جستجو

فراخوان نهمین سوگواره تعزیه استان سمنان سال ۱۳۹۶ توسط اداره فرهنگ و ارشاد دامغان منتشر شد.

■ مهلت: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ■

■ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان از انتشار فراخوان نهمین سوگواره تعزیه استان سمنان خبر داد و گفت: این سوگواره همزمان با دهه اول صفر در دامغان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، محمد طالبی روز دوشنبه افزود: این سوگواره توسط کانون تعزیه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان هفتم تا نهم آبان و در دهه اول صفر برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه نهمین سوگواره تعزیه استان سمنان با حضور گروه های منتخب نمایش آیینی مذهبی این استان برگزار می شود، نکوداشت قیام سالار شهیدان و پاسداشت ارزشهای حماسه حسینی، ایجاد  فضای گفتمان با رویکرد تحلیلی و انتقادی در خصوص هنر تعزیه استان سمنان و فراهم ساختن بسترهای لازم برای ارتقاء سطح علمی و عملی تعزیه در استان سمنان ازاهداف این سوگواره است.                            

طالبی با بیان اینکه گروه های تعزیه در انتخاب نسخ تعزیه آزاد هستند گفت: به گروه های راه یافته به مرحله نهایی حسب مسافت و عوامل، کمک هزینه ورود به جشنواره پرداخت می شود. 

وی با تاکید بر اینکه تعزیه های  منتخب باید شرایط اجرایی برای صحنه را داشته باشند افزود: زمان تعزیه نباید از ١٠٠ دقیقه بیشتر باشد، تاثیر بدیع بودن و خلاقیت در اجرای تعزیه در انتخاب آنها، هر گروه شرکت کننده می تواند تنها از یک شبیه خوان به عنوان مهمان استفاده کند، آوردن امکانات مورد نیاز در هر اجرا  به عهده گروه شرکت کننده است از جمله شرایط شرکت در این سوگواره است.

طالبی، تکمیل فرم حضور در سوگواره و ارسال از هر مجلس تعزیه سه حلقه cd یا dvd تصویری را از جمله مدارک برای ثبت نام برشمرد و اظهار داشت:  هر گروه می تواند حد اکثر دو مجلس تعزیه برای داوری ارسال نماید.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان، پایان وقت اداری بیست و پنجم مهرماه را مهلت ارسال مدارک به دبیرخانه این سوگواره ذکر کرد و افزود: دبیرخانه دائمی سوگواره تعزیه استان سمنان در مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهچراغی در دامغان، میدان ورزش با شماره تلفن ٣۵٢۶٠۴١١ واقع است.

 

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه