جستجو

فراخوان مقاله اولین همایش برندینگ شهری و توسعه پایدار توسط گروه یادآفرین منتشر شد.

■ مهلت: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ■

برندینگ شهری مفهومی نوین در ساخت مزیت و هویت رقابتی شهرها بشمار می رود که به بازتاب تصویر و جایگاه شهر در گستره رقبای آن می انجامد. توسعه زیرساختی، توسعه رفاه اجتماعی و مشارکت شهروندان، بستر سازی فرهنگی در شهر، هویت شهری و شهروندی، جذب سرمایه و منابع از جمله ارکان کلیدی شهر است که توسط ذینفعان مختلف آن در بستر شهر تبیین و اجرا می شود.

در این بین حلقه واسطی که به تجمیع تمامی این ارکان و احصا تصویر شهر در قالب منشور واحد برند شهر می انجامد اعمال برنامه های برندینگ شهری است که فعالیت های تمام ذینفعان شهر را در قالب هویتی اختصاصی از آن در عرصه رقابتی شهرها و در فضای مناسبات منطقه ای و بین المللی شکل می دهد.

گروه یادآفرین بعنوان اولین و تنها مرکز تخصصی برندینگ شهری، مکانی و ملی در ایران در راستای رسالت توسعه ساختاری و علمی این موضوع در کشور و ایجاد بستری تخصصی برای فعالین حوزه های مرتبط و میان رشته ای همایش برندینگ شهری و توسعه پایدار را با نگاهی به روند توسعه و اعمال استراتژی های برندینگ شهری در شهرهای مختلف و بررسی و تطبیق این مفهوم با رویکردهای توسعه ای و مدیریت شهری در ایران را در مرداد ۱۳۹۶ برگزار خواهد کرد.

تلاش ما بر این است تا این رویداد با پشتوانه علمی و محتوایی گروه یادآفرین و همچنین با همراهی اساتید حوزه های میان رشته در این زمینه به گسترش مفاهیم حوزه برندینگ شهری در ساختار علمی و تخصصی کشور کمک بسزایی نماید و رویکردی علمی و استراتژیک به این موضوع را در بین گروه های ذینفعان شهری ارتقا بخشد.

ماموریت همایش

در دهه های اخیر، شهرها به عنوان مراکز تجمیع منابع نقش و اهمیتی مهم را در عرصه های گوناگون کسب کرده اند و با رشد شهرنشینی  و همچنین روند رو به رشد ارتباطات و ظهور تکنولوژی های نوین، شهرها به مراکز تعیین کننده ای در ساخت قدرت ملی کشورها تبدیل گشته اند. همچنین برنامه های توسعه ای مختلفی جهت پیشرفت و رشد شهرها در ابعاد گسترده توسط متخصصین و سیاست گذاران حوزه های مرتبط با مدیریت شهری در کشورهای مختلف اعمال گشته و نتیجه اجرای هدفمند و باثبات چنین برنامه هایی در ساختار و شاکله شهرهای مدرن و توانمند امروزی در سطح جهان قابل مشاهده است.

یکی از مهم ترین استراتژی ها در روند سیاست گذاری های برنامه ریزی شهری و اعمال برنامه های توسعه پایدار در شهر استفاده کاربردی از مفهوم نوین برندینگ شهری است که به عنوان برنامه ای مکمل در کنار مفاهیم و برنامه های مدیریت و توسعه شهری در راستای ساخت، ارائه و معرفی تصویر و برند شهر به گروه های مخاطبین نقشی اثرگذار را دارد. شهرهای پیشرو در جهان که به نماد اصلی کشور خود در توسعه پایدار و جذب منابع بدل گشته اند شهرهایی هستند که برندینگ شهری را بعنوان حلقه ای مکمل در راستای دستیابی به اهداف خود قرار داده اند.

در سال های اخیر ورود این مفهوم نوین به خاورمیانه و آسیا، کشورها و شهرهای مختلف را بر آن داشته تا با بهره مندی از نتایج تجارب شهرهای موفق نظیر بارسلونا، سیدنی، لیون، کپنهاگ و… به تدوین بستری مناسب برای اعمال برنامه های برندینگ شهری در جهت معرفی ظرفیت ها و مزیت های خود به گروه های مخاطبین بپردازند.

نخستین همایش برندینگ شهری و توسعه پایدار در ایران با هدف ایجاد بستری تخصصی و رویکردی علمی – اجرایی به این موضوع رسالت خود را در راستای معرفی این مفهوم نوین و استراتژیک بنا نهاده است. ایجاد جریان تخصصی در این زمینه در کنار گسترش رویکرد علمی و ساختاری به موضوع دغدغه ای است که در تمامی شهرهای موفق و پیشرو در این زمینه وجود داشته و پیش از اجرای هر برنامه ای به آن پاسخ داده شده است. بررسی و تحلیل نتایج برنامه های اعمال شده در شهرها و کشورهای موفق و ناموفق در این حوزه، شناخت ساختاری موضوع، پایش و شناخت گروه های ذینفعان، تدقیق نقش ارکان مدیریتی شهر و کشور در این حوزه و نحوه نقش آفرینی شهروندان بخشی از مفاهیم کلیدی برندینگ شهری است که نیاز به شناخت و درک آن پیش از اعمال هر رویکردی در این زمینه امری حیاتی بشمار می رود.

نخستین همایش برندینگ شهری و توسعه پایدار با رویکرد جریان سازی علمی به موضوع برندینگ شهری و توسعه نگرش تخصصی به این موضوع کار خود را آغاز نموده است و در به ثمر رساندن این رسالت خود در فضای مدیریت و توسعه پایدار شهری در راستای تقویت ظرفیت ها و هویت رقابتی شهرهای جمهوری اسلامی ایران در بین گستره شهرهای مختلف استوار و پایبند است.

محورهای همایش

زیرساخت
خدمات شهری
شهر هوشمند
محیط زیست
شهرهای آینده
شهر سبز
شهر سلامت

فرهنگی
 دیپلماسی شهری
فرهنگ و هنر
میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری
زیباسازی شهری
روابط عمومی

اقتصادی
 درآمد پایدار
هویت رقابتی شهر
گردشگری
کارآفرینی

توسعه اجتماعی
 توسعه مشارکت اجتماعی
هویت شهری و شهروندی
هویت شهرهای جدید
ورزش و توسعه برند شهر

دبیرخانه همایش
تهران، نیاوران، میدان با هنر
جنب داروخانه صدف، شماره ۳۶
شماره تماس: ۲۶۱۵۳۷۳۹

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه