جستجو

فراخوان مسابقه Focus Iran 3 در رشته های عکس و فیلم توسط موزه Craft & Folk Art با همکاری موسسه فرهنگ منتشر شد.

  • مهلت: ۲ شهریور ۱۳۹۷

مسابقه و نمایشگاه Focus Iran 3  با مشارکت Craft & Folk Art Museum و بنیاد فرهنگ، از هنرمندان سراسر دنیا دعوت می کند تا برداشت خود را از فرهنگ معاصر جوانان ایران از طریق لنز دوربین به نمایش بگذارند.

لس آنجلس، ۱۷ ماه می ۲۰۱۸ –Craft & Folk Art Museum (موزه صنایع دستی و هنرهای مردمی) و بنیاد فرهنگ با خوشحالی فراخوان عکاسی و ویدیو Focus Iran ۳ را اعلام می کنند: فوکس ایران یک مسابقه و نمایشگاه دو سالانه ازعکس ها و ویدیوهای هنری معاصر مرتبط با فرهنگ و هنر ایران است که توسط هیات داوران برجسته این جشنواره برگزیده می شود. تم Focus Iran ۳ چشم انداز فرهنگ جوانان امروز ایران می باشد. این نمایشگاه گروهی، تعدادی بالغ بر ۴۰ عکس و ویدیوی برگزیده را از تاریخ ۲۷ ژانویه تا ۵ می ۲۰۱۸ در Craft & Folk Art Museum به معرض نمایش خواهد گذاشت. در کنار آن، مراسمی هم همراه با پذیرایی از مهمانان ویژه از ساعت ۶ تا ۹ بعداز ظهر روز ۲ فوریه برگزار می شود. سه برنده اصلی این رقابت ها علاوه بر جوایز نقدی ۵،۰۰۰، ۳،۰۰۰ و ۱،۰۰۰ دلاری، آثار شان در نشریه آرت فورم به چاپ خواهد رسید.

≡ هزینه شرکت در مسابقه

  • رایگان است.

≡ جوایز

  • نفر اول: ۳۰۰۰ دلار
  • نفر دوم: ۲۰۰۰ دلار
  • نفر سوم: ۱۰۰۰ دلار

سوزان ایسکن مدیر اجرایی Craft & Folk Art Museum می گوید: ما فوکس ایران را با همکاری بنیاد فرهنگ در سال ۲۰۱۵ پایه گذاری کردیم تا بتوانیم فرهنگ ایران از درون و بیرون از مملکت را از دیدگاه ها و زوایای مختلف برجسته کرده و به نمایش بگذاریم. ما بی نهایت مشتاقیم تا ببینم امسال این هنرمندان چگونه تم مورد نظر را در آثار خود کشف و بررسی کرده و از چه طریق انرژی مسحور کننده جوانان ایران معاصر را عرضه می کنند.

امیرعنقا، رئیس شورای هنری بنیاد فرهنگ می گوید: بنیاد فرهنگ افتخار می کند که می تواند یک بار دیگر با همکاری Craft & Folk Art Museum لس آنجلس، چنین سکو و پایگاه شگفت انگیزی را در اختیارهنرمندان ایرانی از سراسر جهان بگذارد. تم امسال نمایشگاه ، همراه با هیات داوران برجسته، بدون شک شور و هیجان خاصی به Focus Iran ۳ خواهد بخشید و ما هم بی صبرانه منتظریم تا چند و چون آثار چشمگیر امسال را دریافت و آن ها را بررسی کنیم.

ازهمه هنرمندان از سنین ۱۸ سال به بالا دعوت می شود تا از تاریخ ۱۱ جون تا ۲۴ آگست ۲۰۱۸ آثار خود را برای شرکت در این مسابقه ارسال کنند. پانل ممتاز و برجسته ی هیات گزینش با درنظرگرفتن تم فرهنگ جوانان امروز ایران به بررسی دقیق هریک از عکس ها یا ویدیوها و ارتباط آن ها با موضوع مورد نظر می پردازد.

تنها آثار ارسال شده در قالب دیجیتال واجد شرایط خواهند بود و هر هنرمند می تواند فقط یک عکس و یا یک ویدیو ارسال کند. تمامی آثار ارسال شده از طریق سرویس رایگان اینترنتی  CaFÉ در تارنمای CallForEntry.org مورد بررسی قرار خواهند گرفت، و آثاری که مستقیماً به Craft & Folk Art Museum و یا بنیاد فرهنگ ارسال شوند واجد شرایط نخواهند بود.

عکس ها و ویدیوهای برگزیده توسط Craft & Folk Art Museum چاپ و قاب گرفته خواهند شد و یا به DVD منتقل خواهند شد. فهرست کامل شرایط و قوانین شرکت در مسابقه در وبسایت بنیاد فرهنگ www.Farhang.org/FocusIran قابل دسترسی است.

شماره و اطلاعات تماس: 

طناز گیوی

press@farhang.org

۳۱۰-۶۶۶-۱۵۴۶

هیات داوران

مهرداد افسری

مهرداد افسری، عکاس، فیلمساز، مستند ساز و ویدیو آرتیست ساکن تهران، دارای تحصیلات عالیه در رشته عکاسی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است و از سال ۲۰۰۴ به تدریس در این رشته اشتغال داشته است. او چهارده نمایشگاه انفرادی از جمله نمایشگاهی در گالری محسن در تهران و گالری اعتماد دبی داشته است. آثار او در نمایشگاه های بین المللی از جمله پاریس فوتو در فرانسه (۲۰۰۹)، استانبول معاصر در ترکیه (۲۰۱۰)، موزه هنری کوئینزدر نیویورک (۲۰۱۱)، و فوتوفیرز شانگهای درچین (۲۰۱۶) به نمایش درآمده است. اویکی از اعضای افتخاری انجمن هنرمندان بصری ایران است و بخشی از آثار او درموزه هنرهای معاصر تهران نگهداری می شود.

2018 0517 Mehrdad Afsari

آریا اقبال

آریا اقبال، نقاش حرفه ای و پایه گذارگالری آریا در تهران است. او به عنوان یک هنرمند نقاش، تا کنون چهارنمایشگاه انفرادی برگزار کرده است و دربیش از پنجاه نمایشگاه گروهی چه در داخل و چه در خارج از ایران شرکت داشته است. او گالری آریا را در سال ۱۹۹۱ پایه گذاری کرد و از آن زمان به ارائه آثار نقاشی، مجسمه سازی، عکاسی و جواهرسازی هنرمندان گوناگون اشتغال داشته است. اوبه عنوان مدرس، یکی از پایه گذاران موسسه فرهنگی و هنری ماه مهر بوده است. نهادی که جای خالی آموزش هنر در زمینه تئوری و نقد هنر را پر می کند. او هم چنین یکی از موسسان دنا آرت گروپ ازحامیان زنان ایرانی نقاش در ایران و خارج از کشور است.

2018 0517 Aria Eghbal

هالی جرگر

هالی جرگر متصدی گزینش (کیوریتور) نمایشگاه درموزه صنایع دستی و هنرهای مردمی (Craft & Folk Art Museum) در لس آنجلس در جنوب کالیفرنیاست. او دارای درجه کارشناسی دررشته هنرهای زیبا از دانشگاه ایالتی بال در ایندیانا و فوق لیسانس هنرهای زیبا از دانشگاه نبراسکا لینکلن است. او هم چنین دراین دانشگاه به تدریس اشتغال داشته است. اودرسمت عضو هیات امنای مدرسان موزه ای درجنوب کالیفرنیا (MESC) و انجمن چاپ و پوسترسازی هنری درلس آنجلس خدمت کرده است.

2018 0517 Holly Jerger

آماندا ماداکس

آماندا ماداکس، دستیار کیوریتور دربخش عکاسی موزه جان پل گتی در لس آنجلس کالیفرنیاست. اواز سال ۲۰۱۱، تعداد بی شماری نمایشگاه های عکاسی را به تنهایی و یا با همکاری متصدیان دیگر درموزه گتی برنامه ریزی کرده و برپا ساخته است. ازجمله اکنون آنگاه“: کریس کلیپ و ساختن درحین ارتکاب جرم (۲۰۱۷) : ایشیوچی میاکو: سایه های پس از جنگ (۲۰۱۵) : جوزف کودلکا: ملیت مشکوک (۲۰۱۴) و شکاف مدرن درژاپن“: عکس های هیروشی هامایا و کانسوکی یاماموتو (۲۰۱۳)

2018 0517 Amanda Maddox

سیف الله صمدیان

سیف الله صمدیان هنرمند مطرح، عکاس و فیلمبردار(سینماتوگرافر) ساکن تهران است. او به عنوان کارگردان هنری، تجربه همکاری با کارگردان هایی چون مارتین اسکورسیزی و عباس کیارستمی را داشته است. صمدیان درزمان پیدایش موج خاصی از عکس های ایرانی در دهه ۱۹۸۰ و از جمله هنگامی که این جنبش با بالا گرفتن جنگ میان ایران و عراق شتاب بیشتری به خود گرفت مورد توجه ویژه منتقدین قرار گرفت. او مدیر و پایه گذار فستیوال هنرهای بصری، فستیوال تصویر و ناشر و ادیتور مجله تصویر است. او در دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد اسلامی به تدریس در رشته فتوژورنالیسم اشتغال داشته است .

2018 0517 Seifollah Samadian

بابک تفرشی

بابک تفرشی عکاس، روزنامه نگار علمی و اخترشناس غیرحرفه ای (آماتور) ساکن شهر بوستن در ایالت ماساچوست است. او خالق و مدیرجهان درشب (TWAN)، یک برنامه بین المللی است که در آن عکاس ها از سراسر جهان عکس هایی را که از آسمان شب برفراز مناظر شهری و بناهای شناخته شده کره زمین گرفته اند را ارائه می دهند. او به عنوان یکی از همکاران نشریه نشنال جئوگرافیک و عکاسان پیشرو به خاطر تصاویری که از مناظر شب گرفته و در آن هنر، علم و فرهنگ را درهم آمیخته شناخته می شود. او به عنوان عضو هیات مشاور با اخترشناسان بدون مرز و به عنوان سفیرعکس با رصدخانه جنوبی اروپاهمکاری دارد. او به خاطر خدماتی که در راه عکاسی جهان شب انجام داده است در سال ۲۰۰۹ جایزه لنارت نیلسون یکی از مهم ترین جوایزعکاسی علمی جهان در آن زمان را دریافت کرد.

2018 0517 Babak Tafreshi

مریم زندی

مریم زندی عکاس مستند ایران و نویسنده ای است که برای عکس هایی که از وقایع انقلاب ایران گرفته شناخته می شود. او دارای لیسانس از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران می باشد و کار عکاسی را از سال ۱۹۷۰ دنبال کرده است. اوبه عنوان عکاس در رادیو و تلویزیون ملی ایران و هم چنین مجله تماشا مشاغل مهمی را بر عهده داشته است. او ناشر بیش از ۱۰ کتاب درباره عکاسی است که معروف ترین آن ها انقلاب ۷۹ درایران و چهره ها سری پرتره هایی از افراد سرشناس معاصر است. او از اعضای موسس و نخستین رئیس انجمن ملی عکاسان ایران (NIPS) می باشد.

2018 0517 Maryam Zandi

برگزارکنندگان

 (موزه صنایع دستی و هنرهای مردمی) Craft & Folk Art Museum 

این موزه تنها موسسه ای در شهر لس آنجلس است که فعالیت های خود را منحصراً به نمایش صنایع، طرح ها، و هنرهای مردمی معطوف نموده است. واقع در مکان تاریخی موزه روو (Museum Row)، نمایشگاه های CAFAM آثار هنرمندان پیشکسوت و نوپایی را به نمایش می گذارد که تبادلات بصری پراندیشه و برانگیزنده ای را بین صنایع و هنر معاصر ایجاد می کنند.

برنامه ها و رویدادهای این موزه فرصتی را در اختیار عموم مردم قرار می دهد تا در خلق آثار هنری مشارکت کنند و با هنرمندان به تبادل نظر بنشینند. برای کسب اطلاعات بیشتر به cafam.org مراجعه نمایید.

CAFAM logo

بنیاد فرهنگ

بنیاد فرهنگ یک بنیاد غیر مذهبی، غیر سیاسی، و غیر انتفاعی است که در سال ٢٠٠٨ به منظور تجلیل و ترویج هنر و فرهنگ ایران جهت انتفاع کل جامعه ایرانی کار خود را آغاز کار کرد. این بنیاد با تامین هزینه برنامه های تحصیلی، نشریات، و کنفرانس ها از فعالیت های گسترده دانشگاهی در کالیفرنیای جنوبی پشتیبانی به عمل می آورد. بنیاد فرهنگ همچنین از برنامه های متنوع فرهنگی مانند جشن نوروز، شب یلدا، مهرگان، برنامه های تاتر و رقص، نمایش فیلم، و شعر خوانی در کالیفرنیای جنوبی حمایت می کند و در همکاری با نهادهای مختلف فرهنگی و آکادمیک به تامین هزینه برنامه ها و نمایشگاه های عمده مرتبط با ایران و فرهنگ آن می پردازد. برای کسب اطلاعات بیشتر به Farhang.org مراجعه نمایید.

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه