جستجو

فراخوان هشتمین دوره جشنواره سراسری فیلم کوتاه و عکس دانشجویان (امید) منتشر شد.

  • مهلت: ۴ اسفندماه ۱۳۹۷

هشتمین دوره جشنواره سراسری فیلم کوتاه و عکس دانشجویان (امید) با هدف شناسایی ، حمایت، تقدیر و پرورش استعدادهای درخشان حوزه فیلم و عکس و همچنین ایجاد فضای پر شور و نشاط در بین دانشجویان سراسر کشور با رقابت در یک عرصه فرهنگی و هنری،  در هفته اول اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار می گردد. به سبب اهمیت پرداختن به موضوع پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر و سایر آسیب های اجتماعی با استفاده از زبان هنر، این موضوع در قالب بخش ویژه جشنواره هشتم قرار می گیرد.

اهداف راهبردی این دوره جشنواره

  • شناسایی و معرفی استعدادهای ناب و خلاق دانشجویی در زمینه فیلم کوتاه، فیلم نامه و عکس
  • تقویت فضای پویا و پرنشاط اجتماعی در بدنه دانشگاهی  به عنوان یکی از عوامل بازدارنده از آسیب ها و انحرافات اجتماعی

موضوعات جشنواره

  • هشتمین دوره جشنواره فیلم و عکس دانشجویی در دو موضوع زیر در چهار بخش فیلم کوتاه، فیلم های صد ثانیه ای، فیلمنامه و عکس برگزار می گردد:
    • آزاد
    • موضوع ویژه : پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی

بخش های جشنواره

۱- بخش فیلم کوتاه
  • در بخش فیلم کوتاه آثار در قالب فیلم های داستانی، مستند، تجربی و انیمیشن پذیرفته می شوند.
مقررات بخش فیلم کوتاه:
  • مدت زمان فیلم ها نباید بیشتر از ۳۰ دقیقه باشد.
  • بیش از ۲ سال از تولید فیلم نگذشته باشد. (فیلم ها باید بعد از آذر ۱۳۹۵ ساخته شده باشند)
  • محدودیتی از نظر تعداد آثار ارسالی وجود ندارد.
  • فیلم باید به صورت فایل دیتا روی DVD به دبیرخانه جشنواره ارسال شود. کد رهگیری که پس از ثبت نام در سایت داده می شود باید روی DVD به همراه نام فیلم ساز، شماره همراه و نام فیلم و مدت زمان آن بصورت خوانا نوشته شود.
  • فرمت های قابل قبول جشنواره به شرح زیر است: MXF، MOV (H.264)، MPEG 4 (H.264)، MPEG 2، DV AVI
۲-  بخش فیلم‌نامه:
  • به منظور کشف استعدادهای جوان در زمینه فیلم‌نامه‌نویسی و همچنین حمایت از تولید فیلم نامه های برتر، بخش مسابقه فیلم نامه نویسی با موضوع ویژه “اعتیاد و آسیب های اجتماعی” برگزار می شود.
مقررات بخش فیلم‌نامه:
  1. هر فیلم‌نامه باید به شکل آنلاین ثبت نام شده و کد رهگیری از سایت دریافت نماید.
  2. فیلم‌نامه‌ها باید بصورت کامل با هر دو فرمت pdfو word در هنگام ثبت اثر ضمیمه شود.
  3. از فیلم نامه های ارسالی نباید فیلمی تولید شده باشد.
  4. همراه بودن خلاصه فیلم‌نامه در حداکثر یک صفحهA4 در صفحه اول فیلم‌نامه الزامی است.
  5. فیلم‌نامه باید بر مبنای زمان حداکثر ۳۰ دقیقه نوشته شده باشد.
  6. تعداد فیلم‌نامه های ارسالی هر نفر حداکثر ۲ فیلم‌نامه در نظر گرفته شده است.
  7. در فیلم نامه های اقتباسی منبع اقتباس باید در صفحه اول فیلم نامه ذکر شود.
۳-  بخش فیلم های صد ثانیه ای:
  • بخش فیلم های صد ثانیه ای جشنواره با موضوع ویژه جشنواره (اعتیاد و آسیب های اجتماعی) برگزار می‌شود. فیلم سازان دانشجو می توانند با فیلم های خود در قالب مستند، داستانی، انیمیشن یا نماهنگ و با مدت زمان حداکثر ۱۰۰ ثانیه در این بخش جشنواره شرکت نمایند. مقررات این بخش همانند بخش فیلم کوتاه است.
بخش عکس
  • دانشجویان متقاضی شرکت در بخش عکس  با توجه به بخش های جشنواره می توانند آثار خود را  در به دو شکل تک عکس و مجموعه عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.  مجموعه عکس به آثاری گفته می شود که تصاویر آن از نظر فرمی یا مفهومی در ارتباط باشند و در نهایت زمینه لازم را برای انتقال ذهنیت عکاس فراهم آورند. هر شرکت کننده می‌‌تواند در هر یک از بخش های ویژه و آزاد، ۱۰ تک عکس و ۱ مجموعه عکس بین ۲ تا ۸ فریم را به دبیرخانه ارسال نماید. همین قانون در مورد عکس های موبایلی نیز صادق است و آثار بخش موبایل به طور جداگانه مورد داروی قرار خواهند گرفت.
  • رویکرد عکاسان در این جشنواره می تواند شامل هر دو زمینه عکاسی مستند اجتماعی و عکاسی هنری باشد.عکاسانی که با رویکرد مستند اجتماعی آثار خود را تولید و ارسال می کنند می بایست از هرگونه دستکاری در عکس ها که منجر به گرافیکی شدن و حذف بعد عکس شود، و یا دخالت در واقعیت به هر صورت، عکس سازی، مونتاژ و کولاژ، جابه جایی عناصر عکس و حذف عناصر تصویر خودداری کنند. در عکس های مستند اجتماعی تنظیم نور، کنترل رنگ، افزایش یا کاهش کنتراست، کاهش یا افزایش کلاریتی، افزایش یا کاهش گرین و شارپنس، و کراپ کردن تنها تا جایی مجاز است که وجه اسنادی را بر هم نزند. عکس های با رویکرد هنری در ارائه هرگونه تمهیدی آزاد هستند.
شرایط فنی آثار و مقررات شرکت در بخش عکس:
  1. کلیه دانشجویان دانشگاه های کشور می توانند در این جشنواره شرکت کنند.
  2. تمامی شرکت کنندگان جهت شرکت در جشنواره باید ابتدا ثبت نام اولیه را در سایت رسمی جشنواره به نشانی http://omidfestival.ir انجام دهند و در پایان ثبت نام، نام کاربری و رمز عبور خود را برای تمامی مراحل بعدی جشنواره نزد خود حفظ کنند.
  3. هر شرکت کننده می‌‌تواند درهر بخش (۱۰ تک عکس)و ۱ مجموعه عکس بین ۲ تا ۸ فریم را به دبیرخانه ارسال نماید.
  4. آثار ارسالی می‌‌توانند رنگی یا سیاه و سفید بوده و با هر قالبی ثبت شده باشند اما در نهایت باید به صورت یک فایل Jpeg که اندازه ضلع بزرگ آن حداقل Pixel1600 (در عکس‌های افقی Width =1600 pixel و در عکس‌های عمودی Height =1600 pixel باشد) و کیفیت یا Qualityحجم فایل ارسالی از ۲ مگابایت تجاوز نکند. لطفاً اندازه و حجم عکس ها را پیش از ارسال کنترل کنید. در صورتی که عکس ها شرایط لازم را نداشته باشند در هنگام ارسال آپلود نخواهندشد.
  5. اطلاعاتی از قبیل عنوان عکس، نام عکاس به داورها ارائه نخواهد شد. هیچ نوشته ای از قبیل عنوان عکس، نام عکاس یا توضیح نباید به صورت واترمارک در داخل عکسها بیاید، متن های توضیحی و توصیفی مربوط به بخش مجموعه عکس ها نیز، به صورت مجزا و فایل word ارسال گردد.
  6. داوران حق دارند تا بنا به صلاحدید و در صورت لزوم در تعداد و ترتیب مجموعه عکس ها تغییراتی را به وجود آورند.
  7. در این جشنواره تک عکس و مجموعه عکس ها در کنار هم مورد داوری قرار خواهند گرفت.
  8. دبیرخانه جشنواره جهت بررسی ارسال نماید درغیراینصورت از فرایند داوری حذف خواهند شد. مستندات مورد قبول دبیرخانه شامل ارائه فایل خام اثر (RAW- NEF) یا عکس قبل و بعد از اثر یا فایل ثبت شده برای عکس های تلفن همراه خواهد بود.
  9. پس از داوری آثار و در صورت راهیابی اثر به بخش مسابقه، باید اندازه بزرگ و اصلی اثر جهت ارائه در نمایشگاه و چاپ کتاب از صاحب اثر به دبیرخانه تحویل داده شود و بدیهی است عدم تحویل اندازه مناسب در مهلت مقرر، منجر به حذف صاحب اثر از فهرست پذیرفته شدگان در جشنواره و چاپ اثر در کتاب و ارائه در نمایشگاه خواهد شد.
  10. برگزار کننده جشنواره می تواند آثار را با ذکر نام صاحب اثر در قالب های مختلف مورد استفاده قرار دهد.
  11. آثار راه یافته به بخش مسابقه در قالب کتاب به چاپ خواهد رسید و جهت اهداف آموزشی جشنواره، یک نسخه از این کتاب به تمامی شرکت کنندگان جشنواره اهدا خواهد شد.
  12. ارسال آثار به معنای پذیرش تمامی مقررات این جشنواره است.
  13. آثار بدیع، بروز، خلاقانه و ایده محور در اولویت انتخاب هستند.
  14. شرکت در جشنواره از طریق دریافت فرم ثبت نام از سایت جشنواره به نشانی  http://omidfestival.ir و تکمیل آن و ارسال آن به دبیرخانه جشنواره می باشد.
مقررات عمومی
  1. شرکت همه‌ دانشجویان دانشگاه های کشور در این جشنواره مجاز است. دانش آموختگانی که بیش از یک سال از اتمام از تحصیلشان نگذشته باشد نیز می توانند در این جشنواره شرکت کنند.
  2. ثبت نام در جشنواره تنها از طریق سایت جشنواره امکان پذیر است بنابر این لازم است درخواست کنندگان با مراجعه به سایتomidfestival.ir فرم تقاضای شرکت در جشنواره را تکمیل کرده و کد رهگیری دریافت نمایند.
  3. به هیچ عنوان امکان تغییر و یا ارسال مجدد آثار وجود ندارد.
  4. به آثاری که به بخش مسابقه راه یافته‌اند، گواهی شرکت داده خواهد شد.
  5. آثاری که استانداردهای فنی و نمایشی را نداشته باشند از بخش مسابقه حذف می‌شوند.
  6. دبیرخانه جشنواره، مسئولیتی در قبال آسیب‌های ناشی از ارسال نامطلوب آثار از جانب شرکت کنندگان را نمی پذیرد.
  7. پس از راهیابی اثر به جشنواره امکان خارج کردن آن وجود ندارد.
  8. اخذ تصمیم نهایی درباره موارد پیش بینی نشده که در مقررات حاضر لحاظ نشده و یا ابهامات ناشی از مفاد آن و تغییر در بعضی از مقررات، با دبیر جشنواره است.
  9. دبیرخانه جشنواره، ارسال کننده اثر را صاحب اثر تلقی می کند. در صورت اثبات خلاف آن در هر مرحله، اثر ارسالی حذف شده و مسئولیت حقوقی آن نیز متوجه ارسال کننده خواهد بود.
  10. نسخه بازبینی فیلم ها عودت داده نمی شود.
  11. دبیرخانه مجاز است ۳ دقیقه از آثار بخش های مختلف جشنواره را به منظور اطلاع رسانی در اختیار صدا و سیما و شبکه های اجتماعی و رسانه ای قرار دهد.
  12. دو قطعه عکس صحنه(نمای فیلم) ، پوستر فیلم و عکس کارگردان (برای بخش فیلم) و عکس هنرمند (برای بخش عکس) در هنگام ثبت نام باید در پرتال جشنواره بارگذاری شود.
  13. تکمیل فرم تقاضای شرکت در جشنواره به معنای قبول مقررات اعلام شده است.

جوایز جشنواره:

  • به نفرات برگزیده در بخشهای مختلف جشنواره تندیس، لوح تقدیر و جوایز نقدی اهدا می گردد.
گاه شمار جشنواره:
  • آخرین مهلت ثبت آثار: ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۷
  • آخرین مهلت ارسال فیلم، عکس، فیلمنامه: ۱۱اسفند ماه ۱۳۹۷
  • زمان برگزاری جشنواره : هفته اول اردیبهشت ۱۳۹۸
  • مکان برگزاری جشنواره : دانشگاه شیراز
  • دبیرخانه جشنواره :شیراز ، میدان ارم، دانشگاه شیراز ، ساختمان معاونت فرهنگی اجتماعی، طبقه سوم، اتاق ۳۰۵ شماره تماس ۰۷۱۱۳۶۲۶۹۳۲۱ کد پستی ۷۱۹۴۶۸۵۳۹۹

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه