جستجو

فراخوان هشتمین مسابقه‌ی بین‌المللی پوستر Mut zur Wut آلمان منتشر شد.

■ مهلت: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ■

بهترین ایده‌ای که تا کنون  برای هم زیستی مسالمت آمیز مردم در کنار هم برای همه‌ی ملت‌ها و قومیت‌ها به طور مشترک خلق شده، بیانیه‌ی حقوق بشر است که در سال ۱۹۴۸ در حالی شکل گرفت که تاکید داشت بر اینکه تمامی انسان‌ها آزاد متولد می‌شوند، شأن و حقوق آن‌ها با یکدیگر برابر است و همه حق دارند بدون در نظر گرفتن رنگ پوست، نژاد، جنسیت، زبان، مذهب، ملیت، پیشینه‌ی خانوادگی و اجتماعی، میزان درآمد و یا هر ملاک دیگری در این دنیا زندگی کنند.
مجموعه‌ی “Mut zur Wut” بر اساس همین دیدگاه شکل گرفته و از این رو ما معتقدیم که هر فردی حق دارد در مقابل زیر پا گذاشتن حقوق بشر، ظلم، خشونت، نژادپرستی، تروریسم و تعصبات مذهبی خشم خود را نشان دهد و نظرش را آزادانه بیان کند.
باعث تاسف است که حقوق اولیه انسان‌ها همچنان نادیده گرفته می‌شود و هجوم ثبت بیش از ۲۰۰۰ پوستر از ۵۰ ملیت مختلف در هر دوره از این رویداد، خود گواه این حقیقت است. ما در ادامه‌ی فعالیت‌هایمان به شدت به اهمیت تغییرات رفتاری پی برده‌ایم و خوشحالیم که همین تلاش‌ها باعث شده تا بتوانیم حمایت‌هایی از جانب حامیان حقوق بشر در جهت اطلاع‌‌رسانی بیش‌تر در ارتباط با مشکلات اجتماعی و زیست‌ محیطی جذب کنیم.
مسابقه‌ی بین‌المللی “Mut zur Wut” امسال نیز برای هشتمین دوره‌ی متوالی فراخوان جدید خود را منتشر کرده و با دعوت از تمامی طراحان دعوت می‌کند تا با خلق پوستر‌هایی که بتواند خشم نهفته‌ی آن‌ها را در مقابل بی‌عدالتی رایج در جهان نشان دهد، در این رویداد حضور پیدا کنند.
ما همه آگاهیم که این تلاش‌ها شاید نتواند مرهمی بر زخم‌هایی چون بحران پناهندگان در اروپا و یا پیشگیری از خطرات باقی ماندن آثار سلاح‌های اتمی باشد، اما به هر حال مسولیت اجتماعی که بر گردن داریم ما را بر آن می‌دارد تا با ارایه‌ی راه‌حل‌های کوچک منطقه‌ای، تغییراتی هر چند کوچک در سطح جوامع ایجاد کنیم.

شرایط شرکت در مسابقه:
هر طراح می‌تواند حداکثر با ۳ پوستر که بر موضوعات سیاسی، اجتماعی، انتقادی و یا نظریه‌ی شخصی سازنده‌ای متمرکز باشد، و در آن از طریق تصویر موضوعی را آشکار کرده باشد در این مسابقه شرکت کند.

مهلت آپلود آثار در سایت : ۱۰ اردیبهشت  ماه ۱۳۹۶

فرمت پوستر‌ها: A3-150dpi-jpg
*آپلود آثار بزرگ‌تر از A3 یعنی ۲۹٫۷x42cm در سایت مقدور نخواهد بود.

داوران مسابقه:
۵ داور بین المللی شناخته شده طی دو دوز تمامی پوسترهای ثبت شده را بررسی خواهند کرد و۳۰ پوستر تاثیرگزار را برای نمایشگاهی که به شکل تور در شهر‌های مختلفی به نمایش در خواهد آمد، انتخاب می‌کنند.
آثاری که پیش از این برای این مسابقه ارسال شده باشند و یا کپی برداری از آثار طراحان دیگر باشد از دور انتخاب خارج خواهند شد.
داوری در روزهای ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ در شهر هایدلبردگ آلمان صورت خواهد گرفت.

داوران رویداد:
اووه لوش (آلمان)
پریسا تشکری (ایران)
کای برگمان (آلمان)
اریک برکوئل (سوییس)
فلیکس فائفلی (سوییس)

تنها ۳۰ پوستر توسط داوران انتخاب خواهد شد و در مرحله‌ی بعد از طراحان خواسته خواهد شد که آثارشان را در سایز A1 و با در نظر گرفتن ۳ میلیمتر اضافه رنگ از هر طرف ارسال کنند.
ارسال اثر به منزله‌ی پذیرش قوانین مسابقه می‌باشد و برگزارکنندگان می‌توانند از آثار پذیرفته شده جهت تبلیغ این نمایشگاه در مکان‌های عمومی و فضاهای مجازی استفاده کنند.

دانلود راهنمای مسابقه

منبع خبر: وبسایت خوب روزرنگ

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه