جستجو

فراخوان هفته پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سال ۱۳۹۶ منتشر شد.

■ مهلت: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ ■

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «فراهم کردن زمینه بروز استعداد، خلاقیت و توانایی پژوهش‌گری در اعضا، مربیان و سایر علاقه‌مندان»، «کمک به ارتقای بینش و نگرش پژوهشی در کانون»، «معرفی پژوهش‌گران (اعضا، مربیان و کارشناسان) و ایجاد زمینه مناسب برای اشاعه و کاربست پژوهش‌های بنیادی و کاربردی در توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های کانون» اهداف این دوره جشنواره شمرده شده‌اند.
بنابراین قالب آثار مورد پذیرش، طرح‌های پژوهشی، طرح‌های اقدام‌پژوهی، پژوهش‌های اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون، مقاله‌ها (درسطح کارشناسی ارشد و بالاتر) و پایان‌نامه‌ها یا رساله‌های دانشجویی (در سطح کارشناسی ارشد و بالاتر) اعلام شده است.
بر این اساس، شرکت کنندگان استانی (کانونی و آزاد) آثار خود را در قالب آثار پژوهشی یاد شده می‌توانند به اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و شرکت کنندگان ستادی آثار خود را به اداره کل آموزش و پژوهش ارسال کنند.
در بخش بزرگ‌سال، محورهای پژوهش بر اساس چشم‌انداز کانون تعیین شده است و موضوع‌هایی همچون تربیت دینی، کودک و نوجوان امروز، قصه‌گویی کودک و نوجوان، سرگرمی‌ها و اسباب‌بازی‌ها، سینما و تئاتر کودک، ادبیات کودک و نوجوان، تعلیم و تربیت غیررسمی کودک و نوجوان، اوقات فراغت کودک و نوجوان، ترویج کتاب‌خوانی کودک و نوجوان، کشف و شکوفایی استعدادهای کودک و نوجوان، خلاقیت کودک و نوجوان، فعالیت‌های فرهنگی هنری ویژه کودک و نوجوان، کتابخانه‌های کودک و نوجوان، استانداردهای فضای مراکز فرهنگی هنری، صنایع فرهنگی حوزه کودک و نوجوان، نشریات و مطبوعات کودک و نوجوان،و محورهای اعلام شده در جشنواره‌های بین‌المللی قصه‌گویی و هفته کتاب و کتاب‌خوانی به چشم می‌خورد.
همچنین در بخش اعضای مراکز کانون محدودیتی برای انتخاب موضوع آثار پژوهش وجود ندارد. علاقه‌مندان می‌توانند آثاری را که برآمده از فکر و ایده‌ی شخص است و مطالب (کتاب، نشریه و اینترنت) در آن دخیل نیست به صورت شخصی یا گروهی تهیه و به دبیرخانه ارسال کنند.
در بخش بزرگ‌سال معیار انتخاب و بررسی آثار، «میزان انطباق موضوع پژوهش با اهداف چشم‌انداز کانون»، «میزان ارتباط پژوهش با فعالیت‌های کانون» و «قابلیت به کارگیری در فعالیت‌های خرد و کلان کانون» اعلام شده است.
گفتنی است که در هفته پژوهش که ۲۵ تا ۳۰ آذر ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد، ۳ اثر برگزیده و ۳ اثر تقدیری در بخش‌های پایان‌نامه، طرح پژوهشی، مقاله و اقدام‌پژوهی و۲۰ اثر برگزیده و ۲۰ اثر تقدیری در بخش پژوهش اعضا (با تقدیر از مربیان راهنمای اعضا) معرفی خواهند شد.
علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به فرم‌های این جشنواره در پایگاه خبری کانون به نشانی www.kanoonnews.ir مراجعه کنند.
همچنین شماره‌ی ۰۹۳۷۶۵۳۳۹۷۳ و پست الکترونیکی kanoon.pazhuhesh@gmail.com و نشانی: تهران، خیابان فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل آموزش و پژوهش راه ارتباطی دبیرخانه ویژه برنامه‌های هفته پژوهش اعلام شده است.

شیوه نامه هفته پژوهش

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه