جستجو

فراخوان فستیوال بین المللی تصویر FINI برای دانشجویان و هنرمندان حرفه ای منتشر شده است.

■مهلت: ۱۲ بهمن■

  • این رقابت توسط دانشگاه ایالت HIDALGO برگزار می شود و بعنوان بخشی از فعالیت های هفتمین دوره جشنواره بین المللی تصویر (FINI) که در شهر PACHUCA در ایالت HIDALGO مکزیک از ۲۷ آوریل تا ۵ می ۲۰۱۷ روی می دهد به شمار می رود.
  • فراخوان این رقابت خطاب به هر دو گروه دانشجویان و هنرمندان حرفه ای منتشر شده است. شاخه های رقابت شامل عکاسی (آنالوگ و دیجیتال)، روش های جایگزین، پوستر و فیلم مستند است. آثار ارسال شده توسط یک هیئت داوران واحد از افرادی با اعتبار ملی و بین المللی بررسی خواهند شد.

[restrict paid=true]

هدف مسابقه

  • این رقابت با هدف شناسایی، معرفی و تشویق و منتشر کردن دانشجویان و هنرمندان حرفه ای مکزیکی و سایر کشور ها در ژانرها، ابزارها و اجرای تصاویر مختلف برگزار می شود.
  • این رقابت در راستای اهداف دانشگاه به نفع فرهنگ و بهبود هنرها و نیز انعکاس بر روی موضوعات اجتماعی برگزار می شود.

موضوع مسابقه

  • موضوع اصلی رقابت امسال «توسعه پایدار» است. بنابراین آثار باید نشان دهنده و منعکس کننده برخی از ایده های زیر باشد:
    • مفهوم «توسعه پایدار» نتیجه توافقی بین ملت ها برای تشویق یک مدل توسعه اقتصادی جهانی است که با حفاظت از محیط زیست و عدالت اجتماعی سازگار است.
    • «کمیسیون جهانی محیط زیست و توسعه (WCED)» تعریف ذیل را ارائه داده است: «توسعه پایدار، توسعه ای است که به نیازهای نسل کنونی پاسخ می گوید، بدون انکه توانایی نسل های آینده را برای تأمین نیازهای خود به خطر بیندازد.» (Brundtland Report, UN, 1987)
    • مفهوم پایداری بعنوان فرآیندی فراگیر شناخته می شود که تعهد و پاسخگویی چندین نهاد جامعه را برای ساخت یک مدل اجتماعی-اقتصادی، سیاسی، محیطی و فرهنگی به منظور یک زندگی با کیفیت بهتر در بر می گیرد.

هزینه ثبت نام

  • شرکت در این رقابت رایگان است.

شرایط شرکت در این مسابقه

  1. مخاطبین این مسابقه، کلیه هنرجویان و هنرمندان حرفه ای رشته های عکاسی، طراحی گرافیک، هنرهای تجسمی و فیلم های مستند است.
  2. شرکت کنندگان فارغ التحصیل در این مسابقه باید دانشجویان دوره های کارشناسی رشته های مرتبط با هنرهای تجسمی، طراحی و یا سینمای دانشگاه های مکزیک یا سایر کشورها باشند و یا دانشجویانی از سایر مراکز آموزشی باشند که علیرغم ارائه هر گونه مدرک کارشناسی، دوره هایی را در آن رشته ها ارائه کند که توسط مقامات و یا دانشگاهیان آموزشی، موسسات و مراکز تأیید شده هنری و حرفه ای تلقی شوند.
  3. در حالت دیگر باید افراد حرفه ای در زمینه یکی از ژانرهای تحت پوشش فراخوان این جشنواره باشند.
  4. کسی که در این مسابقه ثبت نام می کند مسئولیت تضمین دارا بودن حق مالکیت معنوی اثر ارسالی، یا، در صورت وجود، اجازه شخص حقیقی یا حقوقی که خدمات حرفه ای آنها را برای انجام کار اجاره کرده، برعهده دارد.
  5. موضوع اصلی رقابت هفتمین دوره این رقابت «توسعه پایدار» است؛ به همین دلیل آثار ارسالی باید مرتبط با این موضوع مشخص شده باشند.
  6. مسابقه همانطور که ذکر شد دارای دو بخش می باشد. هر کدام از این بخش ها هم به ژانر های زیر تقسیم می شوند:
    1. عکاسی (آنالوگ و دیجیتال)
    2. تکنیک های ترکیبی|Alternative (دیجیتال آرت، فتومونتاژ، کلاژ و … )
    3. مستند (فیلم های کوتاه و بلند)
    4. پوستر (تکنیک آزاد)
      * همچون بخش مستند، محدودیتی درباره تکنیک و زمان اثر وجود ندارد.
  7. افراد حقیقی از هر کشوری می توانند در این مسابقه شرکت کنند. حداقل سن برای ثبت نام ۱۸ سال در زمان اتمام مهلت ثبت نام است.
  8. شرکت کنندگان تنها در یکی از دو بخش اصلی مسابقه می توانند شرکت کنند، با این حال می توانند در هر کدام از ۴ ژانر معرفی شده اثر خود را ارسال نمایند.
  9. آثار ارسالی برای این مسابقه باید در ۵ سال گذشته تا آخرین مهلت ثبت نام آفریده شده باشند.
  10. پرسنل اداری دانشگاه هیدالگو، اعضای حمایت کننده و برگزارکنندگان این رقابت نمی توانند در آن شرکت کنند.
  11. نادیده گرفتن شرایط و ضوابط ارائه شده در این بخش باعث رد صلاحیت آثار خواهد شد.

ثبت نام، انتخاب آثار و فرآیند داوری

  1. روند داوری در دو مرحله انجام می شود. مرحله اول شامل ثبت نام شرکت کنندگان و تأیید آن از طرف برگزارکننده مسابقه است که بررسی می شود تا ملزومات ارائه شده بر اساس ضوابط مسابقه باشد و انتخاب فینالیست ها توسط داوران انجام می شود. مرحله بعدی، تصمیم گیری نهایی داوران و جشن عمومی است که نتایج هر بخش و هر ژانر و برندگان جوایز و نمایش همه کارها در آن انجام می شود.
  2. افرادی که واجد شرایط شرکت در این مسابقه هستند باید فرم ثبت نام اینترنتی در آدرس زیر را تکمیل کنند.
    http://sistemas.uaeh.edu.mx/fini/moduloRegistro/vista/vtaRegistroParticipantes.php
    این فرم باید بوسیله همه اطلاعات مورد نیاز تکمیل و سپس تصاویر دیجیتالی (عکس، تکنیک های ترکیبی و پوستر) آپلود شود. شرکت کنندگان در بخش مستند باید لینک و پسورد کار تصویری خود را ارسال کنند. بعد از آنکه سیستم تأیید کرد که فرآیند ثبت نام و ارسال آثار با موفقیت انجام شده است، یک پیام اعلام وصول با یک پسورد برای هر یک از شرکت کنندگان ارسال می کند. توصیه می شود این پسورد را یادداشت کنید. اطلاعات شخصی شرکت کنندگان بطور خودکار رمزگذاری می شود و بدین ترتیب هیچ کس، حتی برگزارکنندگان مسابقه تا پس از مشخص شدن فینالیست ها به آن دسترسی نخواهد داشت.
  3. در ژانرهای عکاسی و تکنیک های ترکیبی، هر شرکت کننده باید مجموعه ای از ۳ تا ۶ اثر که نمایشگر موضوع مسابقه باشند با این مشخصات ارسال کند:
    ■ رزولوشن ۷۲dpi، فرمت JPEG، مد رنگی RGB یا Greyscale و ۸bit با حجم حداقل ۱MB و حداکثر ۳mb (هر کدام).
    شرکت کنندگان باید متن مفهومی کمتر از ۱۰۰۰ کاراکتری (سیستم کاراکترهای بیشتر را قبول نمی کند) برای کارشان ارسال کنند.
  4. در ژانر پوستر، هر شرکت کننده می تواند بطور آنلاین یک اثر ارسال کند. فایل ارسالی باید دارای ویژگی های زیر باشد:
    ■ رزولوشن ۷۲dpi، فرمت JPEG، مد رنگی RGB یا Greyscale و ۸bit با حجم حداقل ۱MB و حداکثر ۳mb.
    پوسترهای انتخابی بعنوان فینالیست در ابعاد ۱۲۰ در ۱۷۰ سانتی متر چاپ می شوند که به همین دلیل باید در آن تناسبات طراحی شده باشند.
  5. در ژانر مستند، شرکت کننده (در این مورد کارگردان یا نماینده مسئول پروژه) باید اثر خود را بصورت آنلاین ارائه کند که شامل خلاصه ای از مستند و لینکی به فیلم کامل (در صورت وجود به همراه پسورد) است. مستند باید بر اساس زبان اصلی فیلم دارای زیرنویس انگلیسی یا اسپانیایی باشد.
  6. ثبت نام و ارسال اثر به معنی پذیرش قوانین مسابقه است.
  7. آثاری که در بیش از یک بخش ارسال شوند بطور خودکار حذف می شوند، با این حال اجازه شرکت در بیش از یک ژانر وجود دارد.
  8. هیئت داوران از متخصصان هنرهای تجسمس و طراحی با تجارب شناخته شده و چهره شناخته شده تشکیل می شود. آنها در ارزیابی آثار استقلال کامل دارند. اعضای هیئت داوران در وبسایت مسابقه اعلام خواهد شد.
  9. در خلال مرحله اول، داوران به ارزیابی آثار ارسالی همه شرکت کنندگان و بررسی ارتباط آنها با موضوع مسابقه و کیفیت تکنیکی، زیبایی شناختی و مفهومی آثار می پردازند و آثار فینالیست را مشخص می کنتند. مرحله داوری در ۱۱ اسفند به پایان می رسد. نتایج در وبسایت مسابقه و شبکه های اجتماعی آن اعلام می شود. به افراد فینالیست از طریق ایمیل اطلاع داده می شود و مرحله اول مسابقه به پایان می رسد.
  10. آثار نهایی در روزهای ۱۲ تا ۲۷ اسفند دریافت می شوند. برگزیدگانی که آثار خودشان را در این بازه زمانی ارسال نکنند، بطور خودکار از مسابقه حذف می شوند.
  11. فینالیست های ژانر عکاسی و هنرهای ترکیبی مسئول ارسال فایل های دیجیتالی با کیفیت بالا (HD images) را بر عهده دارند. این آثار باید با فرمت TIFF، مد رنگی RGB یا Greyscale و ۸bit، رزولوشن ۳۰۰DPI، و با حجم حداکثر ۶۰MB باشند. آنها همچنین باید متن توضیحی کار و یک شرح حال مختصر (نصف صفحه برای هر اثر) ارسال کنند. این آثار باید از طریق سرویس Wetransfer به آدرس ایمیل concurso@fini.mx ارسال شوند.
  12. شرکت کنندگان فینالیست بخش پوستر باید فایل های دیجیتالی خود را با سرویس Wetransfer به آدرس ایمیل بالا ارسال کنند. اثر ارسالی باید رزولوشن ۱۷۵DPI، فرمت TIFF و مد رنگی RGB، با ابعاد ۱۲۰ در ۱۷۰ سانتی متر داشته باشد. همینطور باید یک شرح حال مختصر (نصف یک صفحه)، اگر مایل باشند یک متن توضیحی درباره مفهوم کارشان ارسال کنند.
  13. برگزارکننده مسئول چاپ، تنظیم و محل قرارگیری آثار است. بی توجهی به دستورالعمل های مطرح شده یا ارسال نکردن فایل های مورد نیاز سبب حذف کارها خواهد شد.
  14. فینالیست های بخش مستند باید سه نسخه از اثر نهایی فیلم بلند یا کوتاه خود را با فرمت DVD با سیستم NTSC با زیرنویس انگلیسی یا اسپانیایی (اگر نیاز باشد) به یکی از آدرس های زیر ارسال کنند:
    • در شهر Pachuca, Hidalgo مکزیک:
    • General Direction of the International Image Festival Administrative Tower, Second floor. 600 Abasolo Street, Historic Center, Z.C. 42000; Pachuca de Soto, Hidalgo, México.
      Tel: (771) 717-2000 ext. 2526
    • در Mexico City:
    • ۹۰۶ – ۵۰۲ Ángel Urraza Street Colonia Del Valle Centro, Z.C. 3100; Del. Benito Juárez, Mexico City (Leave at reception desk)
    • آثار ارسالی باید به شکل زیر لیبل زده شوند: عنوان اثر، طول فیلم، راهنمای شرکت در مسابقه (participation key)، اطلاعات تماس. اینها اطلاعات اجباری هستند که باید به صورت انگلیسی بر روی DVD نوشته شوند. درواقع به به زیان انگلیسی باید به شکل زیر باشد:
    • submission title, length, participation key and contact information
    • DVD ها باید شامل یک متن معرفی مستند، فهرست تیتراژ (the list of credits)، شرح حال مختصر خالق اثر و ۳ تا ۵ تصویر با این مشخصه ها باشد: ۳۰۰DPI، فرمت TIFF، مد RGB یا Greyscale و ۸bit.
  15. داوران رای خود را در روز شنبه ۹ اردیبهشت اعلام می کنند تا درباره جایگاه فینالیست ها در هر یک از دو بخش مسابقه تصمیم گیری شود.
  16. جشن اهدای جوایز در ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه روز ۹ اردیبهشت در سالن «Ing. Baltasar Muñoz Lumbier» مرکز فرهنگی «La Garza» در «۶۰۰ Abasolo Street, Downtown, Pachuca de Soto, Hidalgo» برگزار می شود.
  17. درصورتی که داوران تشخیص بدهند در یک یا چند ژانر یا حتی بخش اثری که دارای معیارهای هنری، تکنیکی و مفهومی مورد نظر باشد وجود ندارد یا در یکی از جایگاه های اول تا سوم، جایزه ای اهدا نخواهد شد.
  18. هر شرایط یا مشکلی که در این شرایط رسمی پیش بینی نشده باشد توسط داوران حل و فصل می شود و نظر آنها نهایی و غیر قابل اعتراض است.
  19. ثبت نام و حضور فینالیست ها در رقابت بین المللی تصویر FINI سال ۲۰۱۶ | International Image Contest FINI 2016 به معنی تأیید پذیرش بدون محدودیت انتشار آثار آنها از طریق هر رسانه چاپی یا الکترونیکی برای اهداق تبلیغاتی جشنواره با درنظر گرفتن اعتبار لازم به صاحبان آثار است.
  20. آثار فینالست ها به تملک هیئت امناء دانشگاه مستقل ایالت Hidalgo, NPO درخواهند آمدکه حق نمایش یا بازتولید آنها را به هر طریقی خواهد داشت. مالک کپی رایت آثار خود آفرینندگان خواهند بود.

جوایز و نمایشگاه

  1. جوایز ژانرهای عکاسی، تکنیک های ترکیبی و مستند در دو بخش موجود به شرح زیر است:
    1. در بخش حرفه ای، در هر ژانر ذکر شده در بالا، نفر اول مبلغ ۴۵۰۰ دلار دریافت می کند.
    2. نفر دوم هر یک از ژانرهای ذکر شده مبلغ ۲۵۰۰ دلار دریافت می کند.
    3. نفر سوم مبلغ ۱۵۰۰ دلار دریافت می کند.
    4. در بخش دانشجویی، در هر ژانر، نفر اول مبلغ ۲۲۰۰ دلار دریافت می کند.
    5. نفر دوم همان بخش مبلغ ۱۲۰۰ دلار دریافت می کند.
    6. نفر سوم مبلغ ۷۵۰ دلار دریافت می کند.
  2. در ژانر پوستر در هر بخش تنها یک جایزه اهدا می شود.
    1. در بخش حرفه ای، یک جایزه به مبلغ ۴۵۰۰ دلار به شخص برنده اهدا می شود.
    2. در بخش دانشجویی، برنده مبلغ ۲۲۰۰ دلار دریافت می کند.
      * علاوه بر آن، افراد برگزیده فینالیست، محل اقامت رایگان (اتاق دو نفره به همراه صبحانه) در روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در شهر Pachuca ارائه می شود که می توانند به راحتی در جشن اهدای جوایز و افتتاحیه نمایشگاه آثار فینالیست ها شرکت کنند. هزینه همراهان به عهده خودشان است.
  3. آثار عکاسی، تکنیک های ترکیبی و پوستر که بعنوان فینالیست انتخاب شوند بوسیله تجهیزات فراهم شده توسط دانشگاه و هیئت امنای مسایقه در طول جشن FINI نمایش داده می شوند. نمایشگاه در ۹ اردیبهشت، بعد از آنکه هیئت داوران به تصمیم نهایی خود رسید، افتتاح می شود و تا ۱۶ تیر ۱۳۹۶ برقرار خواهد بود. برگزارکنندگان مسابقه مسئول موارد نمایشگاهی و راه اندازی آن هستند.
  4. اثر مستند برنده بعد از جشن اهدای جوایز نمایش و در طول جشنواره داده می شود. در روزهای بعد بوسیله تجهیزات مختلف فراهم شده توسط دانشگاه نمایش داده داده می شوند.

لینک ها و دانلودها

[/restrict]

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه