عکاسانی که تمایل به حضور در بخش ویژه داشته باشند) و در صورت ثابت شدن خلاف این امر، عکس های پذیرفته شده در هر مرحله از سوگواره که باشد حذف می گردد و تبعات قانونی آن بعهده عکاس است.
حضور عکاسان سراسر کشور بلامانع است.
پس از معرفی آثار برتر، تعداد ۲۵ عکس نهایی راه یافته به بخش داوری ( در بخش اصلی ) و همچنین تعداد ۱۰ عکس نهایی راه یافته به داوری ( در بخش ویژه) در نمایشگاه آثار منتخب حضور خواهند داشت.

جوایز مسابقه:

بخش اصلی / سطح حرفه ای (عکاسی با دوربین)
نفر اول: تندیس، لوح تقدیر، مبلغ ۴٫۰۰۰٫۰۰۰ (چهار میلیون) ریال
نفر دوم: لوح تقدیر، مبلغ ۳٫۰۰۰٫۰۰۰ (سه میلیون) ریال
نفر سوم: لوح تقدیر، مبلغ ۲٫۰۰۰٫۰۰۰ (دو میلیون) ریال
قابل تقدیر: لوح تقدیر، مبلغ ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ (یک میلیون) ریال

بخش ویژه / سطح حرفه ای ( عکاسی با دوربین)
نفر اول: تندیس، لوح تقدیر، مبلغ ۴٫۰۰۰٫۰۰۰ (چهار میلیون) ریال
نفر دوم: لوح تقدیر، مبلغ ۳٫۰۰۰٫۰۰۰ (سه میلیون) ریال
نفر سوم: لوح تقدیر، مبلغ ۲٫۰۰۰٫۰۰۰ (دو میلیون) ریال

گاه شمار مسابقه:

آخرین مهلت ارسال آثار: دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ (به هیچ عنوان قابل تمدید نخواهد بود)
داوری آثار: شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵
برگزاری جلسه اول ورکشاپ آموزشی عکاسی، نورپردازی و نرم افزار ویرایش عکس توسط مجموعه نورنگار و همچنین مراسم اختتامیه و اعلام اسامی برگزیدگان: پنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه
برگزاری جلسه دوم ورکشاپ آموزشی عکاسی، نورپردازی و نرم افزار ویرایش عکس توسط مجموعه نورنگار: پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۹۵ تالار فرهنگ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد واقع در بلوار دانشجو
برگزاری نمایشگاه آثار برگزیده: پنجشنبه ۱۸ آذر (همزمان با شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام)
دبیر برگزاری مسابقه: اصغر عباسی
تلفن دبیرخانه مسابقه: ۳۲۸۲۱۳۰۰ – ۰۳۵
سامانه ارتباطی پیام کوتاه دبیرخانه مسابقه: ۱۲۰۱ ۳۰ ۲۰ ۵۰۰۰
سایت اینترنتی مسابقه: www.AbarSarv.ir

منبع خبر: وبسایت فراخوان

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه