جستجو

فراخوان مسابقه شعر سازمان ملی استاندارد منتشر شد.

■ مهلت: ۱۰ تیر ۱۳۹۶ ■

سازمان ملی استاندارد، مسابقه ای با عنوان «سرایش شعر سازمان ملی استاندارد» برگزار می کند.

شعر میراث ارزشمند ایرانیان است که همواره بدان بالیده اند و با آن بر صدر هنر و ادبیات جهان نشسته اند.

هر کجا که شعر جاری شده در پی آن شعور، شرافت و پیشرفت نیز آمده و اذهان ملت فرهنگ پرور ایران را منور کرده است، این ذوق زیبا و ظرفیت فرهنگی تاریخی ایرانیان محمل خوبی برای تهییج، تعالی، کار، تلاش و همدلی در جامعه است.

بر همین اساس، دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل سازمان ملی استاندارد ایران، اقدام به برگزاری «مسابقه سرایش شعر سازمان ملی استاندارد» کرده، از این رو از شاعران خوش ­ذوق ایران دعوت می­ کنیم با سرایش شعرهای موضوعی و خلاقانه خویش در تولید ادبیات موزون به منظور استفاده در مناسبت ها و رویدادهای فرهنگی تبلیغی مشارکت کنند.

بر اساس این گزارش، شاعران حداکثر تا ۱۰ تیر ماه فرصت خواهند داشت شعرهای پیشنهادی خود را از طریق ایمیل publicrelation@isiri.gov.ir  ارسال کنند.

ذکر نام و نام خانوادگی، محل تولد، مدرک تحصیلی، شماره تلفن و ارسال یک قطعه عکس الزامی است.

هر یک از شاعران می ­توانند، یکبار ایمیل ارسال کنند و در ایمیل ارسالی حداکثر سه قطعه شعر بفرستند بنابراین ایمیل ها یا شعرهای اضافی حذف خواهد شد.

پیشنهادهای دریافتی توسط جمعی از اساتید ادبیات و شاعران معاصر بررسی و بهترین ها انتخاب و معرفی خواهند شد.

به شاعرانی که اشعار آنها به انتخاب هیات داوران رتبه­ های اول تا پنجم را کسب کند، جوایز ارزشمندی تعلق خواهد گرفت و شعرهای ارسالی نیز در مجموعه ای منتشر خواهد شد.

 

لازم به ذکر است که ویژگی شعرهای ارسالی ترجیحا در قالب های کوتاه (تک بیت، دو بیتی، رباعی، غزل یا قطعه) سروده شوند، جامع و دربرگیرنده مهم ترین مفاهیم مستتر در نشان استاندارد (استانداردسازی، ارزیابی انطباق، تایید صلاحیت و اندازه شناسی) باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از شرح وظایف و عملکرد سازمان ملی استاندارد می توانید به پرتال سازمان به نشانی isiri.gov.ir مراجعه یا با شماره ۸۸۸۸۹۸۰۱۱ تماس بگیرید.

اشعار باید همچنین بیانگر نقش استاندارد در افزایش تولید، ایجاد اشتغال، سلامتی و ایمنی و ارتقای کیفیت زندگی مردم و ترجیحا در بردارنده مفاهیم شعارهای سازمان استاندارد « با استاندارد خاطر جمع باشید» _ « با کیفیت زندگی کنیم» و « استاندارد کلید توسعه» باشد.

از دیگر ویژگی های اشعار سادگی و قابل فهم بودن آنهاست و شعرهای کلاسیک به لحاظ فنی دارای قواعد وزنی و ساختار شعر کلاسیک ایرانی باشد.

برخورداری شعرهای نو و کوتاه از قواعد فنی سرایش شعر نو از دیگر ویژگی های این اشعار است. 

دانلود فایل فراخوان

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه