جستجو

■ مهلت: ۳۰ آبان ■

فراخوان قصه نویسی و تصویرسازی با موضوع سرطان منتشر شد.

همایش ها و کارگاه های علمی همواره یکی از مهمترین راه های انتقال مفاهیم و آخرین دستاوردهای جوامع بوده است. بر همین اساس اولین و دومین همایش پیشگیری و درمان سرطان در سال های ۹۳ و ۹۴ برگزار گردید و مورد توجه سازمان های مختلف و مردم عزیز قرار گرفت. علی رغم تأثیر ویژه این گونه نشست ها در سراسر کشور، رغبت مردم به یادگیری سرفصل های زندگی سالم و تغییر رویه های پر خطر زندگی کماکان در حد مطلوبی قرار ندارد. لذا برای آموزش مداوم عموم مردم، ابزارهایی بیش از کارگاه و همایش مورد نیاز است؛ ابزارهایی که همواره با مردم باشد؛ فقط محدود به زمان برگزاری مراسم نباشد و مهم تر از همه اینکه تأثیر روانی و فرهنگی پایدار داشته باشد. کتاب، قصه و تصویر بخش مهمی از آموخته های هر فرد را تشکیل می دهد که می تواند از زمان کودکی تا بزرگسالی مرتباً سبک زندگی او را مورد تأثیر قرار دهد. متاسفانه قصه هایی با مضامین آموزشی – اعم از بلند و کوتاه- بسیار محدود است و جزوات عملی غالب ترین سهم آموزش افراد را در شرایط فعلی به خود اختصاص داده است. لذا بر آن شدیم تا فراخوان قصه نویسی یا تصویر سازی را اعلام کنیم با این امید که خالق اثر با بهره گیری از مفاهیم علمی در حوزه های مورد نظر بتواند خواننده را با داستان همراه کند و در بستر داستان، مطالب مورد نظر را آموزش دهد. همچنین تصویرگر با خلق پوستری مناسب چه به صورت آموزشی چه به شکل انتقادی، تاثیر صنعت در شیوع سرطان، نقش آلاینده های محیط زیست در ابتلا به سرطان، راه های پیشگیری و درمان سرطان را به بهترین شکل ممکن منتقل نماید. قصه ها و تصاویر خلق شده به صورت ماندگار برای جامعه منبع خیر خواهد شد و قطعا با همدلی اهالی هنر در این حوزه، بازخورد مناسبی را از توجه به مسائل بهداشتی شاهد خواهیم بود. حق بهداشت و سلامت عمومی جزء حقوق اساسی بشر است و کاهش ابتلا به بیماری غیر واگیر خصوصاً سرطان یکی از اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد است که با همکاری و همیاری همه ملت ها قابل دستیابی است. امید است با تکیه بر نکوداشت کرامت انسانی، اقدامات مؤثری در حوزه پیشگیری و درمان سرطان و به طور کلی تدوین روش های زندگی سالم افراد انجام شود.

محورهای مسابقه

  • سرطان و صنعت
  • سرطان و آلاینده های محیط زیست
  • پیشگیری از سرطان
  • راه های درمان سرطان

نحوه ثبت نام

  • از هنرمندان دانش پژوه که قصد ارائه آثار خود را دارند تقاضا می شود ابتدا ثبت نام انجام دهند و پس از ایجاد پوشه کاربری، نسبت به ارسال اثر خود اقدام نمایند و منتظر نتایج داوری باشند.
  • لینک صفحه ثبت نام

آدرس و تلفن

  • بوشهر- دواس- بلوار شهدای خلیج فارس- نبش سه راه دانشگاه- مجتمع پژوهشی گلشن دانش- دبیرخانه مسابقه قصه نویسی و تصویرسازی با موضوع سرطان
  • شماره‌های تماس: ۰۹۱۷۳۷۱۳۴۸۸ و ۰۹۱۷۱۷۱۱۷۳۱
  • فکس: ۰۷۷۳۳۵۵۱۵۵۸

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه