جستجو
فراخوان نخستین جشنواره ملی شعر دانشجویی

فراخوان نخستین جشنواره ملی شعر دانشجویی منتشر شد.

  • مهلت: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ ۱۰ تیر ۱۳۹۹

جشنواره ملی شعر دانشجویی ایران با مشارکت دانشجویان شاعر یا دوستدار شعر، ادبیات و فرهنگ و هنر در تمامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور برگزار می‌شود. این جشنواره که به‌همت جهاد دانشگاهی، با مشارکت دانشگاه‌های مختلف، استادان محترم دانشگاه دانشجویان ارجمند و همچنین جمعی از شاعران، مترجمان، منتقدان و پژوهشگران بنام و معتبر کشور برگزار خواهد شد، در نخستین دوره برگزاری خود، بخش‌های شعر کلاسیک، شعر نیمایی و آزاد، شعر آیینی، شعر طنز، ترانه و شعر ترجمه را شامل می‌شود.

این جشنواره که قرار است هر ساله به همت جهاد دانشگاهی و با مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور برگزار شود، در نخستین دوره‌ خود، در قالب‌های «کلاسیک، نیمایی، سپید و آزاد، ترانه، طنز و شعر ترجمه» از کلیه‌ دانشجویان مقطع‌های مختلف تحصیلی دعوت کرده است که در بخش رقابتی این جشنواره‌ ملی شرکت و برای به‌دست آوردن تندیس «رودکی» رقابت کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام و شرکت در جشنواره که کلیه‌ مراحل آن به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و درنهایت اردوی بزرگ برگزیدگان آن نیز در تابستان آینده با رویدادهای آموزشی و تجلیلی برگزار خواهد شد، به این سامانه‌های اینترنتی مراجعه کنند:
sheredaneshjoei.ir
eventta.ir
تنها شرط‌های شرکت در این جشنواره که با دبیری علمی علیرضا بهرامی برگزار می‌شود، دانشجو بودن صاحب آثار و نیز حائز رتبه نبودن آثار ارسالی در دیگر جشنواره‌ها اعلام شده است.
هر شرکت‌کننده در هر یک از قالب‌ها، حداکثر با ۳ اثر و جمعا حداکثر با ۱۸ اثر در این جشنواره می‌تواند شرکت کند.

نقیضه‌نویسی ادبیات کهن، شعرخوانی معاصر، خوانش متون ادبی کهن و نقد و معرفی مجموعه اشعار از دیگر بخش‌های جنبی جشنواره است که شرکت‌کنندگان برای به‌دست آوردن حداکثر امتیاز، در این بخش‌ها نیز می‌توانند شرکت کنند.

محفل‌های شعری نخستین دوره‌ جشنواره‌ ملی شعر دانشجویی از روز ملی شعر و ادب تاکنون، در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه زنجان، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه گرگان و دانشگاه الزهرا (س) برگزار شده است. در این رویدادها، علاوه بر برگزاری نشست‌های تخصصی و شعرخوانی دانشجویان و استادان دانشگاه، تجلیل و اهدای تندیس «رودکی» به محمدرضا شفیعی کدکنی، ساعد باقری، محمدعلی بهمنی، عبدالجبار کاکایی و ناصر فیض، از دیگر بخش‌های رویدادهای شاعرانه‌ جشنواره‌ ملی «شعر دانشجویی» بوده که هر کدام زیر یک شاخه شعری برگزار می‌شوند

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

6 پاسخ

  1. باسلام؛ از صحت مهلت ارسال آثار(که نوشته اید ۲۶ شهریور ۱۳۹۹) مطمئن هستید؟! طبق محتوای تارنماها(وبسایت های) مربوطه, “مراسم پایانی نخستین دوره «جشنواره ملی شعر دانشجویی»” در تاریخ ۱۰ تیر ۹۹ برگزار شده است! جسارتا اشتباه در اعلام این تاریخ غلط, از طرف festivart بوده یا جشنواره؟

    1. سلام. وقت شما بخیر. خبر بر اساس متنی که برای فستیوارت ارسال شده، تنظیم شده و به علت عدم بررسی دقیق تر اتفاق افتاده. اشتباه از طرف فستیوارت بوده و از مخاطبین محترم، عذرخواهی می کنم.

  2. سلام… من ترانه سرا هستم میتونم شرکت کنم؟
    من دانشگاه کوردستان درس میخونم همینجا برگزارمیشه ینی؟
    بعد فقط آثارو باید بدیم یا اونجا بخونیم اگه میشه بهم بگید

  3. سلام.یه سوالی داشتم.منظور از دانشجو در هرمقطع وسنی هست؟ مثلا شامل مقطع دستیاری تخصصی پزشکی هم میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه