جستجو
نخستین فراخوان کشوری هنرهای شهری و خیابانی تاکستان توسط شهرداری این شهر منتشر شد.

نخستین فراخوان کشوری هنرهای شهری و خیابانی تاکستان توسط شهرداری این شهر منتشر شد.

  • مهلت: ٢٠ دی ماه ١۴٠٠

شهرداری تاکستان در بدو تاسیس مرکز هنرهای شهری و در نخستین اقدام به منظور بهره گیری از ظرفیت های هنری شهر، بنا دارد با دعوت از هنرمندان سراسر کشور، زمینه یک رویداد درخور شهری را فراهم سازد. تبدیل مناظر بصری نامطلوب، بی رنگ و فاقد طرح در سطح شهر به ایده های قابل اجرای فانتزی، کمدی و مفهومی با استفاده از زبان هنر از اهداف مهم این جشنواره می باشد.

معیارهای انتخاب اثر:

  • جداره‌ها، دیوارها، پیاده‌راه‌های شهری، کفِ گذرگاه‌ها، موانع استوانه ای در پیاده راه ها، دریچه های فاضلاب، میله های استوانه ای آهنی برآمده از زمین، میله های پرچم، صندلی های بی رنگ بتنی، دیوارها، پنجره ها و سطوحی که پتانسیل نقاشی های سه بعدی دارند، حفاظ‌ها و نرده ها، زیرگذرها، برخی از فضاهای سبز، رمپ و لوپ‌ها، سطل‌های زباله، کافوهای مخابراتی، پست‌های برق و … محل‌های مورد نظر برای این بخش است که تصاویر آن بصورت کامل در سایت رسمی شهرداری تاکستان و کانال ارتباطی دبیرخانه جشنوراه جهت دسترسی و دریافت شرکت کنندگان بارگذاری گردیده است. در طراحی ها، استفاده از عناصر و موتیف های هنر ملی، گنجینه ی هنرهای عامیانه و فرهنگ سنتی، ترکیب های کالیگرافی (خوشنویسی) ایرانی، تجربیات معاصر در تایپوگرافی در کنار تجربیات و ظرفیت های تصویری جهانی هنر، مورد نظر است. توجه به الحاقی بودن آثار به عناصر شهری موجود به جای طراحی اثری خود ایستا، نگاه خلاقانه و پرهیز از ایده های تکراری، استفاده از مواد و مصالح ساده، موجود و ارزان، توجه به انطباق طرح ها با رویکردها و اهداف فراخوان همچنین استفاده از حداکثرکیفیت تصویری و مهارت تکنیکی در ارزیابی آثار، مورد توجه است.

قوانین و جوایز جشنواره:

۱. اگر اثر ارسالی مصداق «کپی» باشد، علاوه بر حذف اثر ــ در هر مرحله ــ آثار دیگر شرکت کننده نیز از داوری حذف خواهد شد.

۲. مسؤولیت عواقب حقوقی ناشی از کپی برداری غیرمجاز در قبال صاحبان اصل اثر، بر عهده ی شرکت کننده است.

۳. طراح با ارسال اثر، ضمن قبول شرایط مندرج در فراخوان، حق اکران و انتشار آن را به طور مطلق به شهرداری تاکستان واگذار می‌کند.

۴.تصمیم گیری در موارد حقوقی و حرف‌های پیش بینی نشده با برگزارکننده است.

۵. هنرمندان گرانقدر می‌توانند طرح ها و ایده های خود را با مشخصات کامل از جمله نام و نام خانوادگی، کد ملی، ایمیل و شماره تماس در قالب یک CD یا DVD تحویل واحد روابط عمومی شهرداری نموده و یا به آدرس اینترنتی دبیرخانه جشنواره honar.tak1400@gmail.com ایمیل نمایند.

۶. هر طراح تنها مجاز است ۵ اثر به دبیرخانه ارسال کند.

۷. مهلت ارسال آثار تا پایان وقت اداری ٢٠ دی ماه ١۴٠٠

۸. شهرداری تاکستان مجاز است بعضی از آثار پذیرفته شده را در بهار ١۴٠١ اکران نکند و استفاده از آن را به بعد موکول کند.

۹. برای نفرات اول تا سوم (به لحاظ تعداد طرح های منتخب توسط هیئت داوران و کیفیت آثار ارسالی) به ترتیب ٧٠ ، ۵٠ و ۳۰ میلیون ریال جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.

۱۰. به تمامی آثار منتخب نیز، مبلغ ٣ میلیون ریال به عنوان امتیاز حق اکران پرداخت خواهد شد. اما به آثار برگزیده ــ که جایزه دریافت می‌کنند ــ این مبلغ پرداخت نمی‌شود.

۱۱. روش اهدای جوایز و پرداخت حق اکران با برگزارکننده است.

۱۲. آثار ارسالی باز پس داده نخواهد شد.

۱۳. ارسال اثر و شرکت در مسابقه ،به منزله ی پذیرش همه ی مقررات، رأی داوران و اختیارهای برگزارکننده است.

۱۴. شرکت کنندگان می توانند فایل تصاویر و سوژه های مد نظر را بصورت کدگذاری شده از طریق سایت رسمی شهرداری و کانال دبیرخانه دریافت نمایند.

۱۵. شرکت کنندگان می توانند به غیر از سوژه های مورد نظر در فایل های دریافتی، خود نیز به شکل مستقل نسبت به شناسایی سوژه ها و ایده پردازی آن اقدام نمایند.

≡ راه های ارتباطی

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه