جستجو
نشست تخصصی فلسفه هنر شلینگ

≡ برگزاری چهارمین نشست تخصصی هنر با موضوع «فلسفه هنر شلینگ» به دلیل استقبال مخاطبان تمدید شد. ≡

موسسه کتاب آرایی ایرانی در ادامه نشست های خود با محوریت موضوع هنر، در چهارمین رویداد و همزمان با رونمایی از «رساله فلسفه هنر شلینگ»، به بررسی فلسفه هنر این متفکر آلمانی می پردازد.

■ سخنران: دکتر بهروز عوض پور ■

به شرکت کنندگان رساله مکتوب ارائه خواهد شد.

■ زمان برگزاری: شنبه؛ ۲۰ آذر ۱۳۹۵ – ساعت ۱۷-۱۹ ■

■ تلفن ثبت نام: ۶۶۱۷۸۷۱۱ – ۶۶۴۰۵۷۶۲ ■

■ کانال تلگرام: https://telegram.me/ketab_araie_irani

شلینگ تنها فیلسوفی است که کل فلسفه را ضمیمه‌ی فلسفه‌ی هنر می‌خواند و فلسفه‌ی هنر را سنگ بنای رواق کلی فلسفه. پس بر اهل هنر است که در حال به مطالعه‌ی فلسفه‌ی او – به ویژه فلسفه‌ی هنر او – بپردازند که هیچ فیلسوف دیگری برای هنر چنین جایگاه رفیعی لحاظ نکرده است. و این که شلینگ کمتر از هگل – فیلسوف هم دوره‌ی خود – در تحول افکار سیاسی و اجتماعی دوره‌ی خود مؤثر بوده است، امروزه فلاسفه‌ی تحصلی مسلک افکار او را غیر علمی و کاملاً تخیلی می‌دانند، ادعا می‌شود که تفکر او در یک نظام واحد منسجم و علمی قابل جمع‌آوری و جمع‌بندی نیست، و یا این که در دانشگاه‌های معتبر غربی کمتر کلاس مستقل خاصی به تدریس و بررسی افکار او اختصاص داده می‌شود، اتفاقاً، می‌بایست برای اهل هنر دلیل مضاعفی برای مطالعه‌ی فلسفه‌ی او باشد چرا که این موارد آشکارا بر ” هنری بودن ” کل فلسفه‌ی او دلالت دارند، آن هم دلالتی وافی. از دید نگارنده همین که در آثار او عاملی برای تأیید و تثبیت پیش‌ انگاشته‌‌ها و عکس برگردان‌های رایج ذهنی خود نخواهیم یافت، بهتر است عمیقاً در آثار و افکار او تدقیق و تأمل کنیم. باشد که این سرآغازی شود برای رهایی از سطحی‌اندیشی؛ درد همه‌گیری که دوره‌ی ما را از درون دچار پوکی و پوسیدگی کرده و از برون مبتلای به ژولیدگی.

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه