جستجو
پوستر نشست هم اندیشی نخبگان و اندیشمندان حوزه فرهنگ و هنر-هنر متعالی

فراخوان دریافت مقاله «نشست هم اندیشی نخبگان و اندیشمندان حوزه فرهنگ و هنر» تا ۱۲ آذر تمدید شد.

■مهلت: ۱۲ آذر■

هنر همواره دو غایت‏ بنیادى داشته است، اول زیبایى صورت و دوم والایی معنا. هنرمند ایرانی ‏صرف زیبایى را مطلوب تلقى نکرده، بلکه زیبایى را با کمال مورد تامل قرار مى‏دهد، از این رو هنر این سرزمین همواره ره به تعالی برده و متعالی بوده، و این هنری است که موضوع پروژه هنر متعالی است، هنری در خدمت اکرام حقیقت وجود، هنری درخدمت بسط آموزه­های والای عالم معنا، هنر بعنوان چشمی دگربین شکافت حقیقت مستطر درعمق جان.

نشست علمی هنر متعالی در گذشته در قالب دو رویداد بزرگ بین­المللی و ملی اجرا شده است. نشست اول در  قصر الامارات شهر ابوظبی در کشور امارات عربی متحده در عالیترین سطح  جهت واکاوی ابعاد علمی و نظری مرتبط با هنر سنتی ایران با حضور اهالی علم و فرهنگ برگزار گردید. رویداد دوم نیز در مرکز آموزش و پژوهش­های بین­المللی وزارت امور خارجه با حضور هنرمندان، اساتید و فرهیختگان علمی و هنری در قالب نشستی تخصصی برگزار شد. در این نشست­ها فرهیختگان فرهنگی به ارائه مقالات و نتایج پژوهش­های خود در رابطه با هنر متعالی پرداختند. مقرر است سومین نشست با عنوان هم­اندیشی نخبگان و اندیشمندان حوزه فرهنگ و هنر به واکاوی  ابعاد نظری هنر متعالی ایران بپردازد.

تجربه نشان داده است که اجرای سیاست­های فرهنگی بدون توجه به زیربنای علمی همواره با بروز آسیب­های جدی و جبران­ناپذیری همراه بوده است. عموم فرآیندهای فرهنگ­ساز به دلیل عدم برخورداری از نگاه علمی لازم پس از قرارگرفتن در بستر زمان دچار چالش­های جدی شده­اند. به همین دلیل بنیاد هنر متعالی با توجه به افق چشم انداز خود برای حرکت در گستره جهانی، برگزاری نشست­های علمی و تخصصی را در دستور کار قرار داده است.

لذا با دعوت از هنرمندان و اساتید تراز اول دانشگاه، پژوهشگران، محققان و فرهیختگان علمی و فرهنگی نشست هم­اندیشی نخبگان و اندیشمندان حوزه فرهنگ و هنر در آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد. موضوع این نشست بررسی علمی و تخصصی مفهوم، جایگاه و کارکرد هنر متعالی خواهد بود. اهداف اصلی مورد نظر از برگزاری این نشست آسیب­ شناسی فضای هنرهای سنتی، شناسایی راهکارهای تقویت زیرساخت­های موجود و ایجاد فضای فکری و ادبیات مشترک حول محور هنرهای سنتی ایران و با عنوان هنر متعالی است.

نشست با ارائه شفاهی مقالات برتر پذیرفته­شده و یا سخنرانی اساتید مدعو برگزار خواهد شد. در این راستا از کلیه محققان، پژوهشگران، اساتید دانشگاه و فرهیختگان فرهنگی و هنری دعوت به عمل می­آید تا مقالات علمی خود را بر اساس محورهای موضوعی ذیل تنظیم نموده و به آدرس پست الکترونیک paper@arad.co.ir ارسال نمایند. مقالات دریافت شده توسط کمیته علمی و داوران بررسی می­گردد و مواردی که از نظر شکلی و محتوایی پذیرفته شوند ضمن ارائه شفاهی در نشست در کتاب مجموعه مقالات نشست منتشر خواهد شد.

زبان نشست فارسی است و مقالات صرفا به زبان فارسی دریافت می گردد. در صورت تدوین مقاله به زبان انگلیسی ارائه ترجمه فارسی آن الزامی است.

 محورهای علمی جهت ارائه مقاله

  • بروز و ظهور و جایگاه هنر متعالی در آثار هنرهای سنتی و مدرن
  • تاثیر و تاثر آموزه­های دینی بر هنر متعالی، میزان حضور و بروز آن
  • بررسی نقش، کارکرد، اهمیت و اولویت فرم یا محتوا در هنر متعالی
  • بررسی نیاز جامعه، کارکرد و کاربرد هنر متعالی در زندگی امروز
  • حرکت جریان هنر متعالی به سوی هنر کاربردی یا هنر موزه­­ای
  • تعریف علمی مفهوم، ماهیت و مولفه­های هنر متعالی
  • وجوه اشتراک و افتراق هنر متعالی با هنر دینی و هنر اسلامی
  • امکان و میزان ظهور مفهوم هنرمتعالی در رشته­های مختلف هنری
  • بررسی قرائت­های مختلف از مفهوم هنر متعالی از گذشته تا حال
  • تلاقی و تضارب آرای متفکران شرقی و غربی درباره هنر متعالی

زمان بندی فراخوان

  • انتشار فراخوان دریافت مقاله : ۱۹ تیر ۱۳۹۵
  • آخرین زمان برای دریافت چکیده مقالات : ۱۹ مهر ۱۳۹۵
  • آخرین زمان دریافت متن کامل مقالات : ۳۰ آبان ۱۳۹۵  تا ۱۲ آذر ۱۳۹۵ تمدید شد.
  • برگزاری نشست علمی : ۲۹ آذر ۱۳۹۵

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فرمت استاندارد نگارش مقالات با دبیرخانه نشست علمی با شماره ۸۸۸۳۱۵۲۰ ۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه