جستجو

فراخوان نمایشگاه تصویرگری مهاجرت توسط مرکز بین‌المللی کتاب‌های تصویری (ICPBS) دانشگاه Worcester منتشر شد.

■ مهلت: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ ■

به گزارش روابط‎عمومی انجمن تصویرگران ایران، در متن فراخوان این نمایشگاه چنین آمده است: نمایشگاه «مهاجرت» به دنبال نشان دادن هزاران کودک و خانواده‌های آنهاست که به دلایل مختلف از جمله خشونت، فقر و غیره مجبور به مهاجرت به مکانی امن در دنیا می‌شوند. هنرمندان نمی‌توانند تأثیر بر حکومت بگذارند یا فقر و خشونت را مهار نمایند یا مردم را مجبور به مهاجرت کنند، اما می‌توانند سطح آگاهی مردم را نسبت به واقعیت افزایش دهند.

تصویرگران، به‌عنوان قصه‌گویان بصری، می‌توانند با ارائه کارهایشان پرسش‎هایی را مطرح کنند یا چالش‌هایی را ایجاد کنند و همزمان می‌توانند نکات مثبت مهاجرت افراد اعم از فرهنگ‌ها و ایده‌هایشان را مورد توجه قرار دهند. 

نمایشگاه در قالب چیدمانی، بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ کارت‌پستال را از تصویرگران همه کشورها به نمایش خواهد گذاشت. هرکدام از این کارت‌ها پرندهای مهاجر را در حال پرواز یا نشسته در آشیانه‌هایشان نشان می‌دهد. این چیدمان به فرهنگ و ایده‌های مهاجرت خارج مرزها انسانی، حصار و حریم‌ها اهمیت می‌دهد. همچنین این چیدمان شامل تصاویری است که توسط کارمندان و فارغ‎التحصیلان دانشگاه Worcoster انگلیس خلق‌شده و بخش بین‌المللی نمایشگاه کتاب‌های تصویری با موضوع مهاجرت را معرفی می‌کند. 

در این نمایشگاه تصویرگران مشهوری همچون Isol از آرژانتین، Roger Melo از برزیل، Shaun Tan از استرالیا، برنده جایزه استرید لیندگرن ۲۰۱۱ و نویسنده مقدمه کاتالوگ نمایشگاه، Lavra Larlin و Petr Horacek از انگلیس و Marit Tornquist از هلند نیز شرکت خواهند کرد. 

ما از دوستان تصویرگرمان دعوت می‌کنیم یک کارت‌پستال در اندازه ۱۰ در ۱۵ سانتی‌متر را شامل تصویرسازی پرنده‌ای روی کارت و پیامی نوشتاری مرتبط در پشت کارت برای ما بفرستند. این می‌تواند تصویرسازی واقع‌گرایانه از پرنده‌ای باشد که در کشور شما زندگی می‌کند؛ پرنده‌ای واقعی در فرهنگتان یا پرنده‌ای ساخته‌شده در ذهنتان باشد. 

با فرستادن کارت پستال، شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهند که ICPBS کارت آنها را به نمایش بگذارد و از اثر آنها در تبلیغات و انتشار هر دو سمت کارت در کاتالوگ استفاده کند. همچنین با فرستادن کارت‌پستال، شرکت‌کنندگان موافقت خود را اعلام می‌کنند تا کارت‌پستال اوریجینال آنها بعد از نمایشگاه، قسمتی از دارایی ICPBS شود و در کلکسیون دائمی آن قرار گیرد یا در هر فروش نیکوکارانه‌ای به فروش رسد. 

شرکت‌کنندگان لازم است فرم اجازۀ بهره‌برداری برای استفاده از کارت را امضا کنند و برای Piet Grobler به نشانی ایمیل Pietgrobler123@gmail.com ارسال کنند. همچنین اوریجینال کارت‌پستال باید تا تاریخ ۱۵ ژوئن ۲۰۱۷ (برابر با ۲۵ خرداد ۱۳۹۶) به آدرس زیر ارسال کنید:
MIGRATIONS exhibition
Taz Lovejoy
Digital Arts Centre
University of Worcester
Henwick Grove
Worcester
WR2 6AJ
United Kingdom

نمایشگاه «مهاجرت» که توسط دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) و خانه بین‌المللی هنر برای کودکان در براتیسلاوا (BIBIANA) حمایت می‌شود، در جنب نمایشگاه تصویرسازی کتاب براتیسلاوا در محل BIBIANA از تاریخ  ۹ تا ۳۱ سپتامبر ۲۰۱۷ (مطابق با ۱۸ شهریور تا ۸ مهر ۱۳۹۶) برگزار خواهد شد.

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه